More

    Latest Posts

    Cum arată lupta la titlu în Formula 1 după MP al Ungariei?

    Max Verstappen câștigă cursa cu nr 28 din carieră (a 8-a din sezon) după un pilotaj excepțional și se apropie de al doilea titlu din carieră. Totuși, în acest GP, diferența cea mare a venit de la boxe. 2 echipe au ales bine strategia, 1 a dat-o în bară. În acest articol dezbatem ceea ce s-a întâmplat pe circuit și situația din clasamente.

    Temperatura asfaltului a jucat un rol crucial aici. Pneurile pe care au plecat piloții au contat foarte mult în ecuație. Max Verstappen a recunoscut că echipa voia să îl trimită pe harduri. S-au răzgândit în ultimul moment și au ales cel mai bine. Piloții care au plecat cu softuri au avut un mare avantaj apoi, asta pentru că pneurile roșii și galbene țineau cam același număr de tururi cu rezervorul plin. Prima eroare strategică pentru Scuderia Ferrari a venit la start, iar Carlos Sainz și Charles Leclerc au plecat cu medii. Prin asta s-au încurcat reciproc, Leclerc trebuind să rămână în spatele lui Sainz.

    leclerc4 GP24 F1 Hungary 2022 FP

    În spate, Max Verstappen trecea fără probleme de Alonso, Ocon și Norris cu Sergio Perez pe urmele sale. În fața lui era Hamilton. Din postura de lider, George Russell intră la boxe în turul 15. Max Verstappen îl urmează un tur mai târziu. Al doilea moment de inspirație ale echipei Red Bull Racing. Max îl sare prin undercut pe  Lewis Hamilton. Urmează Sergio Perez și Carlos Sainz la boxe, apoi Hamilton și Charles Leclerc.

    În turul 23 ordinea era Russell, Leclerc, Sainz, Verstappen, Hamilton, Perez. Leclerc va trece de Russell. Charles a performat fără concurență pe pneuri galbene. În spate, Sainz este în zona DRS a lui Russell, iar Verstappen la rândul său în zona DRS a pilotului Ferrari. Nicio echipă nu se încumeta să își cheme pilotul la boxe. Pe locul 6 rula Sergio Perez cu un ritm bun.

    Poate una dintre cele mai inspirate decizii de strategie din istorie se produce acum. Red Bull își cheamă pilotul la boxe și îi montează pneuri medii. Prin asta va trece cu undercut de Sainz și Russell. La Ferrari se produce haosul. Deși avea cele mai noi pneuri, echipa îl cheamă pe Leclerc și montează pneul hard. În prealabil, piloții Alpine pierdeau 2 secunde pe tur cu acest pneu. Era imposibil de adus în temperatură cu un asfalt atât de rece.

    verstappen2 GP24 F1 Hungary 2022 FP

    Rezultatele se văd imediat. Max Verstappen îl depășește fără nicio problema pe rivalul la titlu. Apoi se răsucește, iar Leclerc revine pe primul loc, însă în turul următor Verstappen repetă manevra de mai devreme. Charles Leclerc era depășit de 2 ori în 3 tururi de rivalul la titlu. Din acel moment, olandezul va sprinta spre victorie la o rată de o secundă pe tur.

    Urma George Russell la rând. În 7 tururi, Charles Leclerc a ajuns pe locul 6 după un schimb pe softuri. Nici celălalt pilot al echipei Scuderia Ferrari nu se descurca mai bine. Pe pneuri echivalente, Hamilton îl prinde pe Carlos Sainz la o rată de 7 zecimi pe tur și trece fără mari probleme, apoi îl depășește și pe George Russell.

    russell4 GP24 F1 Hungary 2022 Q

    După 70 de tururi, Max Verstappen trecea linia de sosire, reușind una dintre cele mai mari victorii din carieră. Este încă un cadou făcut de Scuderia Ferrari. Leclerc se depărtează de titlu. Departamentul operațional este la pământ. Nici la pneuri nu s-au descurcat mai bine. Sainz a fost ținut 3.8 respectiv 4.1s la standuri, Red Bull Racing au stabilit un nou record cu Sergio Perez, 2.19s…

    Este clar, ceva trebuie schimbat la vârful echipei. Mattia Binotto a declarat după cursă că oricine mai face erori, iar vina aparține mașinii. A fost contrazis chiar de către Charles Leclerc care a blamat la rândul său strategia.

    De partea cealaltă, chiar dacă nu are cea mai bună mașină, Red Bull Racing este o echipă perfectă din punct de vedere operațional. Echipa îi câștigă cursele lui Max Verstappen, iar Max câștigă cursele echipei. Este o legătură puternică. Mercedes AMG F1 ia puncte de peste tot și profită maxim de fiecare oportunitate. Aceste 2 echipe sunt cu 2 clase peste Ferrari din punct de vedere operațional.

    încă un titlu pierdut

    În lupta pentru titlu la piloți, Max Verstappen are de ales cursa în care vrea să îl câștige. Teoretic, după vorbele lui Binotto, Charles Leclerc poate câștiga ultimele 9 curse, practic Max are ambele mâini pe titlu. 80 de puncte sunt greu de recuperat înfruntând o echipă perfectă operațional și cu cea mai bună mașină, astfel încât șansele Scuderiei tind spre 0.

    Primul titlu mondial la constructori poate veni la Red Bull Racing după 9 ani. 97 de puncte avans. O sărbătoare la Suzuka este foarte plauzibilă. Echipa Mercedes AMG F1 se apropie la doar 30 de puncte de Ferrari în clasament, Scuderia ar trebui să se uite mai mult în spate.

    Nu este obligatoriu ca mașina cea mai bună să ia titlurile mondiale sau măcar vreun titlu mondial. Formula 1 este compusă din atâtea aspecte, iar Red Bull este o echipă omogenă. Cred că Ferrari greșește și altundeva, nu știm dacă situația din prezent este diferită de cea din mandatul lui Arrivabene. Cuvintele adresate lui Vettel spun totul “Tu vezi-ți de pilotaj, de strategie ne ocupăm noi”

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 Media / Ionut Popa

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss