More

    Latest Posts

    Clasamentul celor mai bune victorii ale lui Sebastian Vettel în F1 (Partea-2)

    În timp ce Sebastian Vettel pune capăt carierei sale în Formula 1, ne uităm în urmă, în 2020, la cele mai importante 10 victorii ale cvadruplului campion mondial de până acum. Astăzi partea-2, partea superioară a top-10

    Pilotul Aston Martin F1 Sebastian Vettel a anunțat în ajunul Marelui Premiu al Ungariei că se va retrage din Formula 1 la finalul sezonului, invocând dorința de a petrece mai mult timp cu familia sa. Acest lucru va trage cortina peste o carieră strălucitoare, care până în prezent numără 53 de victorii în marile premii, ceea ce îl plasează pe locul trei pe lista tuturor timpurilor, după Lewis Hamilton și Michael Schumacher.

    Deși nu și-a adăugat la palmares cele patru titluri de campion mondial câștigate cu Red Bull Racing în perioada petrecută la Scuderia Ferrari, germanul a fost una dintre vedetele F1 în timpul unei cariere lungi și distinse care datează din 2007. În 2020, Autosport a cules cele mai frumoase victorii ale sale, 38 obținute cu Red Bull Racing și 14 cu Scuderia Ferrari (fără a uita succesul său solo pentru Toro Rosso). Când am întocmit această listă, am analizat experiența lui Sebastian Vettel la momentul respectiv, mașinăriile pe care le avea la dispoziție, provocările cu care se confrunta în fiecare weekend și natura succesului său.

    Victorii, Vettel

    1. 2010 Abu Dhabi GP:

    Mașină: Red Bull Racing RB6
    Numărul de starturi în GP: 62
    Numărul de victorii în GP: 10
    A pornit din poziția: 1

    Cu două etape (și 50 de puncte) rămase din campania 2010, Sebastian Vettel era doar al patrulea în clasamentul piloților, la 25 de puncte în spatele lui Fernando Alonso. Victoria din Brazilia l-a urcat pe Sebastian Vettel pe locul trei, dar era în continuare la 15 în spatele lui Fernando Alonso și la șapte în spatele coechipierului său de la Red Bull Racing, Mark Webber. Sebastian Vettel l-a devansat pe Lewis Hamilton la Pole Position cu 0,031s la Abu Dhabi și a ținut în frâu McLaren F1-ul în primul viraj.

    Lewis Hamilton l-a ținut pe Sebastian Vettel sub presiune, dar când au ieșit de fiecare parte a traficului după singurele lor opriri, victoria era aproape sigilată pentru Red Bull RacingSebastian Vettel a dat motorul mai încet și a ajuns acasă cu 10.2s mai departe după o cursă care i-a adus un 10/10 în clasamentul piloților realizat de revista Autosport. Acea performanță ar fi trebuit să fie probabil un eșec eroic – a făcut tot ce a putut pentru a-și asigura titlul, dar a ratat din cauza celorlalți din spate care au făcut ceea ce trebuiau să facă. Dar nu au făcut-o.

    Mark Webber a intrat la boxe mai devreme (turul 11 din 55), iar Scuderia Ferrari a reacționat aducându-l pe Fernando Alonso pentru a-l acoperi patru tururi mai târziu, așteptându-se ca cei din față să-i urmeze exemplul datorită degradării pneurilor. Dar, odată ce faza de granulație s-a încheiat, liderii au reușit să își mărească ritmul și să rămână în afară. Acest lucru l-a lăsat pe spaniol în spatele Renault-ului lui Vitaly Petrov, care s-a oprit în timpul unei perioade timpurii de Safety Car, ceea ce a însemnat că Fernando Alonso era vulnerabil să fie sărit de cei care s-au oprit mai târziu.

    Pentru restul cursei, Fernando Alonso nu a putut să-l depășească pe Vitaly Petrov, ceea ce a însemnat că pilotul echipei Scuderia Ferrari a terminat doar pe locul șapte, cu Mark Webber, de asemenea, blocat chiar în spatele său. Rezultatul a fost că învingătorul Sebastian Vettel i-a devansat pe Fernando Alonso cu patru puncte și pe Mark Webber cu 14 puncte și și-a asigurat primul său titlu mondial. Presa a descris-o ca fiind „una dintre cele mai mari surprize ale sportului”, dar Sebastian Vettel și-a jucat rolul într-un final remarcabil.

    Victorii, Vettel

    1. 2011 GP al Spaniei:

    Mașină: Red Bull Racing RB7
    Numărul de starturi în GP: 67
    Numărul de victorii în GP: 14
    A pornit din poziția: 2

    Un start senzațional i-a permis lui Fernando Alonso să preia conducerea, dar Ferrari-ul său nu a fost nici pe departe suficient de rapid pentru ca eroul de acasă să-și susțină provocarea. Mai important a fost faptul că Sebastian Vettel l-a sărit pe coechipierul și ocupantul al Pole Position, Mark Webber. Primii patru clasați – Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Mark Webber și Lewis Hamilton – s-au desprins și a devenit clar că momentul opririi la boxe va fi crucial. Red Bull Racing l-a chemat pe Sebastian Vettel mai devreme, ceea ce înseamnă că a ieșit în spatele pilotului McLaren F1, Jenson Button.

    În mod crucial, Sebastian Vettel a găsit rapid o cale de a trece de Jenson Button și de coechipierul la Scuderia Ferrari, Felipe Massa. Faptul că nu a reușit să facă același lucru l-a costat pe Mark Webber, deoarece Lewis Hamilton l-a depășit după oprirea sa. „Da, Sebastian Vettel a avut un avantaj de aderență pe pneurile sale mai noi, dar a fost totuși un lucru impresionant, incisiv”, a declarat raportul Autosport.

    La a doua rundă de opriri, Sebastian Vettel l-a depășit în cele din urmă pe Fernando Alonso, oprindu-se cu un tur mai devreme. Dar Lewis Hamilton, care a rulat mai mult timp, a trecut și el în fața lui Scuderia Ferrari odată ce a intrat în sfârșit, iar McLaren F1 a reprezentat o amenințare pentru echipa Red Bull Racing, mai ales că KERS-ul lui Sebastian Vettel s-a supraîncălzit intermitent. Lewis Hamilton s-a apropiat. La jumătatea distanței, diferența a fost de doar 1,2s și Sebastian Vettel a intrat curând pentru a treia oprire. McLaren F1-ul s-a oprit un tur mai târziu și 2,7s îi despărțeau cu 30 de tururi înainte de final.

    Deși Lewis Hamilton s-a apropiat din nou și a aplicat presiune, Sebastian Vettel a fost la înălțimea sarcinii. „A fost absolut perfect în apărarea sa, după ce mai devreme a fost incisiv în atac”, a apreciat Autosport. „Și-a plasat mașina exact acolo unde avea nevoie și a dat dovadă de o judecată frumoasă în a rezista tentației de a se apăra atunci când Lewis era aproape, dar nu suficient de aproape”. A fost aceeași poveste după a patra și ultima lor oprire, Sebastian Vettel depășindu-l pe Lewis Hamilton cu 0,6s.

    Victorii, Vettel

    1. GP-ul Italiei 2011:

    Mașină: Red Bull Racing RB7
    Numărul de starturi în GP: 75
    Numărul de victorii în GP: 18
    A pornit din poziția: 1

    „Cum cea mai lentă mașină a câștigat cea mai rapidă cursă”, a fost titlul de copertă al revistei Autosport. Utilizarea unor niveluri mai ridicate de forță de apăsare la Monza permite obținerea unui timp pe tur mai rapid, dar echipele tind să se ferească de acest lucru, deoarece mașinile pot fi vulnerabile la depășiri pe circuitul de mare viteză. Atât de încrezător a fost Sebastian Vettel, încât a putut să folosească un set-up și o treaptă de viteză superioară scurtă care l-au făcut să fie cu aproape 20 km/h mai jos pe liniile drepte și să se califice în Pole Position cu 0,45s.

    Acest lucru a însemnat că era mai sus în gama de turații fără DRS, iar Sebastian Vettel a câștigat cursa, după ce a reușit o depășire bună a combativului Scuderia Ferrari al lui Fernando AlonsoFernando Alonso l-a sărit pe Sebastian Vettel la start, chiar înainte ca mașina de siguranță să fie chemată pentru o ciocnire în primul viraj. La reluarea cursei, McLaren F1-ul lui Lewis Hamilton a fost depășit în mod decisiv de Mercedes AMG F1-ul lui Michael Schumacher, în timp ce un tur mai târziu Sebastian Vettel l-a depășit pe Fernando Alonso la ieșirea din prima șicană.

    În Curva Grande, Fernando Alonso a lăsat suficient spațiu la exterior, iar Sebastian Vettel a luat o bucată de iarbă pentru a trece. „Chiar și Fernando trebuie să fi fost impresionat de asta”, a estimat raportul cursei. „Te făcea să tresari doar privindu-l”. În timp ce McLaren F1-urile lui Lewis Hamilton și Jenson Button – potențial singurele mașini cu ritmul necesar pentru a le provoca – au rămas blocate în spatele lui Michael Schumacher, Sebastian Vettel s-a distanțat. El a rămas necontestat pentru restul celor 53 de tururi ale cursei, ajungând acasă cu 9,6s în fața lui Jenson Button, care a ajuns în cele din urmă pe locul doi în turul 38.

    „Poate că Sebastian Vettel ar fi reușit să învingă piloți McLaren F1 oricum”, a scris Mark Hughes. „Dar nu vom ști niciodată. Nu este problema lui și a fost o altă performanță perfectă”. „O victorie demnă de Ayrton Senna în cea mai bună formă a sa”, a adăugat ratingul piloților de la revista Autosport.

    Victorii, Vettel

    1. 2013 Indian GP:

    Mașină: Red Bull Racing RB9
    Numărul de starturi în GP: 117
    Numărul de victorii în GP: 36
    A pornit din poziția: 1

    Au existat momente în era Red Bull Racing-Sebastian Vettel când necesitatea de a avea grijă de pneurile Pirelli a ascuns o parte din avantajele combinației. Acesta a fost cu siguranță cazul în multe curse din 2013, dar în Buddh Sebastian Vettel a reușit să folosească pneul moale pentru a obține Pole Position cu un avans uriaș de 0,752s și cauciucul mediu, mai rezistent, pentru a câștiga cursa cu aproape jumătate de minut. Singura problemă a fost că pneurile soft cu care Sebastian Vettel a trebuit să pornească la start au fost bune doar pentru câteva tururi.

    Sebastian Vettel a intrat la boxe de la conducere la sfârșitul turului doi din 60, ceea ce a însemnat că a ieșit în trafic. Ajutat de o treaptă de viteză superioară mai lungă și de o aripă mai mică decât cea planificată inițial, Sebastian Vettel a luat cu asalt plutonul, după ce a căzut pentru scurt timp pe locul 17. Până la sfârșitul turului 13, el a urcat pe locul trei, iar Sebastian Vettel a depășit McLaren F1-ul lui Sergio Perez pentru locul doi opt tururi mai târziu.

    Sebastian Vettel s-a folosit din plin de DRS pentru a depăși oameni în fiecare tur, asigurându-se cu grijă că ajungea pe ei la momentul potrivit și nu în partea de mijloc a turului, unde nu se pot face depășiri”, a scris Mark Hughes. Când coechipierul său Mark Webber – care a folosit o strategie diferită, dar nu a reușit să treacă prin trafic în același mod – a intrat la boxe, Sebastian Vettel a revenit în față.

    Mark Webber s-a retras cu o defecțiune la alternator la două treimi din traseu, lăsându-l pe Sebastian Vettel cu un mare avantaj. În ciuda faptului că și-a dezactivat KERS-ul ca măsură de precauție, el a luat steagul roșu cu 29,8 secunde în fața celui de-al doilea clasat, Nico Rosberg. „O victorie devastatoare obținută printr-un ritm pur, zdrobitor și implacabil”, a scris revista Autosport. A fost un mod potrivit pentru Sebastian Vettel de a-și asigura al patrulea titlu mondial.

    Victorii, Vettel

    1. 2008 GP al Italiei

    Mașină: Toro Rosso STR3
    Numărul de starturi în GP: 22
    Numărul de victorii în GP: 1
    A pornit din poziția: 1

    Sebastian Vettel a devenit cu siguranță un pilot mai bun după 2008, dar circumstanțele victoriei – lipsa sa de experiență, mașina nepotrivită și condițiile dificile – sunt cele care ridică această cursă în lista noastră. Sezonul 2008 al echipei Scuderia Toro Rosso (actualul AlphaTauri) a fost cu siguranță unul dintre cele mai bune, dar chiar și așa, fosta echipă cunoscută sub numele de Minardi a fost mai degrabă un marcator de puncte decât un pretendent la podium.

    Ploaia din timpul calificărilor de la Monza i-a permis lui Sebastian Vettel să exploateze STR3 cu motor Scuderia Ferrari și a obținut un Pole de senzație. În ziua cursei, ploaia era încă umedă, dar se aștepta ca mașinile mai rapide – cum ar fi McLaren F1-ul lui Heikki Kovalainen, care pornește pe prima linie – să se dovedească prea puternice pe parcursul celor 53 de tururi. Cursa a început în spatele mașinii de siguranță, iar Sebastian Vettel a preluat conducerea în fața lui Kovalainen atunci când totul a început în mod corespunzător. Și s-a distanțat.

    A fost „un studiu de caz în ceea ce privește strălucirea pe timp de ploaie în Toro Rosso, un model minunat de echilibrat”, potrivit lui Mark Hughes. „Sebastian Vettel conducea cu o mare dezinhibiție, ca și cum nu ar fi avut nimic de pierdut, alunecând la fel ca în calificări”. Sebastian Vettel a supraviețuit unui moment nebunesc la începutul cursei și încă conducea după prima rundă de opriri. Kovalainen părea învins, dar coechipierul său a fost o altă problemă. La jumătatea distanței, Sebastian Vettel îl avea în oglinzi pe Lewis Hamilton, care încă nu se oprise, pilotul de la McLaren F1 fiind la atac după ce a plecat al 15-lea.

    Victorii, Vettel

    Apoi Lewis Hamilton a intrat la boxe și a montat un alt set de pneuri de ploaie, echipa McLaren F1 anticipând că va ploua în continuare. Acesta a fost un moment crucial. Dacă ploua din nou, Lewis Hamilton putea rămâne cu acele pneuri până la final, în timp ce Sebastian Vettel avea nevoie de o altă oprire. Dar ploaia a stat departe, obligându-l pe Lewis Hamilton să intre din nou la boxe pentru pneuri intermediate, lăsându-l pe Sebastian Vettel să facă a doua vizită programată la boxe fără să piardă conducerea.

    El a revenit acasă cu 12,5s în fața lui Kovalainen, devenind cel mai tânăr câștigător din F1 la acel moment. Iar Toro Rosso a obținut prima sa victorie în fața „echipei A” a lui Red Bull Racing. „Fără Sebastian în mașină, această victorie nu ar fi fost posibilă”, a declarat directorul tehnic al Toro Rosso, Giorgio Ascanelli. „A fost o zi incredibilă, cu un pachet care nu ar fi trebuit să fie aproape de podium”, a declarat Sebastian Vettel ani mai târziu. „Sunt extrem de mândru că am făcut parte din acea zi miraculoasă”.

    Sperăm că v-a plăcut această trecere în revistă a carierei lui Sebastian Vettel realizată de colegii noștri de la Motorsport Network.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss