More

    Latest Posts

    Cum paddock-ul le-a oferit refugiu foștilor membri ai echipei Suzuki din Moto GP

    Paddock-ul MotoGP a reușit să absoarbă cei aproape 40 de ingineri rămași fără loc de muncă după retragerea neașteptată a Suzuki din Campionatului Mondial de MotoGP 2023

    Dar această dramă umană a fost corectată cu succes chiar în cadrul paddock-ului, majoritatea foștilor membri ai echipajului Suzuki fiind absorbiți în alte operațiuni. Pe 2 mai anul trecut, a fost anunțată ceea ce avea să fie cea mai mare știre a anului în MotoGP: Suzuki a scos din priză echipa sa de uzină și nu va concura în 2023. Vestea a căzut ca o bombă în paddock, mai ales în rândurile echipei japoneze. Membrii acesteia – aproximativ 50 – au aflat decizia surprinzătoare în aceeași zi, la finalul testului oficial de după Marele Premiu al Spaniei desfășurat la Jerez.

    Cu un contract de cinci ani pentru a rămâne în campionatul mondial până în 2026, Suzuki și-a luat adio de la MotoGP înainte ca măcar o treime din primul an al angajamentului său cu promotorul seriei, Dorna, să se fi încheiat. Această manevră a pus echipa într-o poziție dificilă, iar membrii ei au avut un coșmar. Lovitura i-a lăsat pe cei mai mulți într-o stare de șoc, lăsându-i cu incertitudinea de a nu ști ce se va întâmpla cu viitorul lor.

    Paddock

     

    „Avem două căi”, a declarat Alex Rins după ce vestea a fost oficializată câteva zile mai târziu. „Să ne prăbușim și să stăm toată ziua cu gândul că nu avem niciun motor pentru anul viitor sau să reușim, să continuăm să forțăm, să continuăm cu capul sus, cu echipa mai unită ca niciodată. Și, uitându-mă la mecanicii mei, aceasta este ultima cale pe care au luat-o și este cea pe care o voi lua și eu. Pentru că, deși nu au nimic pentru anul viitor, sunt mai motivați ca niciodată și îi vom arăta echipei Suzuki că au greșit”.

    Alex Rins, care din acel moment a înlănțuit o serie de abandonuri consecutive care l-au scos din lupta pentru titlu, era conștient că „cu siguranță” va avea oferte pentru sezonul viitor. „Dar”, a deplâns catalanul, știind că realocarea celor 550 de persoane din paddock nu va fi o sarcină ușoară, „multe familii depind de Suzuki și acum oamenii sunt în stare de șoc”.

    Bineînțeles, campionul mondial din 2020, Joan Mir – care a pus capăt unei secete de titluri de 20 de ani pentru Suzuki – a regretat, de asemenea, decizia: „Am dat o imagine exemplară. De uniune, de rezultate. Toată lumea cunoaște oamenii care lucrează în această echipă și cât de specială este această echipă tocmai datorită oamenilor săi”.

    Paddock

    Atât Joan Mir, cât și Alex Rins au găsit locuri pentru 2023 la Honda, primul mergând la echipa de uzină alături de Marc Marquez, iar cel de-al doilea la LCR pentru a-l înlocui pe Alex Marquez, care va merge la Gresini. Dar la jumătatea lunii iunie, la cinci săptămâni după ce s-a aflat bomba, îndoielile planau asupra personalului mărcii din Hamamatsu.

    „Este o situație dificilă, am spus-o din prima clipă”, s-a plâns Joan Mir. „Dar încă este și va fi până la ultima cursă. Există încă incertitudinea multor oameni din echipă care nu știu unde vor merge anul viitor, nu știu dacă știe cineva. Nu am primit nicio explicație de la Suzuki, doar declarația pe care toată lumea a putut să o citească, încă aștept o explicație”. Deși atât Alex Rins, cât și Joan Mir au încercat, în negocierile cu Honda, să ia un membru al Suzuki, niciunul nu a reușit.

    „Sunt fericit că mai mult sau mai puțin toată lumea și-a găsit locul, ceea ce nu a fost ușor” – Alex Rins

    „Am format o familie foarte bună aici la Suzuki și aș vrea să iau o parte dintre băieți”, a explicat Alex Rins la sfârșitul lunii iunie, când semnarea sa cu LCR fusese convenită, dar nu era încă oficială. „Dar mă pun și eu în locul celorlaltor echipe și înțeleg că nu vor să rupă un grup de lucru. În principiu, ceea ce avem pe masă este că nu mă vor lăsa să iau pe nimeni de la Suzuki, dar înțeleg și asta”.

    Paddock

    Tocmai, mecanicul șef al lui Alex Rins, Manu Cazeaux, a fost primul membru Suzuki care și-a găsit un loc de muncă pentru 2023, semnând cu Aprilia pentru a deveni directorul tehnic al lui Maverick Vinales în 2023. „Am încercat să îl iau cu mine la noua mea echipă, dar nu m-au lăsat”, a dezvăluit Alex Rins. Încă de la jumătatea lunii august, după vacanța de vară, Mir nu a putut face publică mutarea sa la Honda, dar a recunoscut că nu va putea lua pe nimeni din anturajul său cu el la Suzuki. „Nu vreau să distrug echipa la care voi merge”, a declarat el la acea vreme.

    Deși lunile au fost lungi, iar veștile despre noile destinații ale membrilor echipei Suzuki au fost în picături, în cele din urmă, atât calitatea umană, cât și cea profesională a grupului a prevalat. Practic, toți membrii care au lucrat cu Suzuki în 2022 vor rămâne în paddock și în acest an. „De-a lungul acestor șase ani, toți membrii Suzuki au fost mai mult decât niște simpli muncitori”, a explicat Alex Rins în cadrul podcastului în limba spaniolă al Motorsport.com din această săptămână. „Este adevărat că piloților, ne-a fost puțin mai ușor să ne găsim de lucru. Dar pentru aceste 50 de persoane a fost complicat”.

    „Totuși, au fost oameni care au ales să nu rămână în campionat și să facă alte lucruri. Cum ar fi Kevin Loussouarn, cel care se ocupa de roțile mele și care este un adevărat crack. El a decis să își continue viața în afara campionatului mondial. Dar mă bucur că mai mult sau mai puțin toată lumea și-a găsit locul, ceea ce nu a fost ușor”.

    Paddock

    Dintre toți angajații Suzuki, doar unul singur avea un contract după 31 decembrie 2022: Livio Suppo, managerul echipei. Italianul va rămâne legat de producător pentru a supraveghea lichidarea întregului material și a contractelor cu furnizorii. Suppo va fi ajutat de Roberto Brivio – fratele lui Davide, fostul team manager. El va rămâne în depozitul închiriat în Cambiago, la periferia orașului Monza și foarte aproape de sediul Yamaha din Gerno di Lesmo, până când totul va fi demontat.

    Dintre cei rămași, șase membri, care sunt toți japonezii, vor continua să lucreze la Suzuki Motor Corporation din Hamamatsu. Printre aceștia se numără șeful de proiect, Shinichi Sahara, care se va muta la divizia de motoare marine, și Ken Kawauchi, directorul tehnic.

    Pe lângă cei doi piloți, cei mai apropiați colegi ai săi și-au găsit o bună desfacere profesională. La sosirea sa la Aprilia, Cazeaux a luat cu el trei dintre mecanicii săi. Frankie Carchedi, responsabil de partea de garaj a lui Joan Mir, a recrutat patru ingineri pentru Gresini și se va ocupa de Fabio Di Giannantonio. KTM a semnat cu alte două perechi de ingineri; trei pentru echipa-mamă și una pentru Tech3 GasGas. Yamaha și VR46 au angajat, de asemenea, câte un inginer, precum și mecanici și bucătari.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Getty Images

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss