More

    Latest Posts

    Cum arată lupta la titlu în Formula 1 după MP al Franței?

    Max Verstappen reușește să câștige a 27-a cursă din carieră, ajungând pe locul 8 în clasamentul piloților cu cele mai multe victorii în Formula 1, fiind la egalitate cu Sir Jackie Stewart. Cursa din Franța seamănă cu Hockenheim 2018, însă acum situația pare mai disperată pentru Ferrari. În acest articol dezbatem ceea ce s-a întâmplat în cursă și situația actuală din clasamente.

    Această cursă ar fi trebuit sa ne ofere încă un duel între Charles Leclerc și Max Verstappen. Chiar a fost un duel palpitant până în turul 18 când pilotul monegasc pierde spatele în Le-Beausset și ajunge în parapet. Imediat au început să apară zvonuri asupra incidentului. Să detaliem și aici.

    Conform datelor de telemetrie, pe tot parcursul weekend-ului, piloții Ferrari au trecut pe aici cu peste 15km/h față de toată lumea. În turul anterior, Leclerc trecea cu 193 km/h, acum doar 170km/h. Sunt 2 factori care pot fi luați în calcul: fenomenul de blistering, aderența lui fiind precară, și setup-ul. Echipa a ales un setup cu mult downforce pe puntea față, însă cu mai puțin pe spate. S-a creat un dezechilibru, iar coroborat cu stilul prea agresiv de pilotaj al lui Leclerc s-a ajuns acolo. Per total, vina cea mai mare este a pilotului, dar nu este numai a lui. În Formula 1 de foarte multe ori adevărul este la mijloc.

    Charles Leclerc

    Scăpat de rivalul la titlu, Max Verstappen s-a desprins în frunte în stilul Jim Clark, fiind mai rapid decât Hamilton cu 0.3s pe tur (in medie). În schimb, în spate se dădeau lupte grele pentru ultima treaptă a podiumului. Sainz, cu pneuri medii, trece de Russell și îl atacă pe Perez, însă în timp ce se luptau, echipa Ferrari decide să îl cheme pe Carlos la boxe. Chiar și inginerii Mercedes au fost uimiți de această decizie. Mattia Binotto a declarat că pneurile nu ar fi ținut până la final, însă per ansamblu situația a arătat foarte urât.

    Scăpat de Sainz, Russell începe să pună presiune pe Sergio Perez, care a avut o evoluție modestă, poate și din cauza unei degradări mai mari a pneurilor. Până la urmă, pilotul englez reușește să treacă din cauza unei neînțelegeri la datele FIA pentru finalul VSC. Practic, a fost nevoie de un backup, iar echipa Red Bull a fost nedumerită. Perez a pierdut o poziție, Iar Verstappen undeva la 3 secunde.

    Formula 1

    În clasament, Max Verstappen are un avans de 63 de puncte. Niciodată vreun pilot cu un asemenea avans nu a pierdut titlul mondial în Formula 1, iar Max își maximizează șansele și comite foarte rar erori. În acest context, Ferrari are nevoie de o mică minune pentru a putea să ajungă echipa austriacă în clasament.

    Îmi este greu să cred că erorile de strategie și problemele de fiabilitate vor putea fi rezolvate peste noapte. În Formula 1 fiecare detaliu aparent neesențial poate face diferența. Ar mai fi un aspect interesant. Mai este Leclerc considerat de echipă drept pilotul de titlu? Diferența dintre el și Sainz este de doar 26 de puncte, iar spaniolul a părut mai rapid în acest GP.

    În clasamentul constructorilor, Red Bull Racing o surclasează clar pe Ferrari. 82 de puncte despart echipele fruntașe.
    Ca parte tehnică, update-urile Ferrari au funcționat mai bine decât cele RB, iar mașina roșie pare marginal mai rapidă, dar cu un management net mai bun al pneurilor.

    Unde mai este Mercedes?

    În această etapă, evoluția Mercedes a fost amplificată de pilotajul modest al lui Sergio Perez. De fapt, ca viteză pură, mașina argintie a fost undeva la 0.3s de Red Bull și 0.4-0.5s de Ferrari, însă ecartul scădea la finalul stinturilor pentru că monopostul avea un management superior al pneurilor.

    Sainz, Ferrari

    La ce să ne așteptăm în Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei?

    Ferrari ar trebui sa facă dubla pe Hungaroring. Cu viraje lente și doar o singură linie dreaptă, circuitul maghiar de Formula 1 este rear limited. Dacă Max Verstappen va câștiga și în Ungaria atunci soarta titlului este jucată. Binomul Max-Red Bull vor încercă să obțină cât mai multe puncte, un loc 3 fiind mulțumitor. Cât despre Mercedes, diferența dintre ei și Ferrari ar trebui să fie una mare.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    GP24 Media / Ionut Popa

    Latest Posts

    Don't Miss