More

    La Suzuki cresc tensiunile cu Brivio plecat

    De-a lungul anului câștigător al Campionatului Mondial MotoGP din 2020, tabăra Suzuki părea un loc fericit…

    Campionul Joan Mir s-a simțit clar pe deplin susținut de producătorul japonez și de echipa sa italiană de curse, din exterior se putea observa sentimentul familiei din cadrul echipei și totul a dat roade când Mir a fost încoronat la sfârșitul sezonului.

    De atunci, însă, a existat o revoltă masivă în cadrul organizației.

    Șeful veteran al echipei, Davide Brivio, omul din spatele spiritului de corp din cadrul Suzuki, a dispărut, ademenit pentru a contribui la transformarea proiectului de Formula 1 al echipei Alpine să funcționeze la a unsprezecea oră din extrasezon, lăsând echipa cu pantofi mari de umplut.

    Totuși, Suzuki nu a reușit să facă acest lucru, în schimb, a decis parțial să conducă comitetul, promovând o serie de oameni pe plan intern pentru roluri mai înalte, delegând mai multă responsabilitate unor personalități precum șefii echipajului piloţilor și lăsând decizia generală în sarcina Liderul de proiect japonez, Shinichi Sahara.

    Joan Mir
    Joan Mir

    Începe să pară că nu a fost chiar succesul pe care l-a sperat Suzuki, în timp ce echipa se întoarce mai aproape de un model japonez și se îndepărtează de structura hibridă european-asiatică care i-a adus atât de mult succes în 2020.

    Drept urmare, tensiunile încep să crească.

    Se crede că, fără prezența liniștitoare a lui Brivio, Mir, în special, începe să fie frustrat de abordarea conservatoare a dezvoltării Suzuki – ceva care a fost evidențiat perfect în Marele Premiu al Cataluniei de duminică.

    Ca de obicei, luptându-se în calificări și începând din poziţia a 10-a, Mir a fost forțat să recupereze o cantitate uriașă de timp în tururile de deschidere, în timp ce se lupta pentru poziţia a patra.

    În timp ce, în mod tradițional, este capabil să atace în prima parte a unei curse, încă se luptă într-o zonă cheie: ieșirea din linie.

    Joan Mir
    Joan Mir

    Suzuki este acum singurul producător de pe grilă fără dispozitiv holeshot pe faţă şi spate pentru starturile de cursă, după ce Yamaha a adus în sfârșit componentele în Mugello la sfârșitul lunii mai.

    Este evident impactul pe care acesta îl are acest dispozitiv asupra grilei, deoarece Fabio Quartararo  aproapea reușit să facă meci egal cu Ducati-urile în fuga către primul viraj la Barcelona. Dar, cu Suzuki care lucrează în continuare la versiunea sa, Mir devine din ce în ce mai frustrat că pierde șansa de a ataca instantaneu.

    Aceasta este o problemă care a fost agravată în continuare de o cursă proastă duminică, în ciuda faptului că a terminat pe locul patru, Mir recunoscând apoi că alegerea anvelopei l-a costat șansa de a lupta pentru victorie.

    “A fost păcat, pentru că m-am simțit pregătit pentru victorie”, a spus el. „Poate că nu am luat alegerea corectă cu anvelopa medie [spate]. Pierdeam mult timp pe accelerare în ultimele ture și a fost păcat. Voi încerca să învăț din greșeală și să iau informații din aceasta.”

    Conservatorismul nu este legat doar de dezvoltare. Planurile Suzuki de a rula patru motociclete în 2022 au fost reduse din nou, punând capăt oricărei speranțe de a colecta mai multe date în fiecare weekend și, potrivit surselor The Race, încheind orice speranță de a face echipă cu Valentino Rossi, a cărui nouă echipă VR46 MotoGP era disperată să lucreze cu marca.

    Desigur, de cealaltă parte a garajului, lucrurile stau și mai rău, cu coechipierul lui Mir, Alex Rins, care s-a prăbușit în patru curse la rând înainte de un accident de ciclism destul de prost în care și-a rupt încheietura la Montmelo, joi. Asta l-a lăsat să privească de pe margine ultima cursă din Barcelona.

    Câțiva veterani din padoc au sugerat că aceasta este șansa lui de a-și reseta capul după o perioadă dificilă ce l-ar putea afecta Rins pe termen lung – dar aceasta este doar o speranță, nu o așteptare chiar acum.

    Alex Rins

    Deci, ce trebuie făcut pentru a remedia problema Suzuki și pentru a readuce lucrurile pe linia de plutire? Mir a planificat o resetare și o creștere după pauza de vară pentru a încerca să-și păstreze titlul, dar lucrurile trebuie să se schimbe pentru ca acest lucru să se întâmple.

    Poate că cel mai evident pas ar fi să găsească pe cineva care să se parașuteze înapoi în vechiul rol al lui Brivio, să readucă mentalitatea europeană înapoi echipei și să restabilească echilibrul care a dus echipa la titlul din 2020.

    Nu sunt prea mulți candidați care au experiență în gestionarea piloților, în conducerea unei echipe de fabrică japoneză din Europa și care sunt disponibili… dar poate că nu ar putea fi un moment neplăcut pentru cineva de la Suzuki să verifice fostul șef al Honda Racing Corporation – Livio Suppo – doar pentru a vedea dacă are planuri după pauza de vară a seriei.

    Mai multe ştiri despre MotoGP găsiţi AICI!

    Sursa: The Race

    Photocredit: MotoGP

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.