Latest Posts

Cum să devii un aerodinamician senior în F1.

Vizualizări: 18127

Aerodinamicienii sunt responsabili de proiectarea pieselor pentru mașinile de Formula 1, îmbunătățind performanța mașinii. Aflăm în acest articol ce calificări și abilități sunt necesare și cum să devii unul dintre ei.

Sarcina unui aerodinamician este să se asigure că mașina la care lucrează este cât mai eficientă și mai rapidă posibil, dar ce este un aerodinamician și ce face acesta pentru a ajuta o echipă de Formula 1? Am vorbit cu Rebecca Wilson de la McLaren F1 pentru a afla.

Aero

Ce este un aerodinamician?
Rolul principal este de a adăuga performanță mașinii de curse. Realizăm acest lucru prin proiectarea conceptuală detaliată a suprafețelor (cum ar fi podeaua sau aripa față) pentru a obține o îmbunătățire orientată a fizicii fluxului. Experimentele sunt efectuate în CFD (Computational Fluid Dynamics) și în tunelul de vânt pentru a valida performanța acestor modele conceptuale și pentru a identifica etapele ulterioare de optimizare. Cele mai performante dintre aceste elemente de testare sunt apoi lansate pe circuit pentru a îmbunătăți direct timpul pe tur.

Cum ați devenit aerodinamician? Ce ați studiat la școală și de ce calificări aveți nevoie?
La școală, am descoperit că aveam o slăbiciune pentru matematică, fizică și desen tehnic, ceea ce m-a făcut potrivită pentru o carieră în inginerie. Am reușit să mă înscriu la cursul MEng în inginerie aeromecanică de la Universitatea din Strathclyde, unde am avut multe oportunități de a pune în practică învățăturile teoretice, cum ar fi proiectarea de formule pentru studenți și modele de aeronave.

De-a lungul studiilor, m-am străduit, de asemenea, să dobândesc experiență industrială, cu două stagii de vară și un an în industrie, care mi-au oferit oportunități suplimentare de a crește și de a-mi dezvolta abilitățile de rezolvare a problemelor reale de inginerie. Această experiență este cea care m-a încurajat să candidez la programul pentru absolvenți de la McLaren F1 în 2014, ceea ce m-a determinat în cele din urmă să devin inginer în aerodinamică.

Aero

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Ce alte abilități sunt utile?
În afară de domeniul de studiu ales, există mai multe abilități care vă pot oferi un avantaj pentru a aplica pentru un loc de muncă în F1, inclusiv munca în echipă, codarea și capacitatea de a gândi neconvențional – o pasiune pentru sporturile cu motor nu strică nici ea!

Cum pot obține experiență profesională?
Aș încuraja foarte mult plasamentele de vară și/sau un an în industrie pentru a obține experiență profesională ca inginer. Faceți cercetări cu privire la companiile pentru care v-ar plăcea să lucrați – explorați online, fiți atenți la târgurile de cariere și la avizierul serviciilor de carieră din școli/universități pentru a afla dacă există firme de inginerie care oferă oportunități de experiență profesională.

Nu excludeți oportunitățile din domenii ușor diferite de inginerie, deoarece orice experiență de rezolvare a unor probleme de inginerie din lumea reală este valoroasă. De exemplu, stagiile mele de practică au cuprins inginerie mecanică, chimică și aeronautică. Asigurați-vă că aplicați pentru oportunitățile care vă atrag atenția – toată lumea trebuie să înceapă de undeva!

Aero

Merg aerodinamicienii la curse?
În timp ce majoritatea aerodinamicienilor nu călătoresc la curse în mod standard, avem ingineri pe pistă care se concentrează pe analiza performanțelor aerodinamice obținute pe pistă și care contribuie la direcția de dezvoltare a viitoarelor concepte. Cu toate acestea, cei mai mulți ingineri vor petrece mult timp în tunelul de vânt, gestionând testarea conceptelor aerodinamice la nivelul întregii mașini.

Cum arată o zi de lucru pentru un inginer în aerodinamică?
O zi normală pentru un aerodinamician începe, de obicei, prin revizuirea rezultatelor testelor CFD, ale testelor în tunel de vânt sau pe pistă care au avut loc în ultimele 24 de ore pentru a decide care sunt următorii pași. Acești pași următori ar putea include:

  • Modificări geometrice suplimentare ale conceptelor pentru a le testa în CFD.
  • trimiterea conceptelor în tunelul de vânt pentru testare
  • publicarea conceptelor care urmează să fie realizate pentru mașina de curse în urma unui test pozitiv în tunelul de vânt.

În tot acest timp, analiza solidă a datelor, prezentarea rezultatelor și colaborarea cu colegii de echipă pentru a identifica următorii pași reprezintă o parte esențială a zilei de lucru ca aerodinamician.

Aero

Cum este să lucrezi ca parte a unei echipe în cadrul unei echipe sportive de elită?
După ce am lucrat în mai multe industrii, principalul lucru care m-a marcat atunci când am început în F1 a fost ritmul în care se face trecerea de la o idee la o piesă reală pe o mașină de curse. Proiectele sunt măsurate în zile și săptămâni, mai degrabă decât în luni și ani. Acest lucru are ca rezultat un mediu de lucru cu adevărat dinamic și colaborativ, care îi împinge pe toți să dea tot ce e mai bun, atât individual, cât și ca echipă – reușim cu toții împreună.

S-a schimbat munca de când au apărut noile reglementări și ce trebuie să faceți diferit?
Noile reglementări au reprezentat două mari provocări pentru toate echipele din F1:

  • Proiectarea unei mașini de la zero cu regulamente complet noi și provocări aerodinamice diferite.
  • Maximizarea performanțelor pe care le putem oferi în condițiile unui plafon de costuri

În calitate de inginer, oportunitatea de a fi implicat în proiectarea unei mașini de la zero a fost incredibil de provocatoare și interesantă. Din punct de vedere practic, acest lucru a dus la o abundență de idei noi de explorat, la o colaborare îmbunătățită între grupuri, precum și la o nouă energie creativă în cadrul echipei. Acest lucru se extinde nu doar la conceptele aerodinamice, ci și la modul în care le realizăm cât mai eficient posibil din perspectiva proiectării, fabricării și fiabilității.

Aero

Care este partea ta preferată din meseria asta?
Partea mea preferată este faptul că toți cei care lucrează aici pot indica ceva pe mașina de curse și pot descrie modul în care au contribuit la acest lucru, indiferent dacă lucrează la aerodinamică, proiectare, producție, finanțe sau oameni – fiecare persoană din această echipă face diferența în ceea ce privește performanța noastră pe circuit.

Noi, cei de la McLaren Racing, suntem încântați să dezvoltăm un nou tunel de vânt de ultimă generație la centrul nostru MTC din Woking, care va spori agilitatea și capacitatea departamentului Aero și a echipelor apropiate. Acest lucru va avea un impact fantastic asupra performanței echipei și a mașinii.

Pentru a afla mai multe despre locurile de muncă în departamentul Aero, consultați cele mai recente posturi vacante.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss