Latest Posts

Critică la adresa lui Carlos Sainz și Sergio Perez după accidentul de la Baku

Vizualizări: 4777

Red Bull îl consideră pe Carlos Sainz vinovat pentru accidentul cu Sergio Perez: A tras spaniolul prea mult la stânga pe linia dreaptă? – Horner: Checo ar fi putut câștiga

Helmut Marko l-a criticat pe Carlos Sainz după coliziunea târzie cu Sergio Perez și l-a învinovățit pentru accidentul din penultimul tur de la Baku. Ambii piloți aveau o șansă bună de a termina pe podium în Azerbaidjan când coliziunea fatală a avut loc în penultimul tur.

sainz

Ambii accelerau la ieșirea din virajul 2 când roțile lor s-au atins și ambii au virat stânga în zid. Comisarii de cursă au catalogat scena ca fiind un incident de cursă, însă Helmut Marko, consultantul pentru motorsport al Red Bull, îl consideră pe Sainz vinovat.

„Îl văd pe Sainz făcând o mișcare destul de bruscă spre stânga, care apoi a declanșat acest accident”, a declarat el , Sainz a lovit mașina lui Perez complet nemotivat. „A fost o linie dreaptă, nu a existat niciun motiv să tragă la stânga atât de brusc”, a spus austriacul.

Directorul echipei, Christian Horner, este de acord: „Tocmai am urmărit reluarea și se poate vedea că Carlos începe să derapeze pe pistă. Este foarte dezamăgitor”, a declarat britanicul, care consideră că Perez a meritat clar mai mult astăzi.

sainz

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Sainz se apără: „Linia normală de cursă”

Însuși Sainz își apără stilul de pilotaj din punctul său de vedere: „Am condus pe linia mea normală de cursă, nu am făcut nicio manevră ciudată sau altceva”, clarifică spaniolul și spune că piloții virează întotdeauna puțin la stânga după virajul 2. „Charles Leclerc din fața mea trage și el spre stânga, bineînțeles că îi urmez pur și simplu șirul”, spune Sainz.

„Nu știu, probabil Checo decide să nu facă o mișcare sau să nu lase spațiu, dar este prea devreme să spun”, spune pilotul Ferrari, care vorbise deja cu Perez în momentul declarației sale, dar nu avusese încă timp să se uite din nou la imagini.

Perez însuși încearcă să fie diplomat după accident: „Bineînțeles că înțeleg ce a încercat Carlos să facă. El a vrut să urmeze șirul lui Charles, dar eu eram acolo și apoi totul s-a întâmplat foarte repede”, spune pilotul Red Bull. „La felul în care se mișca, mi-a atins destul de repede pneul din dreapta față”.

„Nici nu cred că și-a dat seama că eram acolo”, a spus mexicanul, deplângând zero-ul: ”Suntem amândoi super frustrați că am încheiat weekendul așa pentru echipele noastre. Este păcat, pentru că mai era un metru între mașinile noastre la ieșirea din virajul 2, dar unul sau doi metri mai târziu am intrat în contact”.

sainz

Sainz: „Așa este în curse”

Incidentul a fost evident enervant atât pentru piloți, cât și pentru echipe, deoarece ambii aveau șanse mari să termine pe podium. Cu puțin timp înainte de accident, Perez l-a atacat pe Leclerc, ocupantul locului doi, la linia de start-sosire, însă acesta din urmă a reușit să riposteze puternic pe banda interioară.

Duelul i-a oferit lui Sainz ocazia de a-l depăși pe Perez în virajul 1 și aproape de a-l ataca și pe coechipierul său. Sainz a avut linia exterioară în virajul 2, dar s-a retras, ceea ce, la rândul său, i-a oferit lui Perez oportunitatea de a trage alături de Sainz cu o ieșire mai bună din viraj, „și dintr-un motiv pe care încă nu îl înțeleg, ne-am ciocnit”, spune Sainz.

„Cred că a avut mult spațiu pe stânga. Nu am făcut o mișcare ciudată, dar astea sunt cursele”, spune el. „Uneori parcurgi 48 de tururi fără să faci nimic, apoi mai ai două sau trei tururi și se întâmplă lucruri de genul acesta”.

„Dacă i se întâmplă asta unui debutant…”

În loc de o clasare pe podium – ar fi fost prima a lui Perez din aprilie – ambii piloți au terminat pe zero. „A fost complet inutil să provocăm așa ceva cu două tururi înainte de final”, a spus un Marko supărat, a cărui echipă Red Bull a pierdut conducerea campionatului în fața McLaren după cursa de la Baku.

„Perez a ieșit mult mai bine și, bineînțeles, nu își face loc în mod voluntar”, spune el în apărarea pilotului său. Cu toate acestea, nici el nu vrea să-l scoată complet pe Perez din linia de foc: „Nu știu câte Mari Premii au amândoi la activ”, scutură el din cap. „Dacă așa ceva i se întâmplă unui debutant, poate … Asta ne-a costat un număr incredibil de puncte”.

Ralf Schumacher, are o părere similară, punând vina pe ambii piloți: „Eu spun mizerie contra mizerie”, spune germanul, care crede că un astfel de final chiar înainte de final nu este necesar pentru piloții cu atât de multă experiență. „Trebuie doar să iei punctele cu tine”.

sainz

Ar fi putut Perez să câștige?

„Ar fi trebuit să termine cel puțin pe podium astăzi”, spune Horner, care este de asemenea supărat pentru Perez. „Asta a distrus cursa lui Checo astăzi, ne-a provocat multe daune și, desigur, ne-a costat multe puncte în campionatul constructorilor.”

Horner este convins că Perez ar fi putut chiar câștiga astăzi cu puțin mai mult noroc în cursă. „Din păcate, a pierdut mult timp în turele din spatele lui Albon, iar apoi Lando Norris l-a costat și el timp, ceea ce i-a oferit lui Oscar Piastri poziția pe pistă. Fără asta, el ar fi câștigat cursa astăzi”, spune Horner.

Dacă ar fi fost după el, Sainz ar fi meritat o sancțiune din partea comisarilor pentru acțiunea sa, însă omologul său de la Ferrari, Frederic Vasseur, contrazice afirmația: „Dacă Horner se așteaptă la asta pentru Carlos, atunci eu mă aștept la o penalizare pe grilă pentru Checo”, spune francezul. „El a avut încă destul de mult spațiu pe partea stângă”.

Ce spun comisarii de cursă

În cele din urmă, însă, comisarii de cursă au decis pașnic și nu au penalizat niciunul dintre piloți. Pentru ei, incidentul a fost pur și simplu un accident de cursă în care nimeni nu a fost în mare parte de vină. Potrivit acestora, a fost pur și simplu o situație „în care un contact mic a avut consecințe semnificative”.

Relatarea afirmă că Sainz era conștient că Perez era lângă el, dar că Perez a fost mai capabil să recunoască poziția celor două mașini.

„Când cele două mașini s-au apropiat de peretele din dreapta la ieșirea din virajul 2, erau la aproximativ un metru distanță. Din acel moment și pe toată durata incidentului, niciunul dintre piloți nu a virat necontrolat, ci ambii și-au menținut direcția foarte neutră”, au declarat comisarii, care au comparat și liniile din tururile anterioare.

„Sainz se afla pe sau aproape de linia sa normală de cursă, care formează un ușor unghi față de peretele din dreapta. De la ieșire până la punctul de contact, el s-a îndepărtat cu aproximativ o lățime de mașină de perete. Perez s-a îndepărtat cu aproximativ o jumătate de lățime de mașină de același perete, dar a fost mai paralel cu peretele din dreapta.”

„Prin urmare, era evident că Sainz, deși era în față și avea dreptul să își urmeze linia, se deplasa ușor spre o mașină pe care nu o putea vedea decât într-o măsură limitată”, continuă hotărârea judecătorească. „În același timp, linia lui Perez nu a fost neobișnuită, dar el ar fi putut face mai mult pentru a evita mașina pe care o vedea mai bine”.

sainz

GP Azerbaidjan, Circuitul din Baku:

01. Oscar Piastri (AUS), McLaren, 1:32:58,007 h
02. Charles Leclerc (MC), Ferrari, +10,910 sec
03. George Russell (GB), Mercedes, +31,328
04. Lando Norris (GB), McLaren, +36,143
05. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, +1:17,098 min

06. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +1:25,468
07. Alex Albon (T), Williams, +1 Rundă, +1:27,396
08. Franco Colapinto (RA), Williams, +1:29,541
09. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, +1:32,401
10. Oliver Bearman (GB), Haas, +1:33,127

11. Nico Hulkenberg (D), Haas, +1:33,465
12. Pierre Gasly (F), Alpine, +1:57,189
13. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, +2:26,907
14. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +2:28,841
15. Esteban Ocon (F), Alpine, +1 Rundă

16. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +1 Rundă
Out
Carlos Sainz (E), Ferrari, Accident
Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, Accident
Lance Stroll (CDN), Aston Martin, Frâne
Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, Accident

Clasamentul Campionatului Mondial (după 17 din 24 de Mari Premii și 3 din 6 sprinturi):

Pilot:

01. Verstappen 313 Puncte
02. Norris 254
03. Leclerc 235
04. Piastri 222
05. Sainz 184

06. Hamilton 166
07. Russell 143
08. Perez 143
09. Alonso 58
10. Stroll 24

11. Hulkenberg 22
12. Tsunoda 22
13. Albon 12
14. Ricciardo 12
15. Gasly 8

16. Oliver Bearman (GB) 7
17. Magnussen 6
18. Ocon 5
19. Colapinto 4

20. Zhou 0
21. Logan Sargeant (USA) 0
22. Bottas 0

sainz

Cupa Constructorilor:

01. McLaren 476 Puncte
02. Red Bull Racing 456
03. Ferrari 425
04. Mercedes 309
05. Aston Martin 82
06. Racing Bulls 34
07. Haas 29
09. Williams 16
08. Alpine 13
10. Sauber 0

sainz

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss