Latest Posts

Cum a dinamizat dieta monopostului RB18 armele lui Verstappen în lupta pentru titlu?

Vizualizări: 12802

Cursa lui Max Verstappen spre al doilea titlu de Formula 1 a fost destul de ușoară, dar asta nu înseamnă că nu au existat hopuri pe drum. Totuși, dieta la care a fost supus monopostul însoțită de câteva upgrade-uri importante au dus la forma de azi.

Cum a dinamizat dieta monopostului RB18 armele lui Verstappen în lupta pentru titlu?

În mijlocul formei dominante care înseamnă că ar putea cuceri coroana la Marele Premiu din Singapore de la sfârșitul săptămânii viitoare, este ușor de uitat de dramele care au umbrit începutul campaniei.

De fapt, la începutul anului, se părea că lupta sa pentru titlu s-ar putea încheia înainte de a începe, deoarece o serie de drame de fiabilitate i-a permis principalului rival Charles Leclerc să își deschidă un avantaj destul de mare în campionatul piloților.

Apoi, după ce Red Bull a reușit în sfârșit să rezolve fiabilitatea RB18-ului său, Verstappen s-a trezit luptând cu niște caracteristici ale mașinii care nu erau pe placul său.

Cum a dinamizat dieta monopostului RB18 armele lui Verstappen în lupta pentru titlu?

În schimb, partea frontală slabă a mașinii părea să se potrivească perfect cu ceea ce îi place coechipierului său Sergio Perez de la mașină, și a existat o fază în jurul Marelui Premiu de la Monaco în care se părea că mexicanul va fi chiar principala amenințare la titlu.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Pe măsură ce sezonul 2022 a avansat, a fost foarte vizibil faptul că atât Red Bull, cât și Verstappen au reușit să găsească o altă viteză, în special duminica.

În timp ce Ferrari F1-75 pare a fi în continuare o mașină mai rapidă pe un singur tur, progresele pe care RB18 a reușit să le facă în ceea ce privește degradarea pneurilor au fost impresionante.

Iar acest factor a jucat perfect în favoarea echipei, permițându-i lui Verstappen să nu piardă teren în acele ocazii în care a pornit mai jos în clasament.

Dar, mai important, pentru a contribui la pecetluirea avantajului său în campionat a fost faptul că a părut să se simtă din ce în ce mai în largul său cu modul în care RB18 a fost dezvoltat, ceea ce a îndepărtat mașina de ceea ce îi plăcea lui Perez.

Această schimbare a provocat unele sugestii că echipa a pornit în mod deliberat pe un upgrade care l-a favorizat pe Verstappen.

Cu toate acestea, realitatea este că mașina a venit mai mult pentru Verstappen pur și simplu prin evoluția sa naturală de a fi făcută mai bună și, mai ales, prin deschiderea unor ferestre de set-up care nu erau disponibile la începuturile sale.

Cum a dinamizat dieta monopostului RB18 armele lui Verstappen în lupta pentru titlu?

Adevărata descoperire pentru Verstappen nu a fost vreo dezvoltare aerodinamică sau un set-up personalizat care a fost adus pentru a-l ajuta să obțină câștiguri – a fost pur și simplu faptul că, pe măsură ce Red Bull a eliminat greutatea, care a oferit apoi un dublu avantaj de câștiguri.

În primul rând, pierderea celei mai mari părți din ceea ce se credea a fi până la 10 kg de greutate în exces la începutul sezonului, a oferit un avantaj automat de viteză.

În F1, se spune că fiecare 10 kg de greutate valorează 0,3 secunde pe tur, astfel că o estimare aproximativă înseamnă că s-au câștigat câteva zecimi.

Dar, poate și mai important pentru Verstappen, un pilot despre care se știe că iubește o parte frontală ascuțită a mașinii, scoaterea unei greutăți suplimentare de pe mașină a însemnat că, în sfârșit, au existat câteva opțiuni pentru a muta balastul.

Chiar și câteva kilograme de greutate în plus deplasate spre partea din spate a mașinii ar fi fost suficiente pentru a regla o parte frontală leneșă – și pentru a aduce manevrabilitatea aproape de ceea ce Verstappen dorește.

Cum a dinamizat dieta monopostului RB18 armele lui Verstappen în lupta pentru titlu?

După cum a explicat recent la Monza: “Mașina era foarte supraponderală, era doar în locul greșit al mașinii, precum și supraponderală, așa că de aceea era doar subviratoare mult mai mult și predispusă la blocaj frontal.”

Directorul tehnic al Red Bull, Pierre Wache, a precizat că, pe măsură ce s-a deschis libertatea de a fi mai agresiv cu setările, așa că asta a jucat mai mult pentru a-l lăsa pe Verstappen să obțină ceea ce și-a dorit de la mașină.

“La începutul sezonului, nu aveam posibilitatea de a muta greutatea, iar acest lucru făcea parte din set-up”, a spus el.

“Dar cred că totul este împreună și, după ce îți găsești performanța undeva, și este puțin mai complicat să configurezi mașina, atunci a fost în favoarea lui Max.

“Cred că este capabil să conducă orice mașină. Acum trebuie să găsim o modalitate de a oferi o mașină pentru ca Sergio să fie performant și să concureze.”

În timp ce Verstappen este complet împăcat cu RB18, trebuie făcut mai mult pentru a-l ajuta pe Perez să se simtă mai confortabil.

Wache spune că situația este ușor de înțeles: că Perez nu este la fel de mulțumit de manevrabilitate ca la începutul campaniei. Dar partea dificilă este să găsești o soluție care să nu facă mașina mai lentă.

Cum a dinamizat dieta monopostului RB18 armele lui Verstappen în lupta pentru titlu?

“Factorul principal este în mod clar echilibrul mașinii și încrederea cu o mașină, comparativ cu începutul anului, când mașina era puțin mai echilibrată pentru el și puțin mai puțin pentru Max”, a spus el.

“Și după potențialul de dezvoltare pe care l-am pus pe mașină în timpul sezonului, îndepărtarea de asta este poate o parte din ea.

“După, găsirea unui set-up potrivit pentru el, este destul de dificil să-l punem la fel de încrezător cum ar putea fi pentru a-l învinge, sau pentru a se lupta cu Max.”

În cele din urmă, Wache recunoaște că singura cale de urmat ar putea fi sacrificarea unor timpi pe turul final, care pot fi recuperați dacă îl face pe Perez mai fericit.

“De fiecare dată [este] dificil atunci când încerci să dezvolți mașina teoretic pentru performanță, iar apoi ești blocat în ceea ce privește instrumentele de reglare pentru a reechilibra mașina”, a spus el.

“Atunci înseamnă că va trebui să cobori puțin la capitolul performanță. Pentru a obține contrabalansarea corectă, cea dorită, aș spune că, în mod normal, vei pierde un pic de performanță pentru a o face mai bună. Nu înseamnă că este mult, dar este acest tip de direcție, da”.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss