Latest Posts

Datele GPS despre cum a pierdut Alonso Pole Position-ul de la Monaco

Vizualizări: 18806

Datele GPS au arătat ca Red Bull Racing a excelat în prima parte a anului 2023, în mare parte datorită eficienței aerodinamice și abilității în linie dreaptă a modelului său RB19.

Aston Martin, între timp, a strălucit prin capacitatea lui Fernando Alonso de a depăși rivalii în viraje și apoi de a reveni la putere mai devreme. Cu aceste trăsături contrastante, s-a crezut că turul strâns de Monaco este cea mai bună șansă a echipei verzi de a ajunge în fruntea clasamentului.

Datele, GPS

Cum s-a desfășurat thrillerul din Q3.
După calificările din principat, Aston Martin Racing nu a făcut acest lucru. Dar bătălia s-a dat pe muchie de cuțit. Pentru punctul culminant al Q3, Charles Leclerc și-a finalizat turul său zburător în 1m11,471s pentru a smulge provizoriu al treilea pole position acasă la rând. Apoi, Fernando Alonso, care a fost cel mai rapid dintre toți cei care au parcurs primele două sectoare, a înregistrat un record personal în ultima parte a turului pentru a coborî reperul cu 0,022s.

Cu Max Verstappen mai lent apoi în S1 și S2, a avut de recuperat un deficit de 0,204s în ultimele șapte viraje. În ciuda potenței lui Red Bull Racing RB19 și a dublului campion mondial olandez la fiecare rundă de până acum în acest sezon, părea o sarcină dificilă pentru dublul campion mondial în exercițiu de a-l împiedica pe Fernando Alonso să obțină primul său pole de la Marele Premiu al Germaniei din 2012.

Dar Max Verstappen a fost super agresiv, zgâriind bariera interioară prin complexul Swimming Pool și idem pentru peretele de ieșire. Căutând să reducă la minimum distanța pe care mașina sa va trebui să o parcurgă până la linia de sosire, a îmbrățișat interiorul la ieșirea din ultimul viraj pentru a avea un contact mai semnificativ cu zidul de boxe. Cu toate acestea, a realizat un efort de 1m11,365s, depășindu-l pe Fernando Alonso cu 0,084s.

Datele, GPS

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Unde a ratat Fernando Alonso pole-ul
Revenirea lui Max Verstappen a fost lăsată chiar mai târziu decât lăsau să se înțeleagă graficele televizate. Mai degrabă decât să îl încolțească pe Alonso din momentul în care a început ultimul sector, Aston Martin a fost cel care a început începutul sfârșitului în formă mai bună. Datele GPS de pe AMR23 și RB19 îl plasează pe Fernando Alonso în față de la ieșirea din Tabac până la jumătatea Piscinei stânga-dreapta-dreapta-stânga.

Conform telemetriei, pilotul Aston Martin Racing se bucură de o curbă de accelerație superioară la ieșirea din Tabac. Acesta pornește cu un avantaj de 2,5 km/h și își păstrează avansul până la prima schimbare de direcție. Charles Leclerc este cel care își bagă apoi capul în luptă și îl depășește efectiv pe bărbatul de 41 de ani, practic în dreptul trambulinei, purtând mai multă viteză. Însă monegascul plătește pentru ritmul său la ieșire pentru a se retrage în spatele spaniolului, care este apoi cel mai rapid dintre toți.

De fapt, Max Verstappen nu impune ritmul până la intrarea în Rascasse. Aici, pentru prima dată în ultimul sector, Fernando Alonso cade în spatele pilotului Red Bull Racing. El nu va mai trece din nou în această comparație. Spre deosebire de o mare parte a sezonului, Max Verstappen este cel care frânează mai târziu dintre cei doi pentru a plonja în față. De asemenea, el iese mai repede de pe ancore pentru a transporta mai multă viteză. În mod aproape ironic, Fernando Alonso se strecoară apoi până la 0,24s în urmă, frânând mai târziu decât rivalul său în virajul Antony Noghes.

Datele, GPS

În loc să egaleze eforturile lui Max Verstappen din urmă cu doar câțiva metri, Fernando Alonso suferă de fapt din cauza angajamentului său în viraj. Având mașina virată mai devreme, Max Verstappen este cel care reușește să sară mai repede pe accelerație pentru a accelera spre linie. Pilotul Aston Martin Racing reușește să organizeze o oarecare ripostă la aproximativ 182 km/h. Datele indică faptul că Max Verstappen schimbă mai târziu pentru a sugera rapoarte de transmisie mai lungi și o rată de accelerare marginal mai lentă pe Red Bull Racing RB19.

Dar realitatea este mult mai simplă. Max Verstappen este ocupat să atingă betonul în cursa spre steag pentru a-și afecta momentan progresul. Acest lucru îl ajută pe Fernando Alonso să readucă marja finală sub o zecime. Dar nu este suficient. Trecând linia de cronometrare, Max Verstappen se apropie de 277 km/h față de 272 km/h ai lui Fernando Alonso, iar pilotul Red Bull Racing câștigă dreptul de a se lăuda.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Datele, GPS
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss