More

    Latest Posts

    De ce intervenția FIA cu privire la porpoising ar putea fi o veste bună și una proastă pentru Mercedes

    Decizia FIA de a interveni în ceea ce privește impactul porpoising-ului asupra siguranței piloților din Formula 1 pare, la prima vedere, a fi o victorie pe termen scurt pentru Mercedes.

    Fiind echipa care s-a confruntat cu cea mai mare provocare pentru a controla țopăiala mașinii sale W13, orice lucru care ajută la eliminarea fenomenului pare a fi ceva de care ar putea avea de câștigat. Pentru că dacă toate echipele sunt obligate să ruleze într-o fereastră de configurare în care porpoisingul nu reprezintă un risc, atunci ar putea ajuta la o oarecare nivelare a terenului de joc.

    Acesta a fost motivul pentru care Christian Horner, directorul echipei Red Bull Racing, a sugerat după Marele Premiu al Azerbaidjanului că orice modificare a regulamentului pentru a interveni în acest sens ar fi “nedreaptă” față de echipele care nu suferă de această problemă. Însă, dacă se sapă mai adânc în ceea ce plănuiește FIA, se pare că organismul de conducere abordează lucrurile puțin diferit de cum s-ar fi temut Horner. De fapt, există posibilitatea ca FIA să impună limite care, pe termen scurt, ar putea mai degrabă să împiedice decât să ajute echipa Mercedes AMG F1 în ceea ce privește concurența.

    FIA, Porpoising

    Un mesaj critic din anunțul FIA este că aceasta încearcă să producă un sistem de măsurare – bazat pe sarcinile de accelerație verticală ale mașinii – care va ajuta la definirea unui nivel acceptabil de ricoșeu în viitor. Deși nu au fost făcute publice detaliile finale ale acțiunilor pe care intenționează să le întreprindă organismul de conducere al automobilismului, primul pas este un exercițiu de colectare de date.

    De la prima sesiune de antrenamente de la Marele Premiu al Canadei din acest weekend, FIA va prelua date telemetrice și va întreprinde o evaluare tehnică mai atentă a mașinilor și a comportamentului acestora pentru a înțelege mai bine impactul porpoising-ului. Această activitate va include examinarea scândurilor și a patinelor de sub mașini. Cu aceste date în sistem, o limită strictă a forței G și/sau a frecvenței va fi impusă mașinilor de pe pistă pentru a se asigura că niciun pilot nu va suferi genul de lovituri pe care Lewis Hamilton le-a îndurat atât de dureros la Baku.

    Cu o astfel de limită de țopăiala în vigoare, echipele care sunt capabile să ruleze cu mașina la sol fără să se producă ricoșeul ar trebui să nu schimbe nimic pentru a se conforma cu o astfel de măsură. Cu toate acestea, pentru orice echipă care îndură probleme pe măsură ce își apropie mașina mai mult de sol, aceasta ar putea fi o durere de cap competițională.

    FIA, Porpoising

    În cazul în care FIA are un sistem de măsurare care stipulează o toleranță maximă pentru sărituri și lovituri la sol, orice echipă care este prea agresivă cu configurația sa și care o împinge într-o zonă în care mașina sa se mișcă, ar putea fi forțată să facă modificări pentru a o reduce. Acest lucru ar putea însemna mutarea mașinii în afara ferestrei ideale de reglaj – și ar putea însemna sacrificarea timpului pe tur pentru a asigura respectarea regulilor și pentru a garanta că piloții nu suferă de efectele negative ale porpoising-ului.

    Acei piloți care se luptă cel mai mult cu porpoisingul în acest moment ar putea avea parte în curând de o cursă foarte lină, deoarece săriturile au dispărut, dar în detrimentul timpului pe tur, ceea ce i-ar putea muta în josul clasamentului. Cu toate acestea, în timp ce echipele care nu au reușit să rezolve problema de porpoising ar putea avea de suferit pe termen scurt, este probabil să fie puse în aplicare soluții mai bune pentru 2023 și ulterior.

    Plângerile lui George Russell din weekendul de la Baku au vizat mai degrabă faptul că F1 a analizat dacă dorește ca porpoising-ul să rămână o problemă pentru acest sport în următorii ani. Iar FIA a sugerat, într-adevăr, că acum se vor face eforturi împreună cu echipele pentru a ajuta la găsirea unor modalități de a o eradica. Organismul de conducere dorește o întâlnire cu echipele pentru „a defini măsuri care să reducă tendința mașinilor de a prezenta astfel de fenomene pe termen mediu”.

    FIA, Porpoising

    Ideea este ca F1 să treacă dincolo de necesitatea unei limite maxime de țopăiala și să ofere, în schimb, modificări ale regulilor F1 pentru a ajuta la alungarea completă a riscului de porpoising pentru noua generație de mașini. Acest lucru ar putea fi realizat printr-o mai mare libertate a tehnologiei de suspensie, chiar prin revenirea la F1 a suspensiei active sau poate chiar prin legalizarea din nou a amortizoarelor de masă.

    Lipsa unor astfel de instrumente de suspensie în cadrul actualelor reguli din 2022 a fost un factor care a făcut ca Mercedes să se lupte pentru a îmblânzi W13 – astfel încât orice asistență pe termen lung în acest sens ar fi cu siguranță binevenită pentru constructorul auto german, care încearcă să revină în fruntea grilei de start.

    Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss