More

    Latest Posts

    Clasamentul celor mai bune victorii ale lui Sebastian Vettel în F1 (Partea-1)

    În timp ce Sebastian Vettel pune capăt carierei sale în Formula 1, ne uităm în urmă, în 2020, la cele mai importante 10 victorii ale cvadruplului campion mondial de până acum. Azi partea-1 partea de jos a top-10.

    Pilotul Aston Martin F1 Sebastian Vettel a anunțat în ajunul Marelui Premiu al Ungariei că se va retrage din Formula 1 la finalul sezonului, invocând dorința de a petrece mai mult timp cu familia sa. Acest lucru va trage cortina peste o carieră strălucitoare, care până în prezent numără 53 de victorii în marile premii, ceea ce îl plasează pe locul trei pe lista tuturor timpurilor, după Lewis Hamilton și Michael Schumacher.

    Deși nu și-a adăugat la palmares cele patru titluri de campion mondial câștigate cu Red Bull Racing în perioada petrecută la Scuderia Ferrari, germanul a fost una dintre vedetele F1 în timpul unei cariere lungi și distinse care datează din 2007. În 2020, Autosport a cules cele mai frumoase victorii ale sale, 38 obținute cu Red Bull Racing și 14 cu Scuderia Ferrari (fără a uita succesul său solo pentru Toro Rosso). Când am întocmit această listă, am analizat experiența lui Sebastian Vettel la momentul respectiv, mașinăriile pe care le avea la dispoziție, provocările cu care se confrunta în fiecare weekend și natura succesului său.

    Victorii, Mai

    1. 2011 Indian GP:

    Mașină: Red Bull Racing RB7
    Numărul de starturi în GP: 79
    Numărul de victorii în GP: 21
    A pornit din poziția: 1

    „A fost cea mai categorică performanță a lui Sebastian Vettel din acest sezon”, a apreciat Autosport după ce pilotul Red Bull Racing a obținut Pole Position, cel mai rapid tur, a condus fiecare tur și a câștigat cursa pe noul circuit Buddh în India. „A fost o demonstrație cât se poate de perfectă a artei pilotului de curse, așa cum a produs-o vreodată”. A fost tipic Sebastian Vettel din epoca Red Bull Racing. A făcut un start curat din Pole Position, a condus un prim tur superb pentru a se feri de pericol, a ținut pe toată lumea în afara razei de acțiune a DRS, apoi a controlat procedura.

    Doar pilotul McLaren F1, Jenson Button l-a ținut în vizor, terminând la 8,4 secunde în urmă. Pilotul echipei Scuderia Ferrari, Fernando Alonso a trecut linia de sosire la 24,3s după pilotul Red Bull Racing. Nici măcar echipa sa nu l-a putut încetini la final, Sebastian Vettel asigurându-și cel mai rapid tur la ultimele două timpi prin. Rareori a fost egalată o astfel de dominare.

    Victorii, Mai

    1. 2013 Abu Dhabi GP:

    Mașină: Red Bull Racing RB9
    Numărul de starturi în GP: 118
    Numărul de victorii în GP: 37
    A pornit din poziția: 2

    Sebastian Vettel a fost învins pentru Pole Position de coechipierul său Mark Webber, dar a preluat conducerea la start și și-a construit un avantaj mare, în timp ce celălalt pilot Red Bull Racing s-a luptat pentru a găsi o cale de a trece de pilotul Mercedes AMG F1-ul, Nico Rosberg. Ceea ce a fost deosebit de impresionant a fost capacitatea lui Sebastian Vettel de a parcurge rapid turul în timp ce avea grijă de fragilele Pirelli. „Tocmai a mai urcat o treaptă în ultima vreme”, a declarat șeful Red Bull Racing, Christian Horner. „Sentimentul său pentru pneuri în timp ce merge atât de repede este remarcabil”.

    De asemenea, Sebastian Vettel a stat mai mult timp pe circuit decât majoritatea rivalilor săi. „Chiar și când toți ceilalți piloți pe strategie de doi opriri au venit și au schimbat, el mergea mult mai repede pe pneurile sale soft foarte vechi decât oricine ar fi putut conjură din mediile lor proaspete. „Era pur și simplu într-un loc perfect, într-o zonă rară chiar și pentru el”. Când s-a oprit, a reușit să reintre în cursă încă în frunte. Mark Webber a subliniat ritmul RB9 depășindu-l pe Nico Rosberg pentru locul doi, dar a terminat totuși la mai mult de jumătate de minut în spatele coechipierului său. „Seb era pur și simplu pe o altă planetă decât noi ceilalți astăzi”, a recunoscut el.

    Victorii, Mai

    1. GP Malaezia 2015:

    Mașină: Scuderia Ferrari SF-15T
    Numărul de starturi în GP: 141
    Numărul de victorii în GP: 40
    A pornit din poziția: 2

    Scuderia Ferrari s-a întors”, a scris pe coperta revistei Autosport, în timp ce Sebastian Vettel a obținut prima victorie a echipei italiene în era turbo-hibridă în doar a doua sa cursă în roșu. Sebastian Vettel a avut un an mediocru în 2014, ultimul său sezon la Red Bull Racing, memorabil în mare parte pentru bătaia încasată de la Daniel Ricciardo, iar Scuderia Ferrari a ocupat un amărât de loc patru în clasamentul constructorilor. Nu părea un meci făcut în rai, într-o perioadă de dominație echipei Mercedes AMG F1.

    Dar locul trei la prima cursă și un loc doi la limită în calificările de la Sepang au arătat că Scuderia Ferrari a făcut progrese mari. Și apoi Sebastian Vettel a învins pilotul Mercedes AMG F1, Lewis Hamilton în cursă. Polemanul Lewis Hamilton l-a condus pe Sebastian Vettel la start, cu pilotul echipei Scuderia Ferrari încă aproape când echipa Mercedes AMG F1 a decis să oprească ambele mașini la boxe în timpul unei perioade timpurii de safety car. Acest lucru i-a oferit lui Sebastian Vettel o poziție crucială pe pistă.

    Și mai importantă a fost uzura mai bună a pneurilor la mașinilor echipei Scuderia Ferrari, care i-a permis lui Sebastian Vettel să oprească de două ori, în timp ce Mercedes-urile lui Lewis Hamilton și Nico Rosberg au avut câte trei opriri. Săgețile argintii pur și simplu nu au putut recupera timpul, Sebastian Vettel depășindu-l chiar și pe Lewis Hamilton pe pistă la un moment dat, când au ieșit din succesiune. „Acesta a arătat ca Sebastian Vettel care a câștigat patru campionate mondiale consecutive pentru Red Bull Racing”, a declarat Autosport după victoria Scuderia Ferrari-ului cu 8,6s. „Și-a executat cursa la perfecție”.

    Victorii, Mai

    1. GP Singapore 2013:

    Mașină: Red Bull RB9
    Numărul de starturi în GP: 114
    Numărul de victorii în GP: 33
    A pornit din poziția: 1

    Aceasta a fost una dintre cele mai bune zile ale pachetului Sebastian Vettel-Red Bull Racing. După ce s-a renunțat la provocarea lui Nico Rosberg în virajul 1, Sebastian Vettel a controlat cursa. După două tururi, Sebastian Vettel avea un avans de 4,1s și era cu 11s în față când Daniel Ricciardo și-a accidentat Toro Rosso-ul și a scos mașina de siguranță.

    Mai erau 31 de tururi din cele 61 de tururi când mașina de siguranță a intrat în cursă, iar Sebastian Vettel a declanșat imediat un ritm incredibil. Avea un avans de 3,2s după un tur de pistă, 5,6s după două și 8,3s după trei – obiectivul principal fiind acela de a obține un avans suficient pentru ca pilotul Red Bull Racing să intre la boxe și să revină în continuare în fața pilotul echipei Scuderia Ferrari, Fernando Alonso de pe locul cinci, care nu se aștepta să se oprească din nou.

    Ritmul lui Sebastian Vettel a fost suficient de impresionant pentru ca acesta să se oprească cu 17 tururi înainte de final și să rămână în continuare lider. Marja sa față de Fernando Alonso, al doilea clasat, a fost de 32,6 secunde, iar cel mai rapid tur al său a fost cu o secundă mai mare decât cel al celorlalți. Pista din Singapore a dezvăluit întregul potențial al combinației Red Bull Racing RB9/Sebastian Vettel pentru poate prima dată în acest sezon. Ca un pachet total, au fost absolut devastatoare.

    Victorii, Mai

     

     

    1. 2018 GP-ul Marii Britanii:

    Mașină: Scuderia Ferrari SF71H
    Numărul de starturi în GP: 208
    Numărul de victorii în GP: 51
    A pornit din poziția: 2

    Sebastian Vettel și Scuderia Ferrari au câștigat 10 curse în timpul luptei pentru titlu din 2017 și 2018 împotriva lui Lewis Hamilton și echipa Mercedes AMG F1, dar puține au fost la fel de surprinzătoare ca aceasta. Iar Sebastian Vettel a fost nevoit să facă o depășire târzie pentru a-și asigura victoria.

    Mersul rapid de la Silverstone jucase anterior în favoarea Mercedes AMG F1Scuderia Ferrari fusese zdrobit în anul precedent – dar un upgrade a făcut ca SF71H să fie competitiv și a fost nevoie de un tur special al lui Lewis Hamilton pentru a-i refuza lui Sebastian Vettel Pole-ul cu 0,044s. Sebastian Vettel a făcut un start bun pentru a conduce în Abbey, fiind în mod crucial înaintea problemelor care au apărut la virajul de dreapta de la Village, când Kimi Raikkonen l-a întors pe Lewis Hamilton.

    În timp ce Lewis Hamilton a început o cursă de recuperare, Sebastian Vettel a construit un decalaj față de Mercedes AMG F1-ul lui Valtteri Bottas. Uzura pneurilor și degradarea termică au fost motive de îngrijorare, iar Sebastian Vettel a trebuit să găsească un echilibru între îngrijirea cauciucului și păstrarea unei marje față de Valtteri Bottas. În timp ce cursa era în echilibru fin, Marcus Ericsson și-a accidentat Sauber-ul și a provocat un galben pe toată pista.

    Victorii, Mai

    Acum, strategiile au fost divergente – Sebastian Vettel a intrat, în timp ce ambele Mercedes AMG F1-uri au rămas în afara circuitului, oferindu-i avantajul lui Valtteri Bottas. Șansele lui Sebastian Vettel de a recuceri conducerea au fost reduse când Carlos Sainz și Romain Grosjean s-au ciocnit la scurt timp după reluarea cursei. Când această încurcătură a fost clarificată, mai erau doar 11 din cele 52 de tururi rămase de parcurs.

    Valtteri Bottas a părut inițial o nucă greu de spart – reținând un atac al lui Sebastian Vettel pe exterior la Brooklands – în ciuda pneurilor sale medii îmbătrânite, dar noile cauciucuri moi al pilotului Scuderia Ferrari i-au dat lui Sebastian Vettel un avantaj. Apoi, în turul 47, Sebastian Vettel l-a surprins pe Valtteri Bottas cu un atac întârziat și bine sincronizat pe interior la Brooklands. A fost o mișcare vitală care i-a permis lui Sebastian Vettel să ia steagul cu 2,3s în fața lui Lewis Hamilton.

    „Am reușit să îl urmăresc chiar dacă el avea aer curat, dar a fost mai dificil cu cât mă apropiam mai mult”, a explicat Sebastian Vettel. „La ultima mutare, am reușit să-l surprind. M-am gândit: “Trebuie să mă duc să o fac”, deoarece cu cât stăteam mai mult în spatele lui, cu atât mă luptam mai mult cu pneurile”. Au fost prea multe ocazii în 2018 când Sebastian Vettel a ieșit al doilea în luptele roată la roată, dar cursa de la Silverstone a fost un memento că, atunci când este în formă maximă, poate face mișcările care câștigă curse.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss