More

    Latest Posts

    Cum a pierdut Aprilia eticheta de outsider în Argentina.

    Pilotul Aprilia, Aleix Espargaro a devenit cel mai nou învingător al MotoGP într-un Grand Prix al Argentinei palpitant, în care a demonstrat și meritele proiectului Aprilia.

    După șase ani de muncă asiduă, ambele părți au cules roadele pe care credeau de mult timp că le merită. Dar au fost câteva momente cheie în această călătorie care i-au condus pe amândoi la acea duminică memorabilă de la Termas de Rio Hondo.

    În perioada premergătoare GP-ului Indoneziei, după ce Pol și Aleix Espargaro au trecut linia de sosire pe locurile trei și patru în Qatar, despărțiți de nouă zecimi de secundă, cel mai mare dintre frați a fost întrebat cine va fi primul dintre cei doi care va câștiga la clasa regină. „Voi fi eu”, a răspuns încrezător Aleix Espargaro.

    Aprilia

     

    Până duminica trecută, Pol Espargaro acumulase 199 de curse în MotoGP – în timp ce fratele său începuse 139 – fără să urce pe prima treaptă a podiumului. Pilotul Aprilia a pus capăt acestei serii, dând dreptate orelor de muncă neobosită depuse de el și de Aprilia – marca italiană lăsând în sfârșit în urmă eticheta de „echipă pierzătoare” care o bântuie de la revenirea sa la clasa regină în mod pripit în 2015 cu Gresini Racing.

    Sosirea mărcii Grupului Piaggio în MotoGP a venit ca urmare a nevoii lui Gresini de motociclete pentru structura sa privată, după ce acordul cu Honda a luat sfârșit. Aprilia își propusese să revină în MotoGP în 2016 ca participantă de uzină, dar regulamentul campionatului de la acea vreme obliga orice constructor care dorea să intre în MotoGP să o facă în asociere cu una dintre echipele cu un loc propriu.

    Cu o oarecare improvizație, Gresini și Aprilia au semnat un acord pentru a începe sezonul 2015 cu Marco Melandri și Alvaro Bautista ca piloți, cu regretatul Gresini însuși ca director sportiv și cu Romano Albesiano ca director tehnic, dând startul unei relații care s-a încheiat brusc în decembrie 2020, când ambele părți și-au anunțat despărțirea definitivă pentru 2022.

    Aprilia

     

     

    Sosirea lui Massimo Rivola în funcția de CEO la sfârșitul anului 2018, venind din Formula 1, unde a deținut funcții de management sportiv la Minardi, Toro Rosso și Scuderia Ferrari, a reprezentat un punct de cotitură în istoria Aprilia. Executivul italian a început să taie legăturile cu Gresini, a consolidat structura tehnică a departamentului de curse Noale, a semnat personal cu experiență în F1 și a pariat pe aerodinamică.

    „Sosirea lui Rivola a ridicat nivelul Aprilia, a devenit o structură mai profesionistă și a adus tehnicieni cu experiență, de asemenea un aerodinamist de F1, pentru a lucra într-un domeniu în care rivalii mizau foarte mult”, explică un inginer din cadrul companiei pentru Autosport.

    În 2021, Rivola s-a concentrat pe managementul echipei, în timp ce Albesiano s-a axat numai și numai pe dezvoltarea tehnică a RS -GP, cu libertatea de a fi singura echipă care se bucura de concesii complete în campionat, condiție pe care o va pierde anul acesta cu încă o victorie, sau două podiumuri.

    Aprilia

    A treia etapă a proiectului, și poate cea mai importantă, a fost munca neobosită a lui Aleix Espargaro în dezvoltarea motocicletei. Pilotul catalan a ajuns la Aprilia în 2017, după ce, în mod neașteptat – cel puțin pentru el – a pierdut locul la Suzuki. Primii săi ani la casa din Noale nu au fost ușori: „A fost un drum foarte dificil”, a recunoscut el duminică. „A existat un punct de cotitură în urmă cu câțiva ani”.

    „Dar dacă există un lucru cert este că nu am aruncat niciodată prosopul, am muncit mereu și am crezut mereu în acest proiect, indiferent de cât de proaste au fost rezultatele. Cred că am arătat celor de la Aprilia că nu au avut niciodată un pilot mai muncitor decât mine și sunt foarte fericit că am reușit acest lucru”. A fost o slujbă care nu a fost întotdeauna susținută de recunoașterea pe care Aleix Espargaro simțea că o merită, văzându-se în mod constant comparat cu alți piloți care ajunseseră la Aprilia.

    „De fiecare dată când sosește un nou coechipier, oamenii cred că va merge mai repede decât mine. Iar când vine altul, același lucru. Bradley Smith a venit de pe locul cinci în lume cu Tech3 Yamaha. Apoi Scott Redding, care a fost campion la Moto2 și vicecampion în 2013, sau Andrea Iannone, care a câștigat curse cu Ducati… Am învins piloți foarte rapizi”, și-a amintit Aleix în Indonezia luna trecută, când era încă singurul pilot de pe grila MotoGP care nu câștigase niciodată un mare premiu la niciun nivel.

    Aprilia

     

    Acolo, tocmai acolo, Aprilia l-a informat pe spaniol de intenția de a-l reînnoi pentru sezonul următor, o ofertă pe care pilotul o aștepta de luni de zile și care a întârziat să apară, atât de mult încât i-a creat un oarecare disconfort lui Aleix Espargaro. O continuitate care acum pare clară, dar care în urmă cu patru luni l-a făcut pe pilotul însuși să se îndoiască.

    „Tot ceea ce primesc este mulțumită soției mele. Stabilitatea pe care ea mi-o oferă este imensă”. Cu ceva timp în urmă i-am spus: „Laura, nu sunt fericit, sunt al 18-lea în fiecare cursă și mă fac rău, hai să facem altceva. Și am vorbit despre asta cu Aprilia, dar a venit Rivola și l-a schimbat destul de mult pe Noale”, a mărturisit pilotul duminica trecută. A fost o perioadă complexă pentru Aleix Espargaro și familia sa, odată cu nașterea gemenilor săi, Max și Mia, și cu problemele delicate de sănătate ale celui din urmă.

    „Ne-a adus mai aproape unul de celălalt. Pentru orice tată, familia sa este cel mai important lucru, dar în cazul meu cu atât mai mult, sunt o persoană foarte pasională, sunt super atașat de ei, ei sunt puterea și motivația mea”, a adăugat Aleix Espargaro.

    Aprilia

    „Dacă nu s-ar fi născut gemenii, și fără îndoială că a fost dificil cu fiica mea, poate că nu aș fi fost aici, nu aș fi continuat să alerg pentru că nu aș fi avut acea energie pozitivă pe care ei mi-o transmit. Mai ales în primul și al doilea an după ce s-au născut, care au fost foarte dificile pentru mine la Aprilia”. Sosirea bunului său prieten Maverick Vinales a fost un alt factor de motivare pentru Aleix Espargaro și Aprilia.

    Pentru el, este o altă provocare să lupte împotriva unui campion mondial (Maverick Vinales a câștigat coroana Moto3 în 2013) și câștigător de curse cu Yamaha. La Aprilia, odată cu sosirea unui pilot de top în persoana lui Maverick Vinales, s-a gândit că va ridica nivelul rezultatelor și va scădea dependența aproape exclusivă pe care o aveau față de Aleix Espargaro, făcând un apel către alți piloți de top care, până la sosirea lui Maverick Vinales, au renunțat sistematic la proiectul Noale pentru că nu îl considerau câștigător.

    Acest lucru a fost făcut clar de Andrea Dovizioso, care a semnat un contract de testare profitabil pentru două teste, dar a refuzat să devină pilot Yamaha la RNF Racing – un parteneriat care nu reușește până acum să ofere rezultatele cu care ne-a obișnuit triplul vicecampion de MotoGP.

    Aprilia

     

    „Pentru Espargaro, au existat două puncte de cotitură în ultimele luni, podiumul de la Silverstone în 2021, unde s-a deblocat și a văzut că poate lupta pentru victorie, și weekendul de la Mandalika, în urmă cu două săptămâni”, asigură un tehnician Aprilia pentru acest redactor. „Am schimbat configurația motocicletei și totul s-a îmbunătățit. În Qatar, Aleix a dat totul, maximum, și nu a putut fi decât al patrulea. Trebuia să schimbăm ceva pentru a face un pas mai departe și, cu set-up-ul indonezian, am reușit”.

    Asta le-a deschis ochii lui Rivola și Aprilia, Maverick Vinales nu a putut ridica nivelul, a mers și a mers și duminică dimineața le-a cerut tehnicienilor să folosească set-up-ul lui Aleix Espargaro, ceea ce l-a întărit și mai mult pe cel mai nou câștigător al MotoGP ca centru al proiectului. Cine va fi primul Espargaro care va câștiga o cursă de MotoGP? „Voi fi eu”, a spus Aleix Espargaro. Ceea ce nu a spus, atunci, a fost că a găsit deja cheia, iar în acel moment știa deja că Aprilia este pregătită să câștige. Și așa s-a întâmplat…

    Aprilia

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Getty Images


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss