Cum sezonul 2020 întârziat oferă MotoGP șansa unui experiment.

Încă nu se știe când sezonul MotoGP – sau orice cursă pentru asta – se vă putea relua, datorită escaladării pandemiei Corona virusului. Însă, cu o mulțime de evenimente amânate, care urmează să se desfășoare spre sfârșitul anului, MotoGP ar trebui să ia în considerare experimentarea cu formate de evenimente pentru a ușura încordarea celor care lucrează în padoc odată ce acțiunea se reia.

Deoarece pandemia nu se sfârșește, sportul de pe glob a fost lovit de întârzieri și anulări fără precedent, în timp ce șefii de serie și organele de conducere încearcă să parcurgă prin haos.

Săptămâna trecută, s-a confirmat că sezonul de Formula 1 2020 nu vă începe până cel puțin în iunie, așa cum era de așteptat când vă fi trecută anularea farcicală a Marelui Premiu australian de deschidere a sezonului. Marele Premiu al Olandei și Spaniei se alătură Bahrainului și Vietnamului că evenimente care caută o nouă casă într-un calendar încă de pregătit, în timp ce Melbourne spera că poate vă găsi un slot și organizatorii Monaco își vor stabili obiectivele pentru anul viitor.

MotoGP, care a pierdut primele patru curse din 2020 (deși cursele Qatar Moto2 și Moto3 au mers mai departe așa cum era planificat din cauza ambelor serii care se aflau deja la Losail în săptămâna respectivă pentru un test), are trei curse – GP-ul spaniol, francez și italian – programat pentru luna mai.

Toate acestea arată puțin probabil, întrucât Europa este acum epicentrul focarului COVID-19, Italia urmând să-și extindă restricțiile, iar Spania și Franța urmează procesul. Organizatorii GP-ului francez spun că o decizie cu privire la cursa lor vă fi luată la începutul lunii aprilie, deși amânarea Le Mans 24 de ore, a lunii iunie spre septembrie indică un singur rezultat.

În opinia să, proprietarii seriei MotoGP, Dorna Sports și organul de conducere FIM au fost proactive în acest timp. MotoGP – și seria să soră World Superbikes – au deja calendare provizorii publicate și este foarte probabil că unul nou să fie deja conceput, deoarece anunțul inevitabil al curselor din luna mai vă fi eliminat. Dar, actualul program actualizat al MotoGP pune probleme.

Dorna este fermă în dorința să de a livra cele 19 curse rămase (Qatar nu vă fi reprogramat din cauza lucrărilor esențiale de pistă care au loc mai târziu în acest an, deși a fost în mod serios luat în considerare să se desfășoare înaintea Argentinei când această idee a fost anulată în cele din urmă) și acest lucru a avut a dus la un program congestionat.

„În situația actuală nu există tabuuri. Trebuie să fiți flexibili și să aveți imaginație”, președintele FIM, Jorge Viegas

Ultimele opt curse se desfășoară pe parcursul a zece săptămâni în prezent, cu Aragon și Thailanda înapoi, urmată de tradiționala cursa tripla a Pacificului din Japonia, Australia și Malaezia, la două săptămâni după cursa Buriram. La o săptămână liberă după ce Malaezia este întâmpinată de cursele reprogramate Austin, Argentinian și Valencia – o altă lovitură tripla.

A alerga la maratonul de la Londra într-un costum de armură ar fi o aventură mai puțin pedepsitoare.

Președintele FIA, Jean Todt, a dat dreptate la începutul anului, când a spus că echipele ar trebui să înceteze să se plângă de calendarul F1 în creștere, care vă fi de 22 de curse în acest an și urmează să ajungă la 25 de curând.

A lucra în motorsport este absolut o muncă de vis: nu pot începe să descriu cum mă face să mă simt. Este cu adevărat un mod minunat de a trăi, dar orele sunt înnebunitoare, călătoria are un efect ridicat iar funcționarea la cea mai mare capacitate te solicita. Și asta că să nu mai vorbim de presiunea pe care o pune asupra vieții familiale a celor care lucrează pentru echipele care călătoresc la fiecare cursă, indiferent unde sau când este.

Trebuie să ne amintim că sunt o mulțime de oameni care lucrează cu normă întreagă într-un padoc. Calendarul avea 16-17 curse – un itinerariu greu, dar în mare parte gestionabil. După cum am menționat, F1 are acum peste 20 de ani, în timp ce MotoGP urma să aibă 20 de evenimente în acest an și urmează să crească la 22 de ani în următorii ani.

Acum ne confruntăm cu posibilitatea de a arunca cursele de un sezon într-o perioadă incredibil de scurtă de timp, iar asta îi vă distruge pe oameni. Pot fi prea multe lucruri bune.

Există însă modalități de a atenua impactul unui calendar cu atât de mare intensitate, dacă șefii de serie sunt dispuși să experimenteze puțin.

În ultimele săptămâni, CEO-ul Dorna, Carmelo Ezpeleta și președintele FIM, Jorge Viegas, au spus: “În situația actuală nu există tabuuri. Trebuie să fii flexibil și să ai imaginație”,

În prezent, MotoGP are în vedere organizarea de curse în spatele ușilor închise (deși dezghețul F1 din Australia dovedește că acest lucru nu împiedică oamenii să se îmbolnăvească), weekend-uri cu două curse, weekend-uri mai scurte și alergarea sezonului în ianuarie. F1 a discutat probabil prin idei similare.

Acesta din urmă este o idee îngrozitoare. „Super anotimpurile” nu este nimic nou în sportul cu motor, Campionatul Mondial de Endurance pe două și patru roți folosind acest lucru, așa cum este Formula E.
Pentru primele două, este un mijloc de a încheia sezonul la un eveniment emblematic pentru a menține interesul ridicat, în timp ce FE face acest lucru în mare măsură din necesitate.

Prelungirea sezonului mai mult nu poate potoli efortul de călătorie și sugerează că un sezon cu mai puține curse diminuează un campionat. Primul sezon al campionatului mondial de motociclete de la Grand Prix a fost format din șase evenimente, dar titlul mondial de 500 de cm cc al lui Les Graham, la 1949, este la fel de valabil că și campionatul MotoGP din 2019 al lui Marc Marquez a câștigat peste 19 curse.

Weekend-urile cu două curse sunt o idee frumoasă, dar este posibil că contractele de eveniment / promotor / circuit să nu permită acest lucru, iar reorganizarea părții legale ar putea fi costisitoare pentru Dorna. Acesta a spus anterior că implicațiile financiare în creșterea și derularea acestui an nu sunt importante, dar aproape sigur vă exista o linie pe care nu este dispus să o parcurgă.

Mai puțin practică, în general, duce la mai neprevizibil curse, care este ceva MotoGP ar putea beneficia de chiar mai mult cu cât de aproape grila 2020 pare a fi

Aceasta lasă weekendurile mai scurte că fiind cea mai viabilă opțiune și nici nu este o idee nouă. Având în vedere că, calendarul MotoGP se extinde dincolo de cele 20 de curse, echipele au spus inițial că vă fi limita lor, s-a vorbit despre weekend-urile de două zile ale Grand Prix-ului în finala de la Valencia de anul trecut. Cei mai mulți care au fost întrebați au considerat că este o idee care merită explorată și realizabilă în întregime. Și a avut deja mai multe piste de încercare neașteptate înainte.

Când vântul puternic a eliminat calificarea de sâmbătă la Phillip Island anul trecut, calificarea MotoGP a fost încadrată în programul de duminică. În 2013, în Japonia, ceața densă care acoperea circuitul Motegi a obligat stoparea antrenamentelor de vineri pentru toate clasele. O practică gratuită extinsă s-a desfășurat sâmbătă înainte de calificare, iar încălzirea și cursele au avut loc normal că duminică.

Era o oarecare îngrijorare că o calificare duminică dimineață la Phillip Island a fost poate un pic riscantă, având în vedere cât de rece poate fi la locul australian în acea perioadă a anului. Însă condensarea calificării și cursele într-o zi este probabil să nu fie urmată un curs.

Spre deosebire de F1, clasele de alimentare MotoGP Moto2 și Moto3 concurează la fiecare rundă alături. Când a fost întrebat despre condensarea weekendurilor la două zile, CEO-ul Aprilia și fostul director sportiv al Ferrari F1, Massimo Rivola – care admite ideile pentru weekend-urile de două zile a fost ceva ce i-a propus în F1 în urmă cu un deceniu, dar a fost doborât – a spus „ar trebui gândiți-vă la asta”, dar a fost preocupat de faptul că lipsa timpului de urmărire ar putea afecta negativ clasele inferioare.

Așadar, alergarea unui weekend GP pe parcursul a două zile, cu o singură practică de o oră, urmată de calificarea sâmbătă pentru toate clasele, urmată de încălzire și curse duminică este cea mai logică mișcare. O practică mai mică duce în general la o mai mare imprevizibilitate a curselor, ceea ce este un lucru pe care MotoGP ar beneficia și de mai mult, având în vedere cât de aproape de grila 2020 pare să fie după testele de pre-sezon.

Desigur, vremea ar putea anula cu ușurință o zi și provoca și mai mult dureri de cap. Dar asta se poate întâmpla într-un weekend „normal”.

Practic vorbind, dacă acțiunea de urmărire este limitată la două zile, cu vineri noua zi media pre-eveniment, paddock-ul în teorie primește o zi suplimentară acasă, ușurând astfel încordarea pe care o vă avea programul agitat asupra vieții personale a multora. Nu uitați, realitatea unui weekend de cursă nu este de trei zile pentru cei mai mulți. În funcție de locul în care este cursa, majoritatea călătoresc miercuri și vin acasă luni. Echipele de curse vor fi acolo cu o zi mai devreme.

De asemenea, întrucât motorsportul se străduiește să-și reducă amprenta de carbon, multe serii angajându-se la neutralitatea carbonului până la o anumită dată, o acțiune mai mică a traseului înseamnă mai puțin combustibil și mai puține anvelope care trebuie fabricate și expediate. Drept urmare, impactul asupra mediului este diminuat.

Dacă acesta este traseul MotoGP – și într-adevăr alte campionate mondiale -, ar putea fi testul acid perfect al unei schimbări atât de necesare în formatul de weekend, care vă face față evenimentelor suplimentare care se adaugă calendarului în fiecare sezon.

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: MotoGP World Championship

„Vă mulțumim pentru vizualizare și vă invitam să ne apreciați materialele printr-un like la pagina noastră pe Facebook și, de asemenea, vă invitam să ne lăsați o recomandare pe pagina de Facebook, dorind în permanenta să ne îmbunătățim munca. Vă mulțumim”

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings
  • GP of Germany

    Hockenheimring

    28
    July

  • GP of Hungary

    Hungaroring

    04
    August

  • GP of Belgium

    Spa Francorchamps

    01
    September

  • GP of Italy

    Monza

    08
    September