Raul Badiu și Gabriel Lazăr revin în Junior WRC la Raliul Estoniei.

Cu cinci etape programate de-a lungul sezonului 2020, Campionatul Mondial de Raliuri pentru Juniori a avut parte de numeroase schimbări după debutul din februarie,...
More

    Latest Posts

    Echipa XE a lui Hamilton va crea oportunități pentru inginerii din minoritatile etnice

    „Multiplul campion mondial al Formulei 1, Lewis Hamilton, spune că echipa sa Extreme E se va concentra pe crearea de oportunități pentru mecanici și...

    Grand Prix-ul Rusiei

         Încă din 2014 ne-am obișnuit să avem în calendarul competițional cursa de la Sochi. Autodromul dispune de aproape 6 km de circuit,...

    Le Mans 2020

    Cursa de 24 de ore de la Le Mans reprezintă una dintre cele mai cunoscute și apreciate etape, pentru fanii motorsportului. Anul acesta, după...

    Comunicat “Cupa Verbita” – 04 octombrie 2020, editia 1.

    Campionatul de Slalom Auto merge mai departe, cu a 3-a etapa ce va avea loc pe 4 octombrie in com. Verbita, pe un traseu...

    CNVC / CNR: Interviu cu Ciprian Lupu

    Ciprian Lupu-Doua sezoane complete in Campionatul Național de Viteza in Coasta dar si doua provocări noi in Campionatul Național de Raliuri

    Încă de mici ascultăm povești în care eroii și eroinele dau dovadă de mult curaj, înfruntă primejdii și, în final, obțin ceea ce vor. În viața însă, lucrurile nu arată tocmai de basm. Oare ce înseamnă să ai curaj?

    Despre curaj, adrenalina dar si vise împlinite vorbim cu Ciprian Lupu, pilotul ce acum doi ani a debutat încrezător in Campionatul Național de Viteza in Coasta. De atunci a adunat experienta cu fiecare etapa prin care a trecut, mai grea sau mai ușoara, cu incidente si trasee spectaculoase.

    Pasiunea lui pentru motorsport începe acum multi ani ’’am fost pasionat de mașini de când mă știu, și chiar dacă este un sport foarte costisitor, în care nu există recompense financiare, satisfacțiile pe care le oferă fac să merite orice sacrificiu.’’, iar de acolo pana la a lua startul in prima etapa de Viteza in Coasta a fost doar un mic pas.

    Cum a început toată nebunia asta?
    “Mergeam frecvent la competițiile de motorsport în toată țara și așa am început să devin tot mai pasionat și să cunosc tot mai mulți oameni implicați în fenomenul acesta dar au existat două momente care m-au făcut să trec de la statutul de spectator la cel de competitor, unul a fost absolvirea cursului de pilotaj sportiv la NRA și al doilea a fost din cauza faptului că am avut niște probleme personale și aveam nevoie de ceva care să mă tină pe linia de plutire.”

    Situația delicata in care Ciprian se afla, dar si ambiția si curajul l-au făcut sa își construiască o mașina de curse adaptata nevoilor lui. “De când am construit C2-ul în permanență între competiții i-am adus îmbunătățiri la nivel de setări și funcționalitate dar abia acum după două sezoane pot spune că am nevoie și de îmbunătățiri ca nivel de putere și performanțe, deci în iarna aceasta avem treabă.”

    Știm ca abordarea ta fata de motorsport este una cu totul speciala și cu totul diferita. Cum reușești sa faci fata tuturor emoțiilor și stărilor?
    ’’În anul de debut trebuie să recunosc că mă copleșeau emoțiile, eu de fel chiar dacă nu se vede sunt o persoană destul de agitată ceea ce mă consumă mai mult decât efortul fizic dar cu cât iau mai multe starturi cu atât totul devine mai ușor.’’

    Pentru noi toți ești un exemplu extraordinar și un model demn de urmat. Ce te motivează?
    “Mă motivează faptul că îmi trăiesc visul, noi ca oameni facem din ce în ce mai puține lucruri pentru noi și avem o viață destul de monotonă dar mă motivează și faptul  ca sunt considerat un exemplu și că am parte de atâtea aprecieri.”

    Cum definești tu curajul?
    “Cu siguranță sunt oameni mult mai curajoși decât mine dar așa cum spune și Cristiana, ‘’toți cei care își urmează visul dau dovadă de curaj’’.

    Transilvania Rally a adus atât pentru Ciprian cat si pentru Stef, navigatorul lui, o nouă experienta de ambele parți. “Experiența alături de Cipri la Transilvania Rally 2019 a fost una foarte plăcută și una peste alta pot spune că am rămas cu amintiri foarte dragi de la această etapă. Cipri este un model de ambiție și îl apreciez foarte mult pentru ceea ce face și pot spune că sunt foarte bucuros că pe marea majoritate a probelor (cu excepția celei de noapte) am avut un ritm bun, iar atmosfera simțită în mașină a fost una extrem de plăcută și de pozitivă și pot spune că am dictat “cu drag” pentru a reuși să ne îndeplinim obiectivul, acela de a termina raliul, bonusul fiind obținerea, cu un gram de noroc ce-i drept, a locului 3 la clasa 12. În orice caz…Cipri este rapid, și sunt sigur că, chiar dacă a demonstrat deja atâtea lucruri, mai are încă și mai mulți “ași” ascunși “în mânecă” și sincer…de abia aștept să îi descopăr pe toți” a declarat Stef Raita, cel care la Transilvania Rally l-a însoțit pe Ciprian.

    Știm ca sezonul acesta ai evadat puțin din “confortul” campionatului de Viteza în Coasta și ai participat în Campionatul Național de Raliuri. Ne poți spune, te rog, cum a fost experienta?
    „Țelul meu suprem într-adevăr a fost să iau startul in CNR și este adevărat că după ce iei startul la un raliu îți dai seama că la coastă totul este mult mai ‘’relaxat’’. Participarea la Raliul Sibiului și la Transilvania Rally au fost pentru mine momentele de satisfacție supremă anul acesta iar faptul că la primele mele două raliuri am terminat pe podium a fost……….(fără cuvinte).’’

    Consideri ca te-a ajutat în vreun fel aceasta experienta?
    ’’Raliul și Coasta sunt două discipline total diferite, iar participarea la raliu mi-a dat încredere mai mare în abilitățile mele.’’

    Ce planuri ai pentru sezonul următor?
    ’’Momentan este mult prea devreme să știu ce voi face sezonul viitor, vom îmbunătăți mașina asta este sigur, voi încerca să păstrez partenerii care mi-au fost alături anul acesta dar sper și să atrag parteneriate noi. Mi-aș dori să fac sezon complet în CNR dar asta implică multe. ’’

    Știm ca ai în plan un proiect diferit. Ne poți dezvălui câteva cuvinte despre ce este vorba?
    “Lucrez la un proiect la care m-am gândit de la începutul anului acesta și pe care îl voi demara în primăvară. Voi organiza sesiuni de experiențe pe circuit dedicate (dar nu neapărat exclusiv) persoanelor care utilizează un scaun rulant. Așa, doritorii vor putea să ‘’guste’’ din senzațiile oferite de o mașină de curse cu tot ce vine la pachet.”

    Nimic nu se poate realiza fără oameni alături. Cine ți-a fost alături în acest sezon, atât în Campionatul de Viteza în Coasta cât și în Campionatul de Raliuri.

    ’’Un proverb african care îmi place foarte mult, spune așa: ‘’Dacă vrei să ajungi repede mergi singur, însă dacă vrei să ajungi departe, mergi însoțit ’’. Deci în mod clar nu aș fi fost aici fără sprijinul celor de la Napoca Rally Academy. Partenerii mei Pro-X Cosmetică și Întreținere Auto, WSA Platinium Jobs. Alături de mine au fost și colegii mei de la Fundația Motivation România și bineînțeles partenerului media Autoștiri.Ro.

    Le mulțumesc tuturor celor ce m-au susținut, m-au încurajat, apreciat și au crezut în mine.’’

    Ana Maria Florea

    Latest Posts

    Echipa XE a lui Hamilton va crea oportunități pentru inginerii din minoritatile etnice

    „Multiplul campion mondial al Formulei 1, Lewis Hamilton, spune că echipa sa Extreme E se va concentra pe crearea de oportunități pentru mecanici și...

    Grand Prix-ul Rusiei

         Încă din 2014 ne-am obișnuit să avem în calendarul competițional cursa de la Sochi. Autodromul dispune de aproape 6 km de circuit,...

    Le Mans 2020

    Cursa de 24 de ore de la Le Mans reprezintă una dintre cele mai cunoscute și apreciate etape, pentru fanii motorsportului. Anul acesta, după...

    Comunicat “Cupa Verbita” – 04 octombrie 2020, editia 1.

    Campionatul de Slalom Auto merge mai departe, cu a 3-a etapa ce va avea loc pe 4 octombrie in com. Verbita, pe un traseu...

    Don't Miss

    Neuville iese în decor la testele din Finlanda.

    Campionatul Mondial de Raliuri a luat de la jumătatea lui Martie o pauză "forțată" din cauza COVID-19. Conducerea campionatului a decis ca testele să...

    Helmut Marko: Vettel nu va fi dictat de Ferrari.

    Ferrari ar putea avea o luptă pe mâinile sale în acest sezon încercând să-l păstreze pe Sebastian Vettel în linie, spune Helmut Marko. Campionatul...

    LIFE ON THE HILL – Emil Ghinea – “Pentru mine și familia mea motorsportul este un mod de viata.”

    Povestea “Life on the hill” continua astazi cu interviul pilotului Emil Ghinea alaturi de care am povestit despre pasiunea lui si a familiei pentru...

    Mercedes consideră că Ferrari mai are un ușor avantaj în ceea ce privește performanțele motorului.

    În cadrul întâlnirii cu mass-media care a avut loc ieri, Toto Wolff a răspuns întrebărilor care reflectau pe subiectele majore ale momentului. Nu numai...

    F1: Alain Prost este de părere că întoarcerea lui Alonso la Renault nu este doar o lovitură de marketing

    Alain Prost este de părere că motivațiile lui Sebastian Vettel au avut legătură cu un posibil parteneriat dintre acesta și Renault. În schimb, Renault...
    Ana Maria Florea