Latest Posts

De ce sezonul 2023 nu se anunță unul cu mari realizări pentru McLaren?

Vizualizări: 16390

Indiciile stilistice de la Red Bull 2022 sunt evidente în direcția de deplasare a McLaren. Dar cum echipa admite că nu este “pe deplin mulțumită” de starea actuală a aerodinamicii mașinii ca un rezultat al infrastructurii sale actuale, se pare că echipa papaya se confruntă cu un sezon de stagnare până când noul său tunel de vânt va fi pus în funcțiune mai târziu în acest an.

De ce sezonul 2023 nu se anunță unul cu mari realizări pentru McLaren?

Întotdeauna a fost de gând să existe o convergență, nu-i așa? Când revizuirea aerodinamică din 2022 a Formulei 1 a intrat în lexicon, fiecare dintre cele 10 echipe a creat 10 interpretări diferite ale noilor reguli definite. Doar una dintre acestea putea fi cea mai bună cale de intrare și era evident că RB18 de la Red Bull se potrivea.

Și așa cum spune vechea zicală: dacă nu poți să-i învingi, alătură-te lor. Asta nu înseamnă că toate echipele sunt în joc pentru a copia cu nerușinare echipa din Milton Keynes, ci mai degrabă că reperul de anul trecut va oferi în mod natural un anumit grad de inspirație. În două dintre dezvăluirile de luni, au existat trăsături clare care au fost inspirate de RB18, dar cu propria lor aromă distinctă.

Prezentarea de către Williams a modelului FW45 înainte de un shakedown la Silverstone a arătat o evoluție a conceptului de sidepod pe care l-a rulat sezonul trecut, dar cu câteva indicii de la echipa câștigătoare a campionatului, deoarece a aplicat o subcoastă mult mai dramatică împreună cu un “raft” în formă de tunel deasupra părții superioare a sidepodului. Fulgerul a lovit de două ori, deoarece McLaren a dezvăluit apoi randări ale modelului MCL60, care prezintă caracteristici similare.

Se pare că există o oarecare preluare de la MCL36 de anul trecut, deși ar putea fi vorba de sistemul obișnuit de umplere a unei mașini de lansare cu piese vechi pentru a ascunde unele dintre noile inovații. Dar haideți să trecem în revistă ceea ce avem, deoarece există câteva piese noi care merită să ne ocupăm de ele.

În special noile sidepods McLaren au fost strânse în timpul iernii. Una dintre zonele de convergență pe parcursul sezonului 2022 părea să fie în această zonă, unde cei de la Aston Martin, Alpine și McLaren însăși au trecut la o geometrie downwashing în loc să opteze pentru o geometrie mai tradițională inwashing.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

În formarea acesteia, designerii au decis să deschidă partea din spate a părții superioare a capacului motorului, creând acel “raft” în jurul țevii de eșapament. Între ele, acest lucru lasă spațiu pentru o coadă de barcă, iar acel amestec spre interior este vizibil în jurul componentelor suspensiei din spate.

Se pare că acum există un efort mai mare de a îmbina partea interioară și cea inferioară pentru a obține ce e mai bun din ambele lumi. De aici și decuparea mai mare a sidepodului lateral pentru a reduce lungimea de deplasare a fluxului de aer care se deplasează în jurul mașinii.

Pachetele de răcire au fost definite în avans în sezonul trecut și, deși există o mică marjă de manevră pentru a se juca cu geometriile sidepodurilor, cei de la McLaren au fost încă îngrădiți de propriile limite stabilite la începutul anului. Acum, înarmată cu cunoștințele despre modul în care au procedat celelalte echipe, McLaren a reușit să își subțieze și mai mult sidepodurile.

De ce sezonul 2023 nu se anunță unul cu mari realizări pentru McLaren?

Partea frontală arată asemănător cu cea din sezonul trecut, cu tot cu nasul pătrat, dar pare mai modulară în design, deoarece vârful pare să fie format din bucăți de plăci de carbon. Rămâne de văzut dacă acest lucru este pentru a ascunde altceva sau dacă este făcut pentru personalizare, dar este totuși un detaliu curios. Având în vedere necesitatea de a reduce costurile la plafonarea costurilor în noua generație de F1, echipele au experimentat cu modularitatea pentru a permite modificări ale caroseriei și pentru a nu mai cheltui pe piese complet noi.

O primă rundă de modernizări este programată în jurul celei de-a patra curse, la Baku, care se încadrează în intervalul de patru săptămâni dintre marile premii din aprilie. McLaren va spera ca de data aceasta să aibă un pre-sezon fără probleme, după ce anul trecut a petrecut săptămâni întregi urmărindu-și coada, deoarece problemele de frânare au ieșit la iveală la testul din Bahrain. Găsirea unei soluții la acele probleme a irosit resurse pe care echipa le-ar fi putut folosi pentru a găsi performanțe și a lăsat MCL36 puțin în urma rivalilor săi în ierarhie, pentru început.

“Suntem mulțumiți, nu pe deplin mulțumiți pentru ceea ce este mașina de lansare, dar suntem optimiști că ar trebui să facem un pas bun în curând” Andrea Stella
Dar au existat și deficiențe aerodinamice, iar echipa a petrecut timp încercând să rezolve întârzierile care au dus la coborârea McLaren pe locul cinci în clasamentul constructorilor, în spatele Alpine. Vor veni mai multe cu aceste evoluții, dar optimismul cu privire la 2023 părea cel mult în surdină.

“În realitate, trebuie să spunem că, evaluând performanțele noastre de anul trecut și analizând compararea acestora, am identificat mai multe domenii de oportunități”, a explicat Andrea Stella, directorul echipei nou promovate. “Vestea bună este că aproape toate acestea au fost abordate.

“Nu aș vrea să fiu prea specific, dar cu siguranță au legătură predominant cu aerodinamica. Aerodinamica este numele jocului în F1, așa că nu este niciun mister, dar mai sunt și alte câteva domenii, de exemplu, în ceea ce privește interacțiunea cu pneurile, există o serie de lucrări pe care trebuia să le facem, iar acest lucru a fost făcut în timpul iernii.

De ce sezonul 2023 nu se anunță unul cu mari realizări pentru McLaren?

“Sunt alte câteva zone ale mașinii care, așa cum am spus, vor fi interesante prin evoluțiile din prima etapă a sezonului. Așa că suntem mulțumiți, nu pe deplin mulțumiți pentru ceea ce este mașina de lansare, dar suntem optimiști că ar trebui să facă un pas bun în curând.”

Așadar, există senzația inevitabilă a unui sezon de așteptare atunci când vine vorba de a discuta despre șansele celor de la McLaren. MCL60 este o evoluție a mașinii de anul trecut și, deși ar trebui să ofere mai mult spațiu de dezvoltare, echipa are deja jumătate din ochi pe 2024.

Noul tunel de vânt al echipei este așteptat să intre în funcțiune în cursul acestui an și va fi pus în funcțiune pentru dezvoltarea mașinii de anul viitor, astfel că echipa este, în mod normal, mai entuziasmată de perspectiva de a avea jucării noi cu care să se joace.

Vorbind la lansare, Stella și directorul executiv al McLaren, Zak Brown, au explicat că sunt mulțumiți de eforturile echipei tehnice și, în schimb, au regretat că nu au reușit să pună la dispoziția echipelor de design și dezvoltare suficiente resurse.

“Suntem foarte mulțumiți de James [Key, director tehnic] și Piers [Thynne, director de operațiuni]”, a explicat Brown. “Modul în care Andrea a construit echipa de conducere, există un nivel foarte ridicat de implicare, multă muncă după orele de program. Cred că am identificat neajunsurile mașinii de anul trecut și am lucrat din greu pentru a le aborda pe cea de anul acesta. După cum a spus Andrea, cred că am reușit să facem majoritatea lucrurilor bine, dar știm că mai sunt câteva zone în care nu suntem acolo unde ne dorim să fim. Dar da, toată încrederea din lume în James”.

Stella a explicat, de asemenea, că, având în vedere infrastructura cu care McLaren a fost obișnuită după o perioadă mai parcimonioasă la sfârșitul anilor 2010, când investițiile s-au epuizat, echipa a fost o valoare bună având în vedere instrumentele pe care le are la dispoziție. Cu un kit mai actualizat, susține Stella, McLaren are ingredientele pentru a fi mult mai competitivă.

“Lipsa tunelului de vânt este asociată cu mai multe decât am putea crede”, a adăugat el. “De exemplu, există o taxă destul de semnificativă pentru a plăti tunelul de vânt atunci când îl închiriem. Având propriul nostru, economisim o cantitate destul de semnificativă de resurse pe care dorim să le reinvestim în extinderea echipei.

“Așadar, dacă iau în considerare lipsa tunelului de vânt și, în cele din urmă, dimensiunea forței de muncă, cred că McLaren a făcut o treabă competitivă în trecut. Permiteți-mi să folosesc acești doi factori pentru a spune că suntem foarte mulțumiți de ceea ce se întâmplă pe partea tehnică. Iar acum depinde mai mult de noi să punem la dispoziția părții tehnice echipamentul potrivit și forța echipei potrivite pentru a putea concura efectiv în față.”

McLaren

În ciuda faptului că estetica carbonului gol se dovedește în continuare predominantă în jurul contururilor lui MCL60, McLaren a reușit să elimine din greutate pentru a permite un înveliș portocaliu mai mult pe mașină. Perechea de piloți reîmprospătată formată din Lando Norris și Oscar Piastri este, de asemenea, o perspectivă interesantă, Norris fiind un reper excelent pentru debutantul australian.

Dar norocul lor, ca întotdeauna, va fi legat în mod inextricabil de modul în care se comportă MCL60; primele discuții sugerează că echipa va fi fericită să își reia locul cinci în clasamentul general, având în vedere resursele de care dispune.

Adevăratul test de turnesol pentru roadele investiției echipei nu va fi până în 2024 și 2025, așa că 2023 ar putea fi un alt an de construcție pentru echipa Woking. Dar dacă ajungem în Bahrain și mașina este mai impresionantă decât a lăsat să se vadă inițial, atunci are la dispoziție piloții și echipa tehnică pentru un an prosper.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss