More

    Latest Posts

    Cum a învățat Verstappen să combată tactica zonei de detecție a lui Leclerc în thrillerul de la Jeddah.

    Pentru a doua cursă de Formula 1 consecutivă, Charles Leclerc și Max Verstappen au dus o luptă palpitantă pentru victorie, care a implicat mai multe treceri prin zonele de detectare DRS.

    Dar, spre deosebire de Bahrain, Max Verstappen a fost cel care s-a impus la Jeddah și a readus Red Bull Racing pe drumul cel bun în lupta pentru titlu. Trei momente de supravirare au contribuit în mare măsură la decizia captivantă a concursului din Marele Premiu al Arabiei Saudite.

    Semn că pneurile din spate ale mașinii Scuderia Ferrari a lui Charles Leclerc începuseră să își plângă de milă, partea din spate a mașinii sale F1-75 a ieșit puțin din linie când a virat în ultimul viraj, la cinci tururi de casă. Apoi, cauciucul a cedat din nou tracțiunea, de data aceasta în momentul în care puterea a fost aplicată de cealaltă parte a apexului. Un tur mai târziu, puntea din spate a încercat să depășească din nou partea din față când a intrat în virajul 27.

    Verstappen, Leclerc

    Acele scurte momente de rătăcire l-au lăsat pe Charles Leclerc pradă lui Max Verstappen, care până atunci își petrecuse cea mai mare parte a celor două curse observând și înțelegând ce este necesar pentru a-și depăși rivalul calm și calculat în lupta roată la roată. Pilotul de la Red Bull Racing a sărit apoi la bătaie pentru ceea ce avea să devină prima victorie din apărarea titlului său.

    Acesta a fost punctul culminant al spectacolului palpitant pe care Formula 1 l-a oferit pe circuitul Jeddah Corniche, în timp ce DRS și noile Pirelli de 18 inch, mai degrabă decât trecerea la efectul de sol, au produs o cursă frenetică, cu numeroase depășiri. Dar a fost un Mare Premiu care ar fi putut să nu aibă loc deloc.

    Piloții au oscilat timp de mai bine de patru ore în noaptea de vineri spre sâmbătă dimineața. Fiecare dintre ei și-a exprimat pe rând îngrijorarea și a luat în considerare un boicot în semn de respect față de atacul cu rachete Houthi asupra unei instalații petroliere Aramco din apropiere.

    Verstappen, Leclerc

    Oficialii de securitate saudiți și independenți au insistat asupra faptului că locul de desfășurare a evenimentului era într-adevăr sigur după ceea ce mulți au considerat a fi mai degrabă un atac de declarație din partea rebelilor yemeniți decât o amenințare directă la adresa vieții. Șefii seriei, directorii echipelor și piloții au fost asigurați că vor fi protejați de sistemul de apărare antirachetă (un aspect destul de incredibil de luat în considerare în contextul unei curse auto), a cărui rază de acțiune nu se întindea până la uzina petrolieră vizată.

    În contextul în care a doua ediție a GP-ului țării va avea loc în cele din urmă, ca parte a unui contract inițial de 10 ani și 500 de milioane de lire sterline încheiat între F1 și Arabia Saudită, Sergio Perez a obținut primul său pole position în serie. La a 217-a oară când a fost solicitat (a fost al 215-lea său start în cursă, dar se calificase pentru Grand Prix-urile din 2011 de la Monaco și 2014 din Malaezia, pe care nu le-a început).

    Sergio Perez a strălucit în partea de sus a ecranelor de cronometrare la bordul RB18 și a îndeplinit perfect criteriile statutului său tacit de pilot numărul doi, învingând duo-ul Scuderia Ferrari, când Max Verstappen a dat-o în bară în ultimul său tur din Q3 pentru a prinde doar locul patru. În cursă, Sergio Perez și coechipierul său s-au bucurat de cele mai bune starturi. Mexicanul a ținut mijlocul drumului în virajul 1 pentru a se asigura că Leclerc, care a pornit al doilea, a rămas pe locul său.

    Verstappen, Leclerc

    Acest lucru l-a forțat pe liderul mașinii din a doua linie a grilei de start, Carlos Sainz Jr, să își verifice viteza în curba din stânga pentru a-l rata pe colegul său de grajd. Pe măsură ce circuitul se întorcea pe sine pentru virajul 2, lui Max Verstappen i s-a oferit o fereastră de oportunitate pentru a-și trece mașina în vârful picioarelor pe lângă exteriorul lui Carlos Sainz pentru a obține locul trei.

    În timp ce Sergio Perez a scăpat la un avans controlat, care a depășit două secunde în primele cinci tururi, Max Verstappen s-a luptat pentru a-și excita setul de pneuri C3 medium proaspete în fereastra lor optimă și pentru a porni la atac după Charles Leclerc, câștigătorul Marelui Premiu al Bahrainului.

    „Nu m-am simțit chiar atât de fericit pe medium”, a declarat campionul mondial în exercițiu. „Tot timpul când te apropiai de mașina din față, pneurile mureau. Așadar, nu se desfășurau prea multe curse. A fost puțin frustrant să stai acolo și să aștepți turul potrivit pentru a intra la boxe, astfel încât să poți trece pe celelalte pneuri, pentru că imediat ce am trecut pe pneul tare, am avut o senzație mult mai bună”.

    Verstappen, Leclerc

    Dublul câștigător al cursei, Sergio Perez, a fost mai fericit pe cauciucul cu pereți galbeni, pe care l-a întins până în turul 15, în timp ce Charles Leclerc a început să crească ritmul pentru a reduce diferența la 1.6s. Scuderia Ferrari și-a chemat apoi pilotul la boxe cu instrucțiunea „box to overtake”, înainte de a reveni asupra deciziei. Cu toate acestea, strategii de la Red Bull Racing răspunseseră deja punându-și pilotul pe undercut. Sergio Perez a fost chemat la boxe pentru singura sa oprire și pentru a trece la pneuri hard proaspete – același plan executat de eventualii primii opt clasați.

    În cele din urmă, planul a eșuat din mai multe motive. Schimbul de pneuri în sine a fost fără erori evidente, dar la 2,9s, s-au pierdut câteva zecimi. Sergio Perez a reintrat apoi pe pistă în spatele mașinii Mercedes AMG F1 a lui George Russell, care rula pe locul cinci, iar din cauza reglementărilor privind pătura de pneuri mai rece în 2022, Sergio Perez a avut nevoie de timp pentru a obține ceva temperatură în cauciuc. Dar ceea ce l-a condamnat decisiv pe Sergio Perez la o victorie pierdută a fost steagul galben care a ieșit chiar în momentul în care a eliberat primul sector.

    Acesta a fost anulat din cauza faptului că Nicholas Latifi a ieșit din cursă, după ce a distrus și mașina echipei Williams Racing în Q1. Canadianul a pus capăt unui weekend torid când a apăsat prea tare și prea devreme pedala dreaptă în virajul 27. El a corectat prea mult alunecarea pentru a se pune pe o traiectorie de coliziune cu peretele exterior. Deși a blocat toate cele patru colțuri în timp ce a sărit pe frâne, FW44 s-a lovit de beton.

    Verstappen, Leclerc

    Steagurile s-au transformat într-o mașină de siguranță virtuală și apoi completă și, în condiții de neutralizare, nouă piloți au intrat la boxe. Charles Leclerc, Max Verstappen și Carlos Sainz au profitat la maximum de opririle mai ieftine pentru a-l devansa pe Sergio Perez. Monegascul a ieșit în frunte, în timp ce Verstappen a scăpat la limită de boxa sa fără contact, în timp ce Carlos Sainz a ajuns la a sa.

    Carlos Sainz a avut apoi o ciocnire cu următoarea mașină a echipei Red Bull Racing. Sergio Perez, întârziat în spatele lui George Russell, a trecut și la linia mașinii de siguranță, la care Carlos Sainz a ajuns la limită primul, a strâns mașina Scuderiei Ferrari care a reintrat în cursă împotriva perimetrului virajului 2. În ciuda mișcării suspecte, nu a fost nevoie ca Sergio Perez să se ferească în spatele spaniolului până la revenirea steagului verde după cinci tururi.

    Carlos Sainz a considerat că această decizie a fost „foarte ciudată”: „Ca sport, trebuie să continuăm să analizăm aceste lucruri, pentru că am fi putut simplifica lucrurile mult mai mult dacă Checo mi-ar fi cedat poziția în timpul safety car-ului, ceea ce, practic, mi-ar fi dat ocazia să mă lupt cu Max Verstappen la reluarea cursei și i-ar fi dat lui Checo posibilitatea de a se lupta cu mine”.

    Verstappen, Leclerc

    „Am creat o încurcătură care pentru mine este inutilă… au fost milioane de oportunități pentru Checo de a mă lăsa să trec și de a avea o luptă bună la reluare. Dacă aș fi fost depășit de George Russell, de exemplu, ce am fi făcut și dacă Checo ar fi trebuit să ne lase să trecem pe George Russell și pe mine? Ar fi fost extrem de nedrept”.

    Când mașina de siguranță a intrat în cursă la sfârșitul turului 20, nu avea să fie ultima dată în cursă când evenimentele au imitat procedurile din Bahrain din weekendul precedent. Căci Verstappen a încercat să-l intimideze pe Leclerc la reluarea cursei, plasându-și mașina alături, doar pentru ca linia sa să fie compromisă la ieșirea din ultimul viraj. Ferrari-ul l-a strâns bine și a sprintat spre un avantaj timpuriu, măturând asfaltul pentru a rupe aspirație.

    Pilotul al echipa Scuderia Ferrari a avut un avans strâns de 1,6 secunde în turul 37, înainte de a fi chemată a doua mașină de siguranță virtuală. De data aceasta a fost pentru a lua în considerare abandonurile tandemului Fernando Alonso (pierdere bruscă de putere în timp ce se lupta cu Kevin Magnussen pentru ceea ce ar fi putut fi un eventual al șaptelea loc), Daniel Ricciardo (ocupând locul 11 când transmisia s-a oprit la scurt timp după ordinele echipei de a-l lăsa pe Lando Norris să treacă) și Valtteri Bottas (locul 15, supraîncălzire).

    Verstappen, LeclercÎn turul 41, la 10 tururi de la steagul cu carouri, cursa s-a reluat pentru ultima oară și a oferit cea mai bună indicație de până acum a contrastului dintre modul în care RB18 și F1-75 generează ritm. Max Verstappen a cedat zecimi în fața lui Charles Leclerc în primul sector mai sinuos, în timp ce pilotul al Scuderia Ferrari tăia eficient prin virajele de viteză medie.

    Acest lucru a corespuns cu faptul că directorul echipei, Mattia Binotto, a confirmat că Scuderia Ferrari a optat duminică pentru o configurație cu forță de apăsare mai mare pentru a spera să atenueze degradarea pneurilor, care în cele din urmă s-a dovedit a fi mai mică decât anticipase concernul din Maranello.

    Red Bull Racing a ales să ruleze cu mașina sa într-o stare mai alunecoasă, iar Max Verstappen a folosit motorul Honda rebranduit pentru a trece prin capcana de viteză cu aproximativ 2,2 km pe oră mai repede decât oricine altcineva din cursă. La fel cum Sergio Perez a recuperat mai mult decât a recuperat cele 0,3s pe care le-a pierdut în virajele de deschidere din Q3 pentru a obține pole position-ul, Max Verstappen a folosit puterea motorului pe cea mai rapidă pistă stradală din F1 pentru a-i smulge bucăți lui Leclerc.

    Red Bull Racing a ales să ruleze cu mașina sa într-o stare mai alunecoasă, iar Max Verstappen a folosit motorul Honda rebranduit pentru a trece prin capcana de viteză cu aproximativ 1,4 mile pe oră mai repede decât oricine altcineva din cursă. La fel cum Perez a recuperat mai mult decât a recuperat cele 0,3s pe care le-a pierdut în virajele de deschidere din Q3 pentru a obține pole position-ul, Max Verstappen a folosit puterea motorului pe cea mai rapidă pistă stradală din F1 pentru a duce lupta la Charles Leclerc.

    Verstappen, Leclerc

    Diferența a scăzut de la 1,6s la patru zecimi, dar, chiar și așa, Max Verstappen nu a putut fi asigurat că îl va învinge pe Charles Leclerc. Asta din cauza exemplului dat în Bahrain, înainte ca ambii piloți Red Bull Racing să se retragă cu o problemă de vid de combustibil. La Sakhir, Charles Leclerc a găsit capacitatea cerebrală de rezervă pentru a calcula unde să cedeze în mod ideal poziția pe pistă lui Max Verstappen.

    El s-a mulțumit să cadă pe locul doi chiar înainte de linia de detectare a DRS pe parcursul a trei tururi pentru a obține imediat ajutorul de depășire și apoi pentru a trece din nou în frunte și a revendica eventuala pradă.

    A funcționat cu șapte zile înainte și, inițial, Max Verstappen nu a părut înțelept că Charles Leclerc i-a repetat trucul. Pilotul mai rapid de la echipa Red Bull Racing a obținut o remorcare puternică cu DRS pe linia dreaptă din spate și, la prima ocazie, a sărit pentru poziție în virajul 27 în turul 42. Dar pilotul Scuderiei Ferrari a fost fericit să renunțe la interiorul pistei și să piardă locul, după ce a trecut pe următoarea linie DRS din spate pentru a obține ajutorul de depășire pe linia dreaptă principală.

    Charles Leclerc a oferit un spectacol mecanicilor săi, revenind pe prima poziție în timp ce se afla în paralel cu peronul Scuderiei Ferrari de la boxe. Apoi, în zona sa de confort, F1-75 a devorat primul sector pentru a intra în avantaj de 1s. Când cei doi au trecut în a doua jumătate a turului, însă, a fost apoi în avantaj RB18.

    Verstappen, Leclerc

    Până acum, Max Verstappen a înțeles strategia lui Charles Leclerc și nu avea de gând să se lase păcălit pentru a cincea oară în două curse. În ciuda vitezei excesive și a liniei interioare, el a călcat pe ancore în ultimul viraj pentru a trimite două pufuri de fum din față în momentul în care s-au blocat. Pierderea atât de violentă a vitezei a însemnat că, de data aceasta, Leclerc a fost primul care a trecut pe linia DRS pentru a-i da impulsul pilotului Red Bull Racing.

    Totuși, nu a dat roade. Atât de mare a fost concesia pe care a făcut-o Max Verstappen pentru a-și păstra locul al doilea, încât a fost prea în spate pentru a încerca un atac în virajul 1 și a trebuit să stea în spatele pilotului Scuderiei Ferrari pentru încă un tur. În focul bătăliei, Max Verstappen a avut timp să se plângă că Charles Leclerc și-a forțat norocul cu limitele pistei. Răspunsul oarecum sec al inginerului de cursă Gianpiero Lambiase a fost: „Calmează-te. Lasă-ne să ne facem treaba, amice. Ține-ți capul jos”.

    Turul 45 a fost un instantaneu perfect al luptei: Charles Leclerc a reușit cel mai rapid prim sector al cursei, iar Max Verstappen a răspuns cu un al doilea sector fulminant. Și apoi, pentru a completa turul, două dintre cele trei atacuri de supravirare critice ale lui Charles Leclerc au ajuns în virajul 27 pentru a costa victorii consecutive. Apoi, de la învârtirea în sus, spate a fost prea fierbinte pentru a-i oferi lui Charles Leclerc o altă primă jumătate de tur orbitoare pentru a scăpa din ghearele pilotului Red Bull Racing.

    Verstappen, Leclerc

    Când Ferrari-ul s-a desprins din nou la intrarea în ultimul viraj pentru a compromite ieșirea lui Charles Leclerc, acesta a fost aproape o țintă ușoară într-o cursă în care efectul DRS a fost exagerat. Max Verstappen a cerut cu degetul steagul pentru aripa spate și a trecut de rivalul său pe linia dreaptă principală la începutul turului 47 pentru a prelua un avans pe care nu avea să-l mai lase. Charles Leclerc a fost apoi forțat să abandoneze virajul 2 din cauza unui adulmecat pe jumătate la exterior, ca represalii. El a reușit să rămână în contact, Charles Leclerc smulgând punctul pentru cel mai rapid tur în turul 48.

    Acest lucru a însemnat că Charles Leclerc ar fi putut avea un ultim truc în mânecă atunci când s-a apropiat de finalul turului cu puțin peste o jumătate de secundă în urmă, doar pentru ca steagurile galbene să apară și să rămână la Turn 1, pentru a indica faptul că Alex Albon a fost acroșat de Lance Stroll. Oportunitatea de depășire a dispărut, Max Verstappen pecetluind gloria cu 0,549s.

    „Nu a fost ușor, jucând trucuri în ultimul viraj, dar în cele din urmă am reușit să trec în față”, a declarat învingătorul. „Am avut câteva oportunități bune, dar Charles Leclerc chiar a jucat inteligent. Nu a fost ușor pentru mine să trec efectiv. Și, bineînțeles, apoi a trebuit să mă aliniez din nou pentru a mai încerca o dată.

    Verstappen, Leclerc

    „În cele din urmă, am reușit să plec și am ajuns în față, dar apoi, odată ce am ajuns în față, au fost patru tururi în care am încercat să rămân în față, deoarece Charles Leclerc a fost în mod constant în DRS-ul meu”. Carlos Sainz a fost din nou dur cu el însuși pe locul al treilea, spunând că s-a simțit mai mult acasă pe acest circuit în mașina sub așteptări a Scuderiei Ferrari din 2021 decât în noua mașină capabilă de victorii. Dar o direcție experimentală de set-up de vineri l-a apropiat de cei doi protagoniști principali.

    Un Sergio Perez „rănit” a pecetluit al patrulea peste cursa „singuratică” a lui George Russell până pe locul cinci. În față, însă, a fost un top doi amical. Charles Leclerc a tras lângă Max Verstappen în turul de răcire pentru a ridica degetul mare și apoi și-a felicitat partenerul de luptă prin radio. „Doamne, chiar mi-a plăcut cursa asta”, a spus Charles Leclerc. „Din nou, este o cursă grea, dar corectă. Fiecare cursă ar trebui să fie așa”.

    A fost o competiție incontestabil de interesantă, dar sentimentul final al lui Charles Leclerc ar putea veni cu un avertisment de sănătate, în sensul că zonele DRS alungite și spate în spate au făcut ca depășirile să fie mai degrabă o formalitate în multe cazuri decât punctul culminant al unei lupte epice. Ajutoarele pentru depășire, nu noile reglementări tehnice pentru 2022, au fost cele care ar trebui să primească cea mai mare parte a creditului pentru crearea spectacolului.

    Verstappen, Leclerc

    În cele din urmă, a fost o cursă care a distrat. Cu toate acestea, având în vedere că piloții doresc acum discuții privind locul Arabiei Saudite în calendarul viitor al F1, având în vedere evenimentele de la începutul weekend-ului, emoția de pe pistă – autentică sau nu – ar putea să nu fie folosită ca o modalitate credibilă de a argumenta pentru ca Jeddah să rămână.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss