Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Cum intenționează Jost Capito să remodeleze Williams după primele 100 de zile la conducere

    De când Jost Capito a început să lucreze la Williams în februarie, schimbarea a fost inevitabilă și acest proces a început în această săptămână cu plecarea directorului echipei Simon Roberts.

    Fostul șef McLaren Capito, care are mai mult de 40 de ani de experiență în sporturile cu motor, inclusiv un succes imens cu Volkswagen în Campionatul Mondial de Raliuri, s-a alăturat lui Williams în cel mai de jos punct din istoria lor.

    Celebra echipă britanică – a doua cea mai de succes din istoria F1 în ceea ce privește titlurile constructorilor – a terminat pe locul 10 în fiecare din ultimele trei sezoane. Era foarte clar că era necesară o revizie.

    Necesitatea unei astfel de schimbări dramatice este exact motivul pentru care Capito a fost convins să-și amâne pensionarea și să-și asume proiectul. Știa că va fi un proiect pe termen lung, fără gloanțe de argint sau cu necesitatea unor decizii neprevăzute – așa că și-a luat timpul pentru a evalua cum să revitalizeze compania de la capăt.

    El s-a apucat să vorbească cu toată lumea din industrie, ținând peste 80 de întâlniri individuale cu manageri superiori pentru a afla ce trebuie să se schimbe, analizând în același timp operațiunile companiei atât la fabrică, cât și pe circuit.

    Simon Roberts

    A devenit clar că a existat o problemă majoră cu structura tehnică, cu ingineria de circuit și ingineria fabricii, acestea fiind nealiniate.

    Aceasta a fost o moștenire a lui Paddy Lowe care a renunțat la rolul de director tehnic al echipei şi a optat să nu-l ocupe sub conducerea anterioară, creând în schimb rolul de director general, pe care Simon Roberts l-a luat în iunie anul trecut, care avea responsabilitatea pentru funcțiile tehnice, operaționale și de planificare.

    Problema cu această structură a fost că s-au creat silozuri, cu un accent mai mare pus pe ingineria de circuit. Departamentul respectiv nu lucra mână în mână cu echivalentul său din fabrică. Se înțelege că fiecare își proteja poziția și nu lucra bine cu restul echipei și, prin urmare, nu dezvoltau mașina cu un scop comun.

    Așa că Capito, după 100 de zile la conducere, a formulat prima etapă a planului său pe termen lung, axat pe restructurarea departamentului tehnic. Ingineria Trackside nu va mai raporta principalului de echipă, cunoscut intern sub numele de Director de curse, și va intra în sarcina directorului tehnic FX Demaison.

    Francois-Xavier Demaison

    Rolul de Director de curse va fi apoi eliminat, funcțiile rămase fiind împărțite între Capito – care va fi acum de facto Principalul echipei alături de rolul său de CEO – și un rol nou creat de Director sportiv.

    Între timp, Williams va avea acum o nouă funcție de șef de inginerie de curse (deși acesta este un titlu de lucru), persoana care va ocupa acel rol va fi anunțată înaintea viitorului Mare Premiu al Franței.

    Rolul de director sportiv este în prezent vacant, echipa lucrează acum cu potențiali candidați. Vor colabora îndeaproape cu managerul echipei Dave Redding și vor avea responsabilitatea de a avea grijă – printre altele – de piloţii de pe circuit, precum și de Academia de piloţi a echipei, două funcții care nu intră în prezent în sarcina nimănui.

    Noii proprietari s-au bazat în mod sensibil pe sfaturile celor care cunosc bine acest sport de când au preluat conducerea Williams, aducându-l pe fostul CEO Marussia, Graeme Lowdon, ca consilier după achiziționarea echipei. Și la recrutarea lui Capito, i-au acordat sprijinul deplin pentru a insufla schimbările pe care el crede că sunt necesare pentru a readuce echipa în prim-plan.

    Graeme Lowdon

    Ce înseamnă acest lucru pentru gama de piloţi a lui Williams după 2021, atât cu George Russell, cât și cu Nicholas Latifi în afara contractului la sfârșitul anului?

    Se înțelege că aceasta nu este o prioritate iminentă pentru echipă, chiar dacă Russell a spus public că ar dori ca viitorul său să fie sortat înainte de vacanța de vară. Pentru Capito, el crede că este mai important să se stabilească mai întâi structura echipei, operațiunile și capacitățile inginerești, înainte de a se gândi la piloţi.

    Probabil că nu vor putea alege din prea mulţi piloți din cauza poziției lor actuale în clasamentul constructorilor, așa că se crede că accentul mai mare este pe obținerea unui pachet care să le mute și să îmbunătățească dorința ca piloții să concureze pentru ei.

    Drept urmare, este puțin probabil ca echipa să ia o decizie cu privire la formația sa în următoarele câteva luni.

    George Russell

    Concedierea lui Roberts a fost o decizie grea, având în vedere cât de bine a reușit trecerea la noii proprietari Dorilton Capital. Era foarte apreciat în cadrul echipei și îi făcea să funcționeze la un nivel îmbunătățit și mai eficient pe pistă.

    Mulți din interiorul lui Williams cred că echipa s-ar fi destrămat fără el – dar în cele din urmă rolul său nu mai există și trecerea la orice alt rol ar fi fost o retrogradare, pe care niciuna dintre părți nu și-o dorea. Se crede că Williams s-a despărțit de el în condiții bune.

    Remodelarea face parte din planurile lui Capito de a face organizația mai puternică și mai eficientă. Vor exista linii de raportare mai scurte pentru a accelera comunicarea, cu o îndepărtare a deciziilor comitetului, pentru a permite lucrurilor să se întâmple mai repede și mai eficient.

    Managerii individuali au fost acum însărcinați cu realinierea departamentelor lor, după restructurare, înainte de a lucra cu Capito pentru a face echipele respective mai puternice și pentru a stabili straturi mai clare dedesubt.

    Se înțelege, cheia pentru Capito este ca echipa să fie mai eficientă și să evite dublarea sarcinilor. Acest lucru este deosebit de important în urma introducerii plafonului bugetar, care se va reduce pe un traseu planificat în următorii câțiva ani. Fiecare bănuț contează chiar mai mult decât înainte.

    De asemenea, înseamnă că, deși Williams a lucrat cu o organizație mai mică decât majoritatea rivalilor lor, nu intenționează să adopte abordarea Aston Martin de a-și dezvolta compania în ceea ce privește numărul de angajați. În schimb, doresc să se concentreze pe obținerea celor mai bune rezultate din oamenii pe care îi au și pe cheltuirea resurselor lor – care vin din partea Dorilton – cu înțelepciune.

    Schimbarea nu este lipsită de durere, dar dacă Williams va reveni în partea din față a grilei, vor trebui luate decizii de acest fel.

    Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Formula1

    Photocredit: Formula1



    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare? Dacă reușești, noi te premiem!
    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.
    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!



    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss