GP24 Media

LATEST POSTS

De ce cariera lui Latifi în F1 merita mai mult decât să devină un meme pe internet?

latifi
Vizualizări: 21195

În toate discuțiile despre piața piloților din Formula 1 și considerațiile pentru 2023, viitorul lui Nicholas Latifi – sau, de fapt, lipsa de viitor la Williams – a fost întotdeauna întunecat.

De ce cariera lui Latifi în F1 a meritat mai mult decât să devină o meme pe internet
Încă de la sfârșitul primăverii, când au început să apară primele zvonuri despre planul Alpine de a-l plasa pe Oscar Piastri la Williams pentru anul viitor, eram în așteptarea sentinței finale a lui Nick Latifi la Williams.

Problemele sale pe circuit au însemnat că nu existau prea multe elemente care să îi întărească cazul pentru a-și păstra pilotul la Williams anul viitor, ceea ce a făcut ca anunțul de vineri că nu i se va prelungi contractul să fie un anunț deloc surprinzător.

Dar vestea îi oferă lui Latifi șansa de a face acum următorii pași în cariera sa de pilot și de a oferi o anumită încheiere. Poate că cele trei sezoane petrecute în F1 nu i-au adus rezultatele pe care și le dorea, dar au inclus și circumstanțe extrem de dificile – o pastilă greu de înghițit după atâția ani de pregătire pentru a face pasul în față și a-ți îndeplini visul de a fi pilot de F1.

De ce cariera lui Latifi în F1 merita mai mult decât să devină un meme pe internet?

 

Latifi s-a alăturat grilei F1 pentru 2020 cu o cantitate considerabilă de teste la activ, efectuate atât în privat, cât și în sesiuni oficiale, și a demonstrat în F2 că are ritmul necesar pentru a face pasul în sus. Cu toate acestea, în condițiile în care Williams se afla încă în curs de recuperare după sezonul dezastruos din 2019, în derivă față de restul plutonului F1, avea să fie întotdeauna greu pentru el să aibă un impact.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)

 

Asta înainte de a lua în considerare că sezonul a fost complicat de COVID, întârziind debutul său până în iulie, și faptul că Latifi a avut de luptat cu un talent ca George Russell în tot garajul. Nu a fost un punct de plecare ușor pentru un debutant.

Primele descoperiri au venit anul trecut, când Williams a început să găsească mai multă performanță, agățându-se din nou în partea din spate a plutonului intermediar. Cursa cu peripeții din Ungaria i-a permis lui Latifi să cucerească primele sale puncte în F1, cu locul șapte, marcând primul punct pentru Williams după mai bine de doi ani. Lacrimile lui Russell pot fi amintirea predominantă a acelei zile, dar eforturile lui Latifi au fost, de asemenea, esențiale. Un alt punct a urmat la Spa, când ploaia a venit și a întrerupt procedurile, oferindu-i al nouălea loc după o calificare solidă sâmbătă.

Verstappen, Leclerc

Și apoi s-a întâmplat la Abu Dhabi.

Impactul finalului sezonului trecut asupra F1 în ansamblu este bine cunoscut. Dar Latifi este uneori un om uitat în această poveste. Pe măsură ce au început repercusiunile, el s-a trezit supus unor acuzații ridicole, abuzuri și chiar amenințări cu moartea, ale căror gravitate l-au făcut să se teamă pentru siguranța sa. A fost dezgustător să ne gândim că un pilot de curse care a făcut pur și simplu o greșeală a fost supus unor atacuri atât de vicioase din partea unor troli online.

Latifi poate că a muncit pentru a încerca să treacă peste Abu Dhabi, dar acest lucru este mai ușor de spus decât de făcut. Ar avea un mare impact mental asupra oricui, indiferent cât de puternic ar fi devenit în pregătirea sa ca sportiv de elită. Într-un interviu recent la The High Performance Podcast, șeful Williams F1, Jost Capito, a declarat că, în opinia sa, efectele Abu Dhabi au avut un impact asupra formei lui Latifi la începutul sezonului.

“A fost extrem de greu”, a spus Capito. “Oricine care nu a trecut prin asta nu are idee cum se simte. Chiar dacă îți închizi rețelele de socializare, ești în contact cu alte persoane care încă îl văd. Știi că se întâmplă și pur și simplu nu poți scăpa.

“Sunt sigur că i-a afectat evoluția după aceea. Sunt convins de acest lucru. Pot să înțeleg asta și de aceea i-am dat încredere și l-am susținut tot sezonul.”

La

Lupta lui Latifi pentru formă în comparație cu coechipierul său a continuat chiar și atunci când Russell a fost înlocuit de Alex Albon. El a fost lăsat nedumerit de mașină, descărcându-și frustrarea după ce în Canada a spus că “nu a fost nimic plăcut” în cursa sa de casă.

O schimbare de șasiu la Silverstone i-a oferit confortul care îi lipsea anterior și a sperat că Williams îl va judeca de atunci încolo – dar când Nyck de Vries a ajuns în puncte la Monza după doar o zi la echipă, părea să fie ultimul cui în sicriu pentru speranțele lui Latifi de a rămâne și în 2023.

Puțini pot îndulci rezultatele lui Latifi din ultimii trei ani. Dar el merita mai mult decât cariera sa în Formula 1, care a devenit un fel de meme, fie că este vorba de glume care amintesc de Abu Dhabi, de porecla “GOATifi” sau de a face mișto de unele dintre performanțele sale în calificări, toate în goana după influență în social media.

Nu este clar ce îi rezervă viitorul lui Latifi. El s-a bucurat de legături cu o echipă din F1 încă din 2018, când și-a făcut debutul în antrenamente pentru Force India în timp ce încă concura în F2. Acum va urma o mare schimbare dacă va căuta să urmărească opțiuni în alte categorii de curse.

Latifi a declarat la Zandvoort că nu se gândește prea mult la opțiuni în afara F1 până când nu știe ce îi rezervă viitorul cu Williams. Dar să sperăm că se poate alătura lungii liste de piloți care, după ce și-au văzut cariera în Marele Premiu stagnând, se bucură de succes în altă parte, fie în IndyCar, fie în Formula E sau în cursele de mașini sport. Există o mulțime de opțiuni pentru el.

De ce cariera lui Latifi în F1 merita mai mult decât să devină un meme pe internet?

Acum, Latifi va trebui să se bucure de ultimele câteva curse cu Williams, să se bucure de experiența de a concura în F1 și, dacă încă mai urmărește un fel de resetare mentală sau de ușurare din cauza impactului abuzurilor cu care s-a confruntat după Abu Dhabi, să găsească acea liniște sufletească.

La urma urmei, unele lucruri sunt mai importante decât să fii pilot de F1.

  • Mai multe știri despre Campionatul mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Hamilton, DRS

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

DON'T MISS

Ionut Popa

Ionut Popa

Cu o scriere clară și coerentă, Ionuț este recunoscut în motosportul național pentru articolele despre Formula 1. Știe istoria F1 de la Farina la Verstappen și spune cu mâna pe inimă că Ascari, Moss, Clark, Stewart, Prost, Senna și Schumacher au fost piloții care s-au apropiat de pilotajul pur, perfect. Mai mult decât atât, recent a debutat în lumea vitezei în coastă, fiind pasionat atât de urcările pe picioare în munți, cât și de cele cu accelerația la sol.

RELATED ARTICLES