More

    Latest Posts

    Comisia F1 va aproba o nouă creștere a greutății minime a mașinilor.

    Comisia F1 și Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor sunt așteptate să aprobe o creștere suplimentară de 3 kg a greutății minime a mașinii stipulate pentru campionatul mondial din acest an, la timp pentru deschiderea sezonului în Bahrain, săptămâna viitoare.

    Noile reguli și reglementări au făcut ca greutatea minimă combinată mașină/pilot să fie deja majorată de la 752 kg la 795 kg pentru 2022, pentru a permite roți mai mari de 18 inch și noi elemente de siguranță obligatorii. Dar, înainte de shakedown-ul inițial de la Barcelona, în februarie, echipele s-au trezit că se străduiesc să respecte această cifră revizuită, deoarece componentele standard furnizate tuturor echipelor – cum ar fi noile capace de roți – s-au dovedit mai grele decât se așteptau.

    „Problema cu greutatea este că anumite componente standard s-au dovedit a fi puțin mai grele decât se anticipase, iar acest lucru nu a fost sub controlul echipei”, a explicat Nikolas Tombazis, șeful FIA pentru probleme tehnice ale monoposturilor.

    F1

    „Evident, multe echipe s-au luptat cu greutatea în acest an, mai mult decât în mod normal”, a continuat Tombazis. „Așa că am vrut să compensăm acest lucru, sau să nu penalizăm echipele ca urmare. Ca parte a întregului pachet, să spunem, a existat un acord asupra unei creșteri de 3 kg propuse”, a confirmat el. „Aceasta așteaptă aprobarea Comisiei F1, așa că nu este o garanție în acest moment”.

    Nikolas Tombazis a declarat că indemnizația convenită anterior pentru legăturile mai mari s-a dovedit a fi mai mult sau mai puțin la țintă. „Anvelopele au fost doar puțin mai grele, cred că 100g în comparație cu predicția, un număr destul de mic. Jantele roților au avut o greutate aproximativ egală cu cea prevăzută în predicții, poate un pic mai puțin”., a recunoscut el. „Apoi, capacele de roți s-au dovedit a fi puțin mai grele decât se preconiza, asta a fost cea mai mare parte”.

    „S-a depus un efort destul de mare pentru a le face ieftine, deoarece sunt destul de ușor de folosit”, a spus Nikolas Tombazis. „Am fi putut să le facem mai ușoare, din carbon sau altceva dar nu am vrut să fim nevoiți să le facem mai scumpe. Cantitățile care au fost făcute sunt destul de mari și ar fi putut duce la o creștere destul de mare a costurilor”, a adăugat el.

    F1

    De asemenea, echipele s-au văzut nevoite să întărească podeaua mașinii pentru a face față efectului de “porpoising” care a apărut la Barcelona, ceea ce a necesitat adăugarea de montanți pe șasiu ca măsură de securitate în cazul unui incident pe circuit. Mercedes AMG F1 a părut deja să ruleze cu suporți de susținere a podelei în fața și în spatele lui W13 la testele de pre-sezon din Bahrain

    „Deși au opțiunea de a rula cu un suport de susținere, este posibil ca designul podelelor unor echipe să fie deja mai rigid decât altele”, a declarat Tombazis”. Geometria lor ar putea fi de așa natură încât să aibă nevoie de mai mult decât altele, așa că nu putem forța pe toată lumea să îl folosească. „Rulând cu un suport de susținere, pierzi un pic de sarcină aerodinamică din cauza prezenței tubului acolo, așa că am lăsat-o deschisă”.

    „Am avut o discuție lungă cu echipele și, în mod clar, au existat persoane cu opinii foarte diferite”, a precizat el. „A existat, de asemenea, discuția despre greutate pe masă, iar apoi am încercat să ajungem la un echilibru sensibil sau la o soluție de compromis. Sperăm că va fi în regulă cu Comisia F1”. Următoarea reuniune a WMSC va avea loc pe 18 martie în Bahrain, chiar înainte de deschiderea sezonului.

    F1

    La testele de pre-sezon din această săptămână de pe circuit, directorii echipelor au avut păreri diferite asupra propunerii.

    „Pentru noi face parte din competiție să reducem greutatea”, a declarat Toto Wolff, șeful echipei Mercedes AMG F1. „Atâta timp cât este la fel pentru toată lumea, indiferent dacă există o reducere a greutății sau nu, suntem de acord cu asta”. „Atâta timp cât toată lumea este supraponderală, cred că este în regulă, atâta timp cât este la fel pentru toată lumea”, a replicat Jost Capito, omologul său de la echipa Williams Racing.

    „Greutatea nu este niciodată bună pentru sport și pentru viteză”, a comentat Mattia Binotto, de la Scuderia Ferrari. „Cred că ar trebui să încercăm să reducem sau să nu creștem greutatea mașinilor”, a adăugat Binotto, dar a fost de acord că o creștere de 3 kg ar fi un compromis bun pentru F1.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss