Latest Posts

De ce ascensiunea echipei Aston Martin a condus spre discuții și conflicte la echipele rivale?

Vizualizări: 22507

OPINIE: Lupta pentru victorie în debutul sezonului de Formula 1 în Bahrain a fost cât se poate de unilaterală, Red Bull dovedind că se află într-o clasă de sine stătătoare. Dar a existat un alt subiect de conversație care a zumzăit în paddock weekendul trecut: cum a reușit Aston Martin să se impună drept cel mai apropiat adversar al său?

În timp ce fanii Formulei 1 au rămas uimiți de povestea remarcabilă a lui Fernando Alonso, care a urcat pe podium în prima sa cursă pentru Aston Martin, concurenții au avut un sentiment de șoc și uimire în legătură cu ceea ce a dezlănțuit cu AMR23. De la a șaptea cea mai bună echipă din F1 anul trecut, Aston Martin a făcut un salt înainte care se întâmplă o dată la o generație. Acesta este un progres de nivel Brawn GP.

Partea pozitivă este că s-a dovedit a fi o sursă de inspirație pentru unii în pitlane. În primul rând, a pus capăt temerilor care au apărut anul trecut, conform cărora, chiar și sub regimul de plafonare a costurilor din F1, existau puține speranțe ca orice echipă în afara celor trei mari să lupte în mod regulat pentru podiumuri.

McLaren a fost singura echipă care nu a fost Mercedes/Ferrari/Red Bull care a reușit să obțină un podium anul trecut, iar faptul că a văzut una dintre cele mai mici echipe din F1 să se confrunte cu producătorii consacrați – și să îi depășească – arată ce se poate face atunci când toate stelele se aliniază în F1. Chiar și șeful Mercedes, Toto Wolff, care a îndurat un weekend dureros în Bahrain, nu a putut să nu ia act de ceea ce a făcut concurentul său.

“Ceea ce a reușit să realizeze Aston Martin este o bună sursă de inspirație, pentru că au revenit de la două secunde în urmă și au ajuns să fie a doua cea mai rapidă echipă”, a spus el.

De ce ascensiunea echipei Aston Martin a condus spre discuții și conflicte la echipele rivale?

Dar, deși a existat un sentiment de a fi impresionat de munca pe care a făcut-o Aston Martin, aceasta a oferit, de asemenea, câteva verificări ale realității pentru echipele de sus și de jos pe grilă. La Mercedes, faptul că Aston Martin folosește motorul, cutia de viteze și suspensia spate ale acesteia, precum și faptul că își împarte tunelul de vânt, înseamnă că nu există nicio scuză pentru ca W14 să nu aibă performanțe la fel de bune. În altă parte, ceea ce a realizat Aston Martin în doar câteva luni de iarnă a dat de gândit cu privire la ceea ce este necesar pentru a avea succes în F1.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Alonso însuși a subliniat pe bună dreptate duminică seara în Bahrain că în noua eră a plafonării costurilor orice altă echipă de pe grilă a avut aceeași oportunitate de a face ceea ce a făcut Aston Martin.

“Cred că trebuie să ai viziunea și ambiția lui Lawrence Stroll, sau a conducerii și a managementului nostru, pentru că oportunitățile sunt acolo pentru toată lumea”, a spus el.

În căutarea răspunsurilor, șefii echipelor rivale chestionați în weekend au sugerat că există câțiva factori clari care ies în evidență atunci când vine vorba de explicarea modului în care Aston Martin a reușit.

În primul rând, există investiții, atât pentru a se asigura că echipamentele din fabrica sa sunt cât mai moderne posibil, dar și pentru a aduce la bord personalul potrivit. Angajarea unor personalități de mare calibru, cum ar fi directorul tehnic Dan Fallows de la Red Bull, directorul tehnic adjunct Eric Blandin de la Mercedes și fostul om de la McLaren, Toro Rosso, Manor și Sauber, Luca Furbatto, a fost esențială pentru a oferi cunoștințele necesare pentru a avea succes în fruntea grilei de start.

Aston Martin a demonstrat că și infrastructura potrivită este esențială. Acceptarea de către McLaren a faptului că nu poate spera să lupte în frunte până când noul simulator și tunelul de vânt nu vor fi la înălțime este o dovadă a faptului că este nevoie de instrumentele potrivite la o fabrică.

În timp ce alții și-au trasat propriul drum – cum ar fi Ferrari, cu soluția sa de reformare și Mercedes, cu ideea sa de “zero-pod” – se pare că se adună dovezi că cel mai bun design pentru mașinile din era regulilor din 2022 este cel făcut de Red Bull.

Și în timp ce noile instalații proprii ale Aston Martin nu sunt încă funcționale, aceasta a folosit tunelul Mercedes – ceea ce rivalii știu că nu este un handicap. Otmar Szafnauer, de la Alpine, a declarat: “Tunelul aerodinamic Mercedes este unul foarte bun. Nu cred că ești penalizat de faptul că îl împarți. Dacă ai fi penalizat prin partajare, oamenii nu ar mai partaja”.

De ce ascensiunea echipei Aston Martin a condus spre discuții și conflicte la echipele rivale?

De asemenea, nici importanța de a avea la bord un pilot superstar precum Alonso nu poate fi subestimată. A fost destul de grăitor faptul că șeful echipei Williams, James Vowles, a făcut imediat referire la acest element atunci când a fost întrebat ce părere are despre ceea ce a declanșat progresul Aston Martin. “Cred că au un pilot extraordinar care se află în mașină”, a spus el.

Ceea ce aduce cineva ca Alonso nu este doar câștigul de două sau trei zecimi cu talentul său pe pistă; este vorba, de asemenea, de motivația și concentrarea pe care le oferă fiecărui membru al personalului din garaj și din fabrică, care pot ajuta la extragerea unei performanțe și mai mari.

Ceea ce aduce o persoană ca Alonso nu este doar cele două sau trei zecimi câștigate cu talentul său pe pistă, ci și motivația și concentrarea pe care le oferă fiecărui membru al personalului din garaj și din fabrică, care pot ajuta la obținerea de performanțe și mai mari.

Dar mai există și un alt aspect intrigant în ceea ce privește modul în care Aston Martin a progresat atât de rapid în ierarhie; și acesta se reduce la mentalitate. Alonso a declarat duminică: “Se pare că doar o singură echipă este dispusă să facă tot ce este necesar pentru a câștiga”. Deși nu se știe exact la ce se referea Alonso, ceea ce a devenit clar este că urmărirea agresivă de către Aston Martin a conceptului de mașină Red Bull a dat rezultate frumoase.

Sergio Perez și Christian Horner au făcut amândoi glume duminică seară despre faptul că pe podium vor fi trei Red Bull-uri, dar este nedrept să sugerăm că Fallows și echipa sa au beneficiat pur și simplu de o muncă de copy and paste. De ceea ce se fac vinovați însă, și acest lucru se întoarce la ceva ce Fallows a spus la lansare, este de a avea puterea de a-și înghiți mândria și de a se angaja pe deplin într-un concept pe care o altă echipă l-a inițiat.

Prea des auzim echipele spunând că nu cred că vor putea câștiga în F1 dacă vor copia opoziția. Cu toate acestea, vine un moment în care, dacă rivalii au adoptat de departe cea mai bună soluție, atunci a nu le urma exemplul este o nebunie. Vorbind în momentul în care a fost dezvăluit AMR23, Fallows a vorbit despre faptul că unul dintre cele mai mari puncte forte ale lui Adrian Newey a fost faptul că nu a fost arogant din punct de vedere tehnic în a se delimita de alții care au venit cu idei mai bune.

“Dacă cineva sugerează ceva mai bun, fiți deschiși la minte, indiferent de cine este”, a spus el. “Cred că acesta este unul dintre marile sale puncte forte [ale lui Newey] și sper că și eu am dus asta mai departe”.

A fi dispus să faci tot ce este necesar pentru a câștiga înseamnă că uneori trebuie să ridici steagul alb și să recunoști că ideea ta este greșită și că altcineva a făcut-o mai bine. Este exact ceea ce a făcut Aston Martin anul trecut când a renunțat la conceptul său de lansare; și tocmai a dus lucrurile la un alt nivel anul acesta.

Alonso ziua vineri

Acest aspect este cel care va genera, probabil, cea mai mare dezbatere între echipele rivale care s-au trezit că au rămas în urma Aston Martin în acest an. Știu ele că trebuie să se alinieze în spatele ei?

În cele din urmă, este destul de simplu: echipa care a câștigat cândva o cursă cu un Mercedes roz, a făcut o astfel de treabă cu Red Bull-ul său verde, încât fosta echipă Silver Arrows, care îi furnizează motoare, trebuie acum să ia în considerare propriul Red Bull negru…

    • Mai multe știri despre Campionatului Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss