More

    Latest Posts

    Dakar 2022: Al-Attiyah de la Toyota câştigă al patrulea titlu

    Nasser Al-Attiyah de la Toyota a fost încoronat pentru a patra oară Campion al Raliului Dakar în urma unei runde dominante în ediția din 2022 a evenimentului din Arabia Saudită.

    Al-Attiyah a condus cea de-a 44-a rulare a Dakarului de la început până la sfârșit cu noul Toyota Hilux T1+, luând în cele din urmă onorurile de top cu 27m46s în fața lui Sebastien Loeb (Prodrive/Bahrain).

    Pilotul din Qatar a câștigat doar două dintre cele 12 etape, ambele în prima săptămână, dar a dat dovadă de o consistență remarcabilă pe tot parcursul evenimentului, în timp ce rivalii săi au căzut pe margine din cauza erorilor de navigație sau a problemelor mecanice.

    Rezultatul îl face pe Al-Attiyah al doilea cel mai de succes pilot din istoria categoriei de mașini a Dakarului, la egalitate cu finlandezul Ari Vatanen și doar în urma numărului de opt victorii ale lui Stephane Peterhansel.

    Cheia triumfului general al lui Al-Attiyah a fost etapa de deschidere de lângă Ha’il, unde el și copilotul Matthieu Baumel au găsit în mod corect un punct de trecere dificil care a surprins majoritatea terenului, inclusiv pe Carlos Sainz de la Audi.

    Acest lucru l-a lăsat pe Loeb drept singurul rival serios al lui Al-Attiyah, dar și francezul a fost forțat să recupereze atunci când un arbore de susținere al lui BRX Hunter pregătit de Prodrive s-a rupt în Etapa 3, costându-l o jumătate de oră.

    Până la jumătatea raliului, Al-Attiyah a avut o distanță de 50 de minute față de restul terenului datorită unei a doua victorii în etapa a 4-a, cu dramele de navigație pentru Loeb dând o nouă lovitură speranților sale de o primă victorie la Dakar.

    Loeb a reușit să reducă diferența la sub 30 de minute până la sfârșitul penultimei etape – înainte ca o penalizare pentru depăşirea vitezei să anuleze o parte din munca sa – dar Al-Attiyah nu a fost niciodată amenințat să piardă conducerea, deoarece și-a controlat ritmul cu o strategie fără riscuri.

    Terminând sigur pe locul 19 în proba finală scurtă de 164 km între Bisha și Jeddah, pilotul de 51 de ani a câștigat pentru prima dată la Dakar de când raliul s-a mutat în Arabia Saudită, cu cele trei succese anterioare ale sale în 2011 (Volkswagen), 2015 ( X-raid Mini) și 2019 (Toyota) care vin în perioada anterioară din America de Sud.

    Locul al doilea a fost ocupat de Loeb la Dakar, dar o victorie generală continuă să-i scape multiplului campion WRC după șase participări în ultimii șapte ani.

    Francezul a luptat în mod regulat pe front în BRX Hunter, puternic revizuit, câștigând același număr de etape ca și Al-Attiyah, dar nu și-a putut recupera niciodată din ceea ce David Richards de la Prodrive a descris ca fiind o „greșeală de asamblare” în etapa a 3-a.

    Pilotul saudit Yazeed Al Rajhi a fost cel mai bun dintre independenții de la Overdrive Toyota, terminând în spatele lui Loeb pe podiumul general pe locul trei.

    Orlando Terranova a terminat pe locul al patrulea la cea de-a 16-a apariție consecutivă în Raliul Dakar, după ce a fost anunțat ca o adăugare târzie la formația Prodrive.

    Ieșirea lui Giniel de Villiers la Dakar din 2022 a fost umbrită de două incidente cu motocicleta în timpul celei de-a doua etape, penalizările pentru care l-au lăsat inițial în afara concursului pentru un clasament în top 10.

    Dar după ce a fost înlăturat de orice penalizare în al doilea accident, de Villiers a revenit puternic pentru a termina pe locul cinci la general.

    Sud-africanul s-a bucurat de cel mai bun final al său în Etapa 9, unde a condus o triplă pentru Toyota în fața lui Al-Attiyah și Henk Lategan.

    Lategan a câștigat două etape, inclusiv testul final de vineri, dar nu a fost niciodată în competiție pentru onorurile generale după un început zbuciumat al raliului de la Ha’il.

    Echipa X-raid Mini a fost lovită după ce i-a pierdut pe Sainz și Peterhansel, dar Jakub Przygonski a făcut o performanță solidă pentru a termina pe locul șase în spatele lui de Villiers.

    Audi a ridicat sprâncenele cu noul său hibrid RS Q e-tron, câștigând patru etape față de cinci pentru Toyota și trei pentru Prodrive.

    Constructorul german ar fi fost foarte bine în lupta pentru victoria generală la debutul său la Dakar, dacă nu ar fi avut o etapă de deschidere dezastruoasă în care toți cei trei piloți au avut probleme.

    Sainz a pierdut mai mult de două ore încercând să găsească traseul corect, de două ori campion la DTM, Mattias Ekstrom, pierzând, de asemenea, o bucată de timp în prima sa participare la Dakar în clasa premieră.

    Peterhansel a suferit cea mai rea soartă dintre cei trei, rupând puntea din spate a mașinii sale și retrăgându-se din etapă. Dar toți cei trei piloți au arătat un ritm incredibil după aceea și au dominat raliul după ziua de odihnă, câștigând jumătate din etape în a doua săptămână.

    Ekstrom a fost cel mai bine clasat pilot al Audi în clasament, pe locul nouă, în timp ce Sainz, de trei ori campion la Dakar, tocmai a ratat un loc în topul 10 general.

    Mai multe ştiri despre Raliul Dakar găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss