Latest Posts

De ce deține Ducati toată puterea în dilema piloților săi.

Vizualizări: 19426

OPINIE: Marele Premiu al Franței pare să fi simplificat decizia Ducati privind echipa de uzină, deoarece Enea Bastianini a obținut a treia victorie a campaniei, iar Jorge Martin a căzut pentru a cincea oară în 2022. Dar, după cum sugerează Ducati pentru presei, rămâne în cea mai puternică poziție pe o piață agitată a piloților.

Enea Bastianini sau Jorge Martin? Aceasta este întrebarea la care se gândește în prezent conducerea echipei Ducati, în timp ce încearcă să își definitiveze linia de start pentru sezonul 2023 al MotoGP. Iar pe hârtie, răspunsul pare simplu. Unul dintre ei a câștigat trei curse, ultimul său triumf venind weekendul trecut la Marele Premiu al Franței, în timp ce celălalt a căzut în cinci din primele șapte runde și a obținut doar un podium – deși s-a luptat cu o problemă nervoasă la brațul drept în timpul cursei de la Le Mans.

Enea Bastianini a fost un pariu de necunoscut pentru un loc în campionat la începutul sezonului 2022. Campionul mondial Moto2 din 2020 a strălucit pe alocuri în sezonul său de debutant de anul trecut pe Ducati-ul condus de Avintia cu specificația 2019, obținând două podiumuri la Misano, în timp ce a montat câteva atacuri excelente prin câmp pentru a obține rezultate de top după performanțe slabe în calificări.

Dacuati

Înarmat cu Ducati-ul cu specificații 2021 care aproape l-a dus pe Francesco Bagnaia la titlul mondial anul trecut și înconjurat de o echipă Gresini întinerită, condusă de dorința personală de a-și onora omonimul căzut Fausto Gresini – care a murit la începutul anului trecut după o luptă cu COVID-19 – Enea Bastianini a fost una dintre vedetele anului 2022.

Victoriile din Qatar, Austin și acum de la Le Mans l-au readus în lupta pentru titlu după o perioadă dificilă la Portimao și Jerez, unde a căzut și a terminat pe locul 10. Enea Bastianini se află acum la doar opt puncte în spatele liderului campionatului, Fabio Quartararo, după un weekend de GP al Franței în care a revenit la cel mai bun nivel. Bastianini și-a așezat GP21-ul al cincilea pe grilă și, cu calm – la fel ca la Austin – și-a croit drum printre piloți, înainte de a se angaja într-o scurtă luptă cu Francesco Bagnaia în ultimele etape.

El a primit victoria pe tavă atunci când Francesco Bagnaia a făcut două greșeli necaracteristice în duelul lor, ieșind de pe pistă după ce a frânat mai mult decât el însuși – în timp ce s-a luptat cu blocarea față pe tot parcursul cursei – în virajul 8 în turul 21 din 27, apoi prăbușindu-se în penultimul viraj câteva momente mai târziu.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Bagnaia, Jerez

După victoria lui Francesco Bagnaia la Jerez, se părea că Ducati-ul din 2022 urma să înceapă acum să o depășească pe cel din 2021. Acolo, Francesco Bagnaia a reușit să facă totul să funcționeze și l-a învins pe Fabio Quartararo pentru prima sa victorie din acest sezon. Acest fapt pare în continuare probabil, după ce GP22 a fost 1-2 în calificări, iar Francesco Bagnaia a doborât recordul pe tur. Dar afirmațiile lui Enea Bastianini, conform cărora motocicleta sa nu este atât de diferită de cele oficiale, sună din ce în ce mai mult a adevăr.

Piața piloților din 2023 a intrat în forță după anunțul șocant făcut de Suzuki, care a anunțat că va renunța la MotoGP la sfârșitul anului. Atât Joan Mir, cât și Alex Rins sunt două proprietăți fierbinți care vor fi perspective atractive pentru producători, în timp ce viitorul a două nume proeminente, Fabio Quartararo și Aleix Espargaro, nu este încă definitivat. Tot felul de zvonuri circulă și în ceea ce privește alte zone ale grilei.

Piața piloților de MotoGP este fierbinte, dar Ducati va exista probabil în propria sa bulă în toată această perioadă. A luat decizia, în timpul pandemiei COVID, de a scăpa de contractele pe bani mulți și de a cultiva o filozofie de formare a propriului său academie în cadrul celor patru echipe.

Ducati

Având în vedere că Jack Miller nu a avut performanțe suficiente la echipa de uzină, zilele sale sunt numărate. El a fost în discuții cu Honda despre o revenire la LCR, în timp ce noi legături cu KTM – care i-a oferit anterior un contract atunci când Johann Zarco a părăsit marca la jumătatea anului 2019 – au apărut la Le Mans. Se pare că și Ducati îi va oferi ceva, deși este conștient că probabil nu va fi ceea ce caută australianul.

„De fapt, am spus mereu că vrem să îi asigurăm pe Jorge și Enea și cred că am ajuns practic acolo”, a dezvăluit directorul sportiv al Ducati, Paolo Ciabatti, în fața presei duminică, după cursa de la Le Mans. „Evident, am vrut de asemenea să vedem dacă putem continua cumva cu Jack Miller, deoarece Jack este un pilot grozav, îl iubim și așa mai departe. Și, evident, cred că putem să-i oferim ceva ce el ar putea să nu considere suficient de bun pentru el și ar putea să ia o altă direcție”.

Așadar, să revenim la ideea inițială de la începutul acestui articol: cu siguranță este o alegere simplă pentru Ducati. Enea Bastianini trebuie să primească scaunul de fabrică în locul lui Jorge Martin?

Ducati

Ei bine, în ciuda faptului că se află pe locul 15 în clasament, cu doar 28 de puncte, Jorge Martin și-a dovedit deja clasa mondială în MotoGP de când a venit la Pramac Ducati anul trecut. El este o perspectivă dezirabilă pentru un producător rival. La Le Mans, managerul său a fost văzut vorbind cu Honda, deoarece se pare că zilele lui Pol Espargaro sunt numărate, în ciuda faptului că acesta a susținut că este vorba doar de „știri false” înainte de weekendul de la Le Mans. La începutul acestui an, au existat sugestii că Ducati a trebuit să ia în considerare că l-ar putea pierde pe Martin dacă nu va fi promovat în echipa de uzină.

Paolo Ciabatti nu este convins că piața piloților este atât de deschisă pe cât pare. Cel mai probabil, Fabio Quartararo va rămâne la Yamaha, Aleix Espargaro va rămâne la Aprilia, Joan Mir va merge la Honda alături de Marc Marquez, iar Alex Rins își va găsi refugiu undeva (și el a fost legat de KTM). Lipsa dezamăgitoare de rezultate a lui Maverick Vinales în raport cu coechipierul său de la Aprilia face ca locul său să pară precar, iar același lucru este valabil și pentru Franco Morbidelli la Yamaha, în ciuda faptului că are un contract semnat până la sfârșitul lui 2023.

Apoi, este ceea ce se întâmplă cu mai multe echipe. Leopard, echipa de Moto3, și-a exprimat dorința de a lua locurile de pe grila Suzuki și de a se asocia cu Aprilia, în timp ce RNF Racing a avut legături și cu Aprilia.

Ducati

În weekendul de la Le Mans, discuțiile s-au îndreptat către contractele piloților și modul în care acestea trebuie îmbunătățite de MotoGP. Mulți sunt de părere că trebuie introdus un salariu de bază, unii piloți – în special debutanții – având contracte foarte mici. Dar acest lucru nu este unic doar pentru debutanți, managerul lui Joan Mir, Paco Sanchez, confirmând pentru presei din Franța că oferta inițială a pilotului său de la Suzuki înainte de decizia de a renunța a fost „inacceptabilă” și mai mică decât oferta de contract pentru debutanți. Chiar și Aleix Espargaro a făcut aluzie la faptul că discuțiile inițiale cu Aprilia l-au lăsat „trist”, deoarece cele două părți erau foarte departe în ceea ce privește condițiile financiare.

În timp ce aceste preocupări sunt absolut valabile, în special în ceea ce privește obținerea de către piloților a unei mai mari protecții în contractele lor, se poate considera, în mod cinic, că acest subiect care apare chiar în momentul în care piața piloților este în plină expansiune, iar opțiunile pentru mulți dintre ei sunt limitate, este un moment oportun.

Ducati este conștientă de faptul că opțiunile acceptabile nu sunt la fel de numeroase pentru piloți în acest moment și deține acum toată puterea atunci când vine vorba de modul în care își modelează propria gamă. Indiferent dacă Enea Bastianini sau Jorge Martin primesc acceptul echipei de uzină, Ducati spune clar că nu vor primi oferte mai bune în afara echipa său, chiar dacă asta înseamnă să rămână într-o echipă satelit.

Ducati

„Cred că orice pilot care pilotează astăzi un Ducati se va gândi de două ori înainte de a merge în altă parte”, a declarat Paolo Ciabatti presei atunci când a fost întrebat dacă Ducati se teme că decizia de a promova un pilot în echipa de uzină ar putea să i-l alieneze pe altul. „Nu numai pentru că motocicleta este foarte competitivă.

Cred că pachetul general, tipul de suport tehnic pe care îl oferim tuturor echipelor independente, faptul că Gigi Dall’Igna, manager general, merge să vorbească cu toți piloții noștri după ce termină cu echipa de uzină, este ceva ce cred că piloții și echipele apreciază foarte mult”.

„Pe de altă parte, nu cred că mai sunt atât de multe oportunități – sau oportunități bune – pe piață. Evident, trebuie să vedem ce va face Honda. Se pare că se pare că nu vor să continue cu Pol Espargaro. Și apoi este vorba dacă Aprilia vrea să își schimbe piloții, ceea ce nu cred. Dar apoi echipele de uzină, din păcate, din cauza deciziei Suzuki de a renunța la MotoGP, nu prea mai sunt multe – poate KTM. Dar nu văd piața atât de activă și de stresantă, așa că piloții care pot face rezultate foarte bune pe Ducati sunt destul de sigur că vor asculta o propunere Ducati înainte de a merge în altă parte”.

Ducati

Următorul Marele Premiu al Italiei de la Mugello va fi o perioadă de criză pe piața piloților pentru mulți, iar Ducati a spus clar că vrea ca lucrurile să fie puse la punct până la sfârșitul lunii iunie. Indiferent ce se va întâmpla, va fi cel care se va alege cu o afacere bună, indiferent cine va obține locul de rezervă al echipei de uzină…

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss