More

    Latest Posts

    Cum ar putea juca noile pneuri Pirelli de 18 inch un rol cheie în sezonul 2022 al F1, partea 2.

    Formula 1 va introduce un regulament complet nou pentru sezonul 2022, cu scopul de a îmbunătăți acțiunile de pe circuit și de a fi mai sustenabilă. Aceasta este a doua parte a unui articol care analizează impactul potențial al pneurilor Pirelli de 18 inch.

    Totul era în grafic – patru echipe finalizaseră testele „uscate” – apoi a apărut Covid, care a dus la o oprire incomodă a procesului timp de două luni, toate echipele urmând să respecte opririle (impuse de FIA) în perioada aprilie-mai. Pirelli, însă, a continuat testele în interior la baza sa de cercetare și dezvoltare din Milano, folosind pneuri produse în loturi de 10. Odată ce F1 a fost din nou pe drumul cel bun, testele au fost reluate la mijlocul anului 2020, cu participarea a nouă echipe – Williams F1 a lipsit din cauza procesului de vânzare a acestora.

    Pneuri

    „Am avut feedback, timpi pe tur și informații de bază de la fiecare test, cu buletine tehnice primite de la Pirelli”, a confirmat directorul tehnic al AlphaTauri, Jody Egginton, în iunie anul trecut. „Am făcut multă muncă de simulare cu modelul (anvelopei), așa că am înțeles ce va face, (și) avem o bună aderență în ceea ce privește dinamica vehiculului”.

    Toate testele pentru prototipurile de pneuri Pirelli de uscat, intermediare și de ploaie au fost finalizate până în iulie, cu excepția unui ultim test „pe ploaie” de o zi, care a avut loc la Paul Ricard la mijlocul lunii octombrie. Ca parte a programului, toate datele specifice pneurilor au fost împărtășite cu echipele și actualizate în funcție de situație. Toate echipele, cu excepția echipei Williams, au participat la un test compozit de două zile la Abu Dhabi, folosind mașini „mule” (Mașini care simulează echilibrul și nivelul de forță de apăsare la nivelul mașinii 2022), după finala din acest an.

    Pneuri

    Proba de foc în 2022.

    Mario Isola spune că masa mașinii a crescut cu 14 kilograme din cauza ansamblurilor mai grele de roți și jante, împărțite în aproximativ 3 kg pentru roțile din față și 4 kg pentru cele din spate. Motivul: sunt necesare jante mai mari și, astfel, aliajul mai greu deplasează aerul și cauciucul ușor; de aici creșterea nedorită. Adăugați la aceasta faptul că sistemele sofisticate de suspensie sunt interzise din 2022 și devine clară amploarea provocării de reproiectare.

    Echipele se află acum în plin proces de fabricare a mașinilor din 2022, după ce și-au bazat conceptele pe datele obținute în urma studiilor în tuneluri de vânt, a simulărilor și a calculelor de dinamică a fluidelor computaționale. Contribuția Pirelli, în special datele de modelare a pneurilor și pneurile de tunel de vânt la scară de 60%, care simulează cu acuratețe comportamentul pneurilor la viteză, a fost crucială pentru acest proces.

    Pneuri

    Ultimele sunt un factor important, deoarece anvelopele reprezintă o treime din suprafața frontală și se rotesc la viteze uriașe. Acest curent care rezultă afectează fluxul de aer în întreaga mașină, în timp ce roțile directoare se deformează în compresie, în cădere și în tangaj, ceea ce face ca pereții laterali și zonele de contact să își schimbe constant forma. Cu alte cuvinte, un coșmar pentru aerodinamică, cu excepția cazului în care aceste anvelope sunt perfecte.

    Pentru echipe, cea mai mare provocare urmează să vină: transpunerea datelor de testare a pneurilor în performanțe pe circuit. Directorul de curse al Ferrari, Laurent Mekies, se așteaptă la „trei piloni” masivi care sunt complet noi: reglementări aerodinamice complet diferite, moduri diferite de operare a mașinii (din cauza Regulamentului Sportiv revizuit) și suspensia mecanică, pe care nimeni nu a mai avut-o de 10 sau 15 ani.

    Pneuri

    „Așadar, o mulțime de limitări diferite și, în mijlocul acestora, cum să „pornesc” pneurile complet noi. Cred că asta va fi marea provocare. Va exista (inițial) o cantitate uriașă de descoperiri cu (roțile) de 18 inch. Este o mare provocare ca echipă să ne asigurăm că avem baza pentru a obține înțelegerea de bază de care avem nevoie”.

    Se va schimba ordinea ierarhică?

    Cu toate acestea, el nu prevede că trecerea la jantele de 18 inch va duce, de una singură, la schimbări majore în ordinea ierarhiei, dar crede că se va dovedi a fi un factor contributiv atunci când este luat în considerare împreună cu cei trei “piloni”.

    „Cred că va fi o combinație între concepte, noile reglementări, modul în care acestea interacționează cu pneurile și cum faci ca totul să funcționeze”, adaugă Mekies. „Cred că avem potențialul de a vedea o surpriză și din partea echipelor din zona mediană. Este un risc și o oportunitate pentru toată lumea”.

    Pneuri

    Toate părțile sunt de acord că nivelul de cercetare care a stat la baza reglementărilor din 2022 depășește cu mult ceea ce s-a făcut până acum – fie la nivelul FIA, al F1 sau al echipelor – în timp ce Pirelli a beneficiat de perioade de dezvoltare mai lungi decât în orice altă etapă anterioară din istoria lor de 10 ani în F1.

    Nu numai că sunt cel mai mare indicator vizual al „noii ere” a F1, dar reprezintă și cel mai mare progres în tehnologia pneurilor de F1 de când sportul a adoptat pneurile radiale în anii ’70; posibil chiar mai mare. Luna martie va arăta exact cât de mare.

    Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: RN365

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss