COTA este supus unor lucrări majore de refacere a suprafeței, deoarece încearcă să rezolve în sfârșit denivelările care l-au afectat în ultimii ani.
Denivelările au fost o problemă continuă pe circuitul din Austin, ceea ce a dus la plângeri atât din partea piloților de Formula 1, cât și a celor de MotoGP. Când MotoGP s-a întors la COTA anul trecut, după ce au ratat sezonul precedent, piloții s-au grăbit și-au exprimat îngrijorările, în frunte cu Fabio Quartararo, care a calificat circuitul drept „glumă”.
„Este mai mult sau mai puțin o pistă pe care o folosesc pentru a mă antrena cu o motocicletă de motocross, dar mult mai rapid și cu o motocicletă MotoGP”, a spus Quartararo. „Deci, este foarte rău. Nu îmi pot imagina, am spus acum trei ani că trebuie reparată și e și mai rău.
“Este abia acceptabil să concurezi, nu știu ce să spun. Dar este o glumă. Nu este o pistă de MotoGP pentru mine. Să faci o cursă aici – pentru un tur e în regulă – dar pentru 20 de tururi, vom vedea dacă vor fi momente proaste. „Vedeți o mulțime de motociclete tremurând în virajul 10. Chestia este că denivelările sunt în cele mai proaste locuri posibile, pentru că dacă aveți denivelări în virajele 1, 11, 12, este în regulă pentru că sunt viraje lente.
„Dar Virajul 1, Virajul 2, 3, 10 sunt cele mai proaste viraje pe care poţi avea denivelări și există denivelări acolo.” După probleme la evenimentul de F1 din 2019, șeful circuitului Bobby Epstein a declarat pentru că ploile abundente din 2015 au contribuit la aceste probleme. „Am excavat nouă picioare adâncime pentru a pune circuitul aici și am adus soluri speciale”, a spus el.
„Cu toate acestea, în mod clar, inundația din 2015 a provocat niște zgârieturi foarte grave și nu am remediat acele zone de atunci și pur și simplu s-a înrăutățit. “S-a produs o oarecare spălare în jurul țevilor. Există țevi sub pistă, iar în 2015 apa a urmat acele țevi, nu doar în interior, ci şi în jurul lor. A provocat eroziune care a lăsat acest gol, iar apoi aveți o oarecare umflare și micșorare”.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Cu toate acestea, unii au pus sub semnul întrebării atât calitatea lucrărilor de construcție inițiale, cât și reparațiile ulterioare.
Au existat mai multe încercări de a elimina denivelările în ultimii ani. Înainte de sezonul 2020, refacerea suprafeței a fost întreprinsă la Virajul 1, Virajul 9 și de-a lungul dreptei din spate. Cele mai recente lucrări s-au concentrat pe Virajul 2, Virajul 10 și Virajele 12-16.
„COTA a angajat consultanți pentru a revizui proiectele de asfalt și pentru a diagnostica părțile pistei care au nevoie de refacere la suprafață”, se arată într-un comunicat al pistei. „Echipamentele și software-ul de cartografiere cu laser și radar de penetrare la sol au fost folosite pentru a mapa calea și a identifica diferitele reparații necesare.
„De acolo, COTA a lucrat la repavarea virajelor de la 12 la 16 și a construi un strat de beton pentru a consolida zonele de la Virajul 2 și 10. „În plus, COTA a lucrat cu antreprenori pentru a se asigura că noile fundații și betonul au fost drepte, creând o pistă ideală pentru cursele și evenimentele viitoare.”
COTA va găzdui trei serii majore în 2022; cu NASCAR pe 25-27 martie, MotoGP pe 8-10 aprilie și F1 pe 21-23 octombrie.
- Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.