Latest Posts

Cum ar putea juca noile pneuri Pirelli de 18 inch un rol cheie în sezonul 2022 al F1, partea 1.

Vizualizări: 14377

Formula 1 va introduce un regulament complet nou pentru sezonul 2022, cu scopul de a îmbunătăți acțiunile de pe circuit și de a fi mai sustenabilă. Aceasta este prima parte a unui articol care analizează impactul potențial al pneurilor de 18 inch.

Sezonul 2022 marchează începutul “noii ere” a Formulei 1, marcată de primul set de regulamente introduse sub conducerea deținătorului drepturilor comerciale Liberty Media, care a colaborat îndeaproape cu FIA pentru a se asigura că mașinile rezultate nu numai că oferă un “spectacol” mai bun – ceea ce înseamnă curse mai strânse și mai multe depășiri -, dar sunt și mai ieftine de proiectat, construit și concurat, pentru a reduce decalajul dintre echipele de la vârful de lance și restul.

Pneuri

Testele de pre-sezon încep pe 23 februarie la Barcelona, așa că a sosit momentul să analizăm trecerea la pneuri de 18 inch, care nu numai că readuc F1 în actualitate datorită relevanței lor pe șosea, dar sunt și impresionante din punct de vedere vizual.

Trecerea la pneuri de 18 inch.

Istoria dimensiunilor pneurilor de F1 și a rapoartelor de aspect – relația dintre înălțimea pereților laterali și lățimea suprafeței de contact exprimată în procente – este pe cât de complexă, pe atât de întortocheată. Începând cu anii ’80, anvelopele mașinilor de șosea au crescut progresiv în lățime și au redus înălțimea pereților laterali din motive de performanță și estetice, însă, din motive politice și economice, F1 s-a încăpățânat să păstreze dimensiunile roților de 13 inch.

Pneuri

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

În afară de aspectul estetic, avantajele jantelor mai mari/înălțimilor mai mici ale pereților laterali includ un răspuns mai direct la acțiunile de direcție și de frânare, un control mai mare asupra ratelor de elasticitate, deoarece se reduce “săltarea” pereților laterali înalți, precum și o suprafață mai mare a discurilor de frână și, prin urmare, o potențială îmbunătățire a puterii de frânare – la rândul său, facilitând tehnologiile de frânare ceramice (sau de altă natură), deoarece F1 se străduiește să elimine treptat materialele de fricțiune din carbon.

În timpul discuțiilor tehnice inițiale dintre toate echipele, FIA, F1 și Pirelli, s-a convenit că diametrul pneurilor va crește marginal (de la 660 mm la 720 mm), cu jantele care vor avea capace de roată (fixe) și adâncituri pentru degete, acestea din urmă pentru a facilita aderența în timpul activităților de preluare și transport și al opririlor la boxe.

Mario Isola, șeful departamentului de F1 și curse auto de la Pirelli, spune că au fost solicitate informații de la echipe cu privire la nivelurile preconizate de forță de apăsare (și forțele G rezultate), detalii despre cuplul motorului și puterea de ieșire și vitezele maxime anticipate. După ce datele au fost verificate la începutul anului 2019, Pirelli a proiectat primele sale pneuri “virtuale” de 18 inch.

Pneuri

„Am furnizat două modele diferite (echipelor) în scopuri de simulare”, spune el, adăugând că “noi suntem proprietarii modelului și numai noi știm ce se află înăuntru, dar l-am actualizat periodic în funcție de feedback-ul primit de la echipe. Uneori, feedback-ul de la (diferite) echipe este destul de diferit, așa că ele și-au ajustat simulările sau noi am ajustat modelul nostru în funcție de situație”.

Pregătirea pe pistă cu mașini „mule” (Mașini care simulează echilibrul și nivelul de forță de apăsare la nivelul mașinii 2022)

Dimensiunile generale și forma anvelopei sunt fundamentale pentru proiectarea anvelopei, deoarece determină modul în care aceasta generează forțe; de asemenea, acestea dictează forma matrițelor necesare pentru producția pe loturi a anvelopelor prototip care au fost inițial folosite atât pentru testele de laborator, cât și pentru testele pe circuit. Cu alte cuvinte, dacă se greșește, s-a revenit de la început, în timp ce materialele utilizate pentru construcția carcasei și compozițiile pot fi determinate ulterior.

Pneuri

„Transferul de căldură este un alt parametru important, deoarece distanța dintre frâne și jantă este mult mai mare”, spune Isola. „Prin urmare, preconizăm că va exista un transfer de căldură mult mai mic de la frâne” (afectând la rândul său încălzirea pneurilor).

„Pentru a valida profilul, am cerut – și (FIA, F1 și echipele) au fost de acord – să începem testele (cu „muluri”, adaptate de la mașinile din 2018 pentru a reproduce caracteristicile de performanță așteptate) în septembrie 2019. În acest fel am avut posibilitatea de a îngheța profilul, apoi să ne concentrăm pe construcție și compoziții în 2020”.

Aceasta a fost prima parte a acestui articol în 2 părți despre jantele și pneurile de 18 inch care vor fi introduse în Formula 1 în 2022. Mâine partea a II-a.

Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: RN News
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

RN News

Latest Posts

Don't Miss