More

    Latest Posts

    Cum o mașină proastă de Formula 1 creează cea mai mare provocare inginerească

    În timp ce crearea unei mașini care nu se dovedește rapidă este un scenariu de coșmar pentru orice echipă, aceasta generează, fără să vrea, testul pe care orice departament de inginerie l-ar dori: să o transforme într-o mașină câștigătoare. În timp ce Mercedes AMG F1 acceptă această provocare în Formula 1 în acest sezon, fostul șef al departamentului de inginerie auto de la McLaren F1 dezvăluie cum a reușit echipa să realizeze această performanță în 2009 cu Lewis Hamilton.

    Inginerilor le place să rezolve probleme, asta e meseria lor de zi cu zi. Așadar, o modificare cuprinzătoare a regulilor poate fi o ocazie fantastică de a le arăta abilitățile. Cu toate acestea, există câteva provocări cheie: cum stabiliți obiectivele de performanță și dacă există lacune care v-au scăpat? Stabilirea unui obiectiv de performanță nu este, de obicei, prea dificilă. Mașinile de Formula 1 sunt supuse unui program de dezvoltare continuă, în special din punct de vedere aerodinamic. Dezvoltarea mecanică tinde să fie făcută pentru a face ca aerodinamica să funcționeze mai bine.

    Acesta este motivul pentru care trebuie să existe modificări regulate ale regulilor – pentru a încetini mașinile și pentru a le împiedica să depășească nivelul de siguranță al circuitelor. Așadar, performanța vehiculului se află într-o bandă îngustă, prin care se trece în formă de dinți de fierăstrău, urcând cu un gradient pozitiv constant, până când o modificare a regulamentului te readuce la baza benzii și procesul începe din nou. Uneori, echipele apăsă propriul buton de resetare, așa cum a făcut McLaren F1 în 2013, dar nu vom merge acolo astăzi. Acela a fost un sezon foarte dureros.

    Mașin, Ingener

    Cu toate acestea, regulile din 2022 au fost o schimbare masivă menită să scadă ecarturile dintre mașini – lucru pe care l-au realizat în mod spectaculos – dar performanța era necunoscută. Este o dovadă a calității inginerilor din F1 faptul că grila de start este atât de apropiată, deși probabil că sunt cu toții prea tineri pentru a fi lucrat la prima incursiune a F1 în materie de efecte de sol, în urmă cu peste 30 de ani. Porpoising – da, am fost acolo…

    Din fericire, nimeni nu a găsit nicio portiță de scăpare [poate în podele? – n.r.]. Spre deosebire de 2009. Destul de târziu, în 2008, oamenii se întorceau de la reuniunile Grupului de lucru tehnic de la FIA, îngrijorați că au ratat un truc. Ross Brawn dădea de înțeles că performanțele nu vor scădea atât de mult cu noile reguli, lăsând să se înțeleagă că echipa sa a recuperat cea mai mare parte din forța de apăsare pierdută. Cum ar fi fost posibil așa ceva? Noi cu siguranță nu am reușit să vedem cum se poate face acest lucru și, în mod clar, nici majoritatea celorlalte echipe nu au reușit.

    Cu toate acestea, un tip a reușit. Acesta descoperise o portiță care permitea o îmbunătățire semnificativă a difuzorului spate, cunoscut acum sub numele de difuzor dublu. Nu numai că a recâștigat forța de apăsare pierdută, dar a conferit mașinii o stabilitate spate excelentă – un câștig pentru ambele părți.

    Mașin, Ingener

    Când toată lumea a sosit la Melbourne pentru deschiderea sezonului, era deja scris pe perete. Brawn GP a avut o mașină rapidă în testele din pre-sezon și a dominat weekendul. Toyota și Williams Racing dezvoltaseră, de asemenea, difuzoare duble. Dacă acest concept nu era interzis pentru că exploata o lacună și era împotriva spiritului regulamentelor din 2009, atunci toată lumea trebuia să le urmeze exemplul.

    Deoarece este imposibil să definești „spiritul” unui regulament, este clar că nu avea să fie interzis și, în plus, a condimentat campionatul. Așadar, difuzoarele duble au fost permise, iar cursa pentru dezvoltarea unuia a început. Prima jumătate a sezonului avea să fie în mod clar o provocare. Jenson Button a câștigat șase din primele șapte curse cu Brawn. Lewis Hamilton, în calitate de campion mondial, concura cu McLaren F1 pentru a fi a treia sau a patra cea mai bună echipă! Când ai avut succes în toate formulele în care ai concurat, aceasta a fost o experiență cu totul nouă.

    Este posibil să întorci o mașină lentă, cu condiția să știi de ce ai probleme. Identificarea problemei este cheia, după care s-ar putea să faceți o descoperire. Dar dacă sunteți pur și simplu în urmă cu producția de forță de apăsare și toți ceilalți rulează deja pe loc, veți avea probleme. Ceea ce i-a făcut pe Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen și pe toți ceilalți să continue a fost faptul că știam că, odată ce vom înțelege difuzorul dublu, vom fi din nou în cursa pentru victorie. A fost un obiectiv foarte clar. Cu toate acestea, producerea unei noi piese de caroserie complicată necesită timp.

    Porsche

     

    În afară de timpul de dezvoltare a tunelului de vânt, mai există și aspectul producției – trebuie proiectate și realizate scule înainte de a putea fabrica prima piesă. Apoi, trebuie să se facă piese de schimb pentru a putea participa la curse. Așadar, abia în runda a 10-a am fost în măsură să implementăm cea mai bună soluție a noastră. Nouă curse dificile, în care cea mai bună poziție teoretică pe care o poți termina este a șaptea, reprezintă o provocare, deoarece se întâmplă multe lucruri în zona de mijloc. Este un loc vulnerabil.

    Între timp, am avut propriile noastre provocări cu implementarea KERS. Este o dovadă pentru ambii piloți faptul că au rămas cu el. Ceea ce este foarte important este să-i ținem informați cu privire la progresul dezvoltării. Să conduci cea mai recentă dezvoltare în simulator știind că nu poți concura cu ea timp de câteva luni este satisfăcător, dar și deprimant.

    Așadar, este posibil să schimbi o mașină lentă, cu condiția să știi de ce te chinui. Identificarea problemei este cheia, apoi s-ar putea să faceți o descoperire. Dar dacă sunteți pur și simplu în urmă cu producția de forță de apăsare și toți ceilalți rulează deja ca să stea pe loc, veți avea probleme. S-ar putea să fie nevoie de un sezon întreg și chiar mai mult pentru a reveni acolo unde v-ați dori să fiți.

    Mașin, Ingener

    Deși cursele pot fi un sport atât de crud, dacă vă plac provocările, pentru un inginer este un loc minunat în care să fie. Așa cum a spus odată designerul Ralph Bellamy: „Când câștigi, tot ce înveți este cum să zâmbești”.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss