More

    Latest Posts

    Cum află echipele din F1 temperatura pneurilor.

    Pneurile sunt cel mai important factor în strategia de cursă în F1. O înțelegere totală a comportamentului pneurilor pe diferite circuite și în diferite condiții de cursă face diferența între a câștiga sau a pierde un Grand Prix.

    Randamentul unui pneu diferă în funcție de aderența asfaltului, temperatura acestuia, temperatura mediului sau de setup-ul monopostului.

    Pneuri

    Principalul inamic al pneurilor este temperatura la care acestea ajung în timpul cursei. Timpul în care acestea ating temperatura optimă de operare este crucial. O înțelegere a modului de lucru al unui pneu îți conferă avantajul de a dezvolta cea mai bună strategie pentru a câștiga o cursă.

    Cum află echipele temperatura pneurilor:
    Pentru a afla temperatura pneurilor echipele folosesc senzori cu infraroșu. Acești senzori sunt amplasați pe monopostul de Formula 1 în locuri bine alese astfel încât senzorul să poată obține cele mai bune, complete și corecte date.

    Pentru pneurile față, senzorii sunt amplasați pe aripa față spre extremități astfel ca senzorul să poată citi și acoperi suprafața pneului.

    Pneuri

    Pentru pneurile spate, senzorii sunt amplasați pe extremitățile podelei, în dreptul pneurilor.

    Pneuri

    Ce sunt senzorii de temperatura cu infraroșu și cum funcționează ei:

    Senzorii de temperatura cu infraroșu sunt dispozitive performante de mici dimensiuni care citesc radiația în infraroșu și transpun în imagini grafice temperatura pneurilor.

    Pneuri

    Radiația în infraroșu este o radiație electromagnetică a cărei lungime de undă este mai lungă decât cea a luminii vizibile, dar mai scurtă decât cea a radiației tera hertz și a microundelor. Astfel, senzorii, pot vedea in lumea invizibila a luminii infraroșu si apoi sa o transpună într-un mod in care ochiul uman sa o perceapă.

    Pe înțelesul tuturor, temperatura emisă de obiecte o poți simții, dar nu o poți vedea. Astfel intră în scenă senzorii de temperatură. Aceștia scrutează suprafața unui obiect și transmit datele pe un ecran sub forma unui spectru de culori (de la albastru pentru rece până la roșu intens pentru fierbinte).

    Pneuri

    Cei mai folosiți senzori pentru a monitoriza temperatura pneurilor sunt senzorii de la brandul Texense și anume modelul IRN8-WS4.

    Pneuri

    Acești senzori high-tech folosesc o tehnologie wireless, au o bateria lithium care se schimbă când este nevoie și au inclus un accelerometru pentru a intra în standby când monopostul nu lucrează. Până la 8 astfel de senzori pot conlucra și trimite date către dispozitivele echipei de Formula 1.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: GP24 Media / Cosmin Blejan
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    GP24 Media / Cosmin Blejan

    Latest Posts

    Don't Miss