More

    Latest Posts

    Cum se reorganizează Haas pentru viitor

    În timp ce primul trimestru al sezonului 2021 a fost palpitant la capătul ascuțit al grilei, cu șase constructori diferiți care au ajuns pe podium în tot atâtea curse, lucrurile au fost puțin mai previzibile în fundul terenului, cu echipa americană Haas înrădăcinată în partea de jos.

    Acest lucru nu este surprinzător pentru cei din echipă. Anul trecut, proprietarul Gene Haas și directorul echipei, Guenther Steiner, au decis să nu dezvolte VF-21 din acest an (dincolo de legalizarea acestuia prin modificările de podea necesare), deoarece pandemia Covid-19 a cuprins lumea și a lovit din greu toate echipele – în special Haas.

    Acest blocaj a venit într-un moment în care Gene Haas a cântărit dacă va rămâne sau nu implicat în sport, după ce și-a văzut echipa coborând rapid după vârful poziţiei cinci din sezonul 2018. Având în vedere acest lucru, cheltuielile au fost întrerupte complet. Piesele au fost testate în tunelul eolian, dintre care multe au prezentat un potențial real, dar nu au putut fi puse în producție din cauza înghețului cheltuielilor.

    De asemenea, echipa a oprit dezvoltarea mașinii din acest an. Având în vedere că 2019 a fost destul de îngrozitor – au ajuns P9 cu 28 de puncte, după ce au cheltuit prea multe resurse pentru un upgrade pe care și-au dat seama prea târziu a fost în direcția greșită – începătorii Mick Schumacher și Nikita Mazepin conduc o mașină care are multe asemănări cu ceea ce echipa a folosit acum doi ani și a fost numită odată „măgar” de pilotul de atunci, Romain Grosjean.

    Când Gene Haas a decis să pună pixul pe hârtie și să se angajeze în acest sport pentru următorii cinci ani, a deschis robinetele financiare. Dar acest lucru a venit mult prea târziu în 2020 pentru a avea un impact semnificativ în 2021 – așa că au decis să ia durerea de anul acesta și să pună tot ce au în noua generație de mașini care va fi introdusă în sezonul viitor.

    Haas

    „Știam că anul acesta va fi un an greu, întrucât anul trecut a trebuit să ne oprim programul din cauza pandemiei și deoarece compania se afla într-o situație destul de dificilă”, a declarat inginerul șef de curse Ayao Komatsu.. „Asta a însemnat că punctul de plecare pentru a lucra la mașina din acest an a fost mult prea întârziat.”

    „Nu este ca și cum am fi avut o mașină competitivă anul trecut, așa că gândirea a fost -„OK, avem o schimbare de reglementare mare pentru 2022. Dacă încercăm să dezvoltăm mașina din acest an, OK putem îmbunătăți performanța, dar putem justifica impactul pe 2022? Pur și simplu nu. Deci, am decis să ne reducem pierderile. Știm că anul acesta va fi un an de tranziție, trebuie să ne ocupăm de ceea ce avem și să pompăm totul în mașina de anul viitor.”

    Chiar și cu un accent deplin pe 2022, acest lucru nu garantează un salt mare pe teren, deoarece orice altă echipă poate face presiuni din dorinţa de a avea un salt mare la rândul lor. „Suntem încă în urmă în unele aspecte pentru anul viitor, chiar şi atunci când ne concentrăm 100% pe mașina de anul viitor”, a adăugat Komatsu. „Ne va readuce direct în mijlocul terenului sau nu? Nu cred că va fi atât de ușor. Plecăm de la o poziție compromisă.”

    Este de așteptat ca moralul să fie scăzut, dar echipa face totul pentru a privi partea pozitivă. Pentru început, echipa încă există și știe că anul acesta este doar un mijloc de finalizare. Îndepărtează presiunea și pot folosi timpul pentru a accentua zonele pe care le pot schimba, cum ar fi procesele și operațiunile.

    „Este foarte greu”, a spus Komatsu. „Ca echipă nouă, în 2016 și 2017, am făcut progrese constante și în 2018 am terminat P5 în campionat. Așa că toată lumea a crezut că putem continua să ne îmbunătățim. Apoi am avut anul 2019, când am mers într-o direcție greșită cu dezvoltarea și chiar plătim pentru asta.

    „Știam că anul acesta va fi greu, dar încerc să le spun tuturor: ce putem face mai bine? În fiecare weekend, trebuie să ne uităm la ceva din care pute să scoatem pozitivele. Anul trecut, opririle noastre nu au fost foarte bune – dar ne putem concentra asupra îmbunătățirii fără bani substanțiali. Ne putem concentra pe lucrul cu doi piloţi noi, încercând să obținem cele mai bune rezultate din ei, încercând să îi facem să înțeleagă care este comportamentul mașinii și încercând să ne îmbunătățim acolo unde putem.”

    Schimbarea unui grup de piloți cu experiență – Grosjean și Magnussen – cu 298 de curse la bord – cu o pereche complet nouă, cu zero curse sub centură, a fost o mișcare îndrăzneață. Dar a fost una necesară. Echipa a decis să renunțe în mod esențial la această campanie actuală și, în schimb, să îşi pună încrederea în Nikita Mazepin și Mick Schumacher, permițându-le să își ridice picioarele sub masa F1 fără presiune, luând în același timp imensele beneficii financiare care au venit cu ambele semnături.

    Aceștia primesc finanțare de la tatăl miliardar al lui Mazepin, Dmitry, pentru că l-a pus în scaun, precum și o altă bucată de la una dintre companiile sale, care este sponsorul principal al echipei. Schumacher se alătură sprijinului de la Ferrari, deoarece face parte din academia lor de piloţi, în timp ce faimosul său nume a adus cu succes cel puțin doi sponsori noi.

    „A fost o provocare, dar într-un mod bun”, a spus Komatsu despre conducerea unei linii de începători. „Pentru ambii, în fiecare weekend există ceva ce pot învăța. Dacă aveți un pilot care a fost în mod regulat pe podium, se așteaptă ca mașina să fie decentă. A avea această mașină ar fi foarte frustrant.

    „Bineînțeles că lui Mick și Nikita le-ar plăcea o mașină mai bună, dar acest lucru nu este sfârșitul lumii chiar acum. Se concentrează doar pe obținerea celor mai bune rezultate din pachetul pe care îl au. Presiunea este oprită pentru ei, deoarece nu sunt în centrul atenției, nu se luptă pentru puncte sau podiumuri. Ei se pot concentra pe îmbunătățirea lor, învățarea mașinii, învățarea modului de desfășurare a unei sesiuni, examinarea datelor și lucrul cu inginerii.”

    La un moment dat, însă, va apărea presiunea – atât pentru piloţi, cât și pentru echipă. Se așteaptă mult de la ei anul viitor. În timp ce Gene Haas iubește cursele, el dorește o rentabilitate a investiției sale. Dar cu o mare injecție de fonduri noi (care îi ajută să se apropie de limita bugetară) și recrutarea de personal nou (cum ar fi directorul tehnic Simone Resta de la Ferrari) viitorul pare mai luminos. Reconstruirea a început – și în multe privințe – după cum sugerează Komatsu, este ca și cum ar fi început de la zero.

    „Trebuie să revenim la nivelul de competitivitate pe care l-am avut în 2018”, a spus Komatsu. „Prin vremurile pandemice și dificile, am pierdut oameni, am oprit unele dintre procese și am mers înapoi. Trebuie să ne reevaluăm situația din acest an. Este aproape ca și cum am începe să construim o echipă nouă acum.”

    „Avem oameni capabili, nu am reușit să-i folosim în mod corect. Nu le-am putut oferi instrumentele potrivite. Toate veniturile noi vor intra în acest lucru, pentru a restabili echipa. Știm ce am vrea să facem. Nu ne lipsesc ideile, este doar o chestiune de stabilire a priorităților și plasarea resursei în locul potrivit.”

    El a adăugat: „Suntem încântați. Nu visăm că ne putem repune brusc în mijlocul grilei. Dar, în ceea ce privește tot ce se întâmplă în fabrică, care se pregătește pentru anul viitor, este foarte interesant”.

    Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Formula1

    Photocredit: Formula1


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss