More

    Latest Posts

    Datele Pirelli după ziua de sâmbătă din Marele Premiu al Braziliei 2022

    Mercedes este on air după ziua de sâmbătă. Russell a câștigat cursa de sprint și va împărți linia întâi cu Lewis Hamilton în cursa de duminică. Vă prezentăm datele Pirelli de după ziua de sâmbătă care vor fi relevante și pentru cursă.

    PNEURILE SOFT PIRELLI S-AU REMARCAT ÎN ULTIMA CURSĂ DE SPRINT A ANULUI

    Pirelli

    CURSA DE SPRINT
    George Russell a câștigat ultima cursă F1 Sprint a anului, în fața pilotului Ferrari, Carlos Sainz și a coechipierului său Lewis Hamilton, toți cei trei piloții utilizând seturi noi de pneuri soft P Zero Roșu. Pilotul Red Bull, Max Verstappen a încheiat pe patru, utilizând pneuri medium P Zero Galben.
    • Au existat două strategii de-a lungul cursei, majoritatea piloților utilizând pneuri soft. Excepțiile au fost Verstappen care a pornit de pe poziția a doua a grilei și pilotul Williams, Nicholas Latifi de pe 16, ambii optând pentru seturi noi de medium la start. Lupta dintre compozițiile soft și medium a fost subliniată de Verstappen care a condus cursa și care s-a duelat apoi cu Russel și Sainz, înainte de a prinde pe rând în fața celor doi.
    Fernando Alonso de la Alpine a fost singurul pilot care a efectuat o oprire, după un contact cu coechipierul său Esteban Ocon. El a luat un nou set de pneuri soft (de data aceasta unul utilizat) înainte de a încheia pe 15. Pilotul Haas, Kevin Magnussen, care a pornit din pole, a avut un început bun, dar ulterior a căzut până pe poziția a opta, acumulând însă un punct valoros.

    Pirelli

    • În ciuda predicțiilor de ploaie de dimineață, Sprint-ul s-a desfășurat în condiții ideale cu temperaturi ambientale între 22 și 23 de grade, respectiv 31 și 34 la nivelul asfaltului.
    • Diferențele de performanță dintre compoziții au fost în parametri. Luând în considerare evoluția pistei, diferența dintre P Zero Alb hard și medium a fost în jurul a 0,7s în timp ce diferența dintre medium și soft a fost de 0,3 secunde.
    • Antrenamentele libere de azi au fost utilizate de unele echipe pentru a-și pregăti strategia pentru Sprint, în timp ce altele s-au concentrat pe cursă. Pilotul Alpine, Esteban Ocon a fost cel mai rapid cu pneuri soft cu timpul de 1m14.604s, urmat de Sergio Perez de la Red Bull și Russell pe aceeași compoziție: 0.184s și 0.312s respectiv mai lenți decât Ocon. Temperatura la nivelul pistei a fost între 48 și 50 de grade.

    Pirelli

    JURNALUL STRATEGIILOR
    Există patru opțiuni strategice pentru cursă. Primele două, care sunt foarte apropiate, fiecare constând în câte două opriri. Una este cu start pe soft înainte de două stinturi pe medium. O alternativă este cu start pe soft înainte de a se trece pe meidum iar în final pe soft din nou. Temperaturile și condițiile vor fi un factor decisiv, startul fiind la ora locală 15.00 (față de 16.30 pentru cursa de Sprint).

    Pentru cei care urmăresc o singură oprire, alegerea este cu start pe medium sau soft, iar apoi schimb pe hard pentru un ultim stint final lung. Aceste două opțiuni sunt foarte apropiate, dar startul pe soft este poate mai bun din punctul de vedere al avantajului oferit de performanțele sale în prima parte a cursei. Așa cum se întîmplă mereu în F1, detaliile vor face diferența, riscul de trafic și apariție a safety car-ului fiind de asemenea factori importanți pe compactul circuit de la Interlagos.

    Pirelli

    „A fost o cursă de Sprint plină de acțiune, în special datorită depășirilor. Performanța excelentă a pneurilor soft P Zero Roșu în antrenamente a determinat echipele să selecteze această compoziție pentru cursa de azi, în total 18 mașini alegând soft, care a dovedit o bună performanță în Brazilia.”

    “Duelul dintre Max Verstappen și George Russell, pe compoziții diferite, a fost una dintre atracții. Cursa fiind scurtă nu am putut evalua complet performanța pneului medium, care a părut foarte apropiată de a pneului soft. Drept rezultat există o mare varietate de posibile strategii pentru cursă, care ar trebui să conducă la un show de zile mari.”
    Mario Isola – Motorsport Director

    Pirelli

    DE PE PISTĂ PE STRADĂ
    Legăturile puternice dintre Pirelli și Brazilia datează din 1930, când compania italiană a cosntruit o fabrică în zona industrială de lângă Sao Paulo unde s-au fabricat cabluri și apoi anvelope, din 1940. Azi, la Campinas se fabrică pneurile pentru motorsport din gamele P Zero, Cinturato și Scorpion, precum și pneuri pentru piața locală de mașini de stradă, pick-up, SUV, motociclete.

    La fabrica Feira de Santana se fabrică pneuri auto și pentru SUV, inlcusiv pneurile de iarnă de 22 inch Scorpion Winter SUV. Circuito Panamericano a fost inaugurat în urmă cu doi ani: centrul de testare multi-funcțional Pirelli din Brazilia dispune de șapte zone diferite pentru dezvoltarea produselor precum și pentru evenimente speciale și experiențe.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: GP24 Media / Pirelli Motorsport
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    GP24 Media / Pirelli Motorsport

    Latest Posts

    Don't Miss