More

    Latest Posts

    Clasa LMP2 va fi eliminată din campionatul FIA-WEC din 2024

    Vizualizări: 38287

    Clasa de prototipuri LMP2 pare tot mai probabilă să fie eliminată din FIA-WEC, Campionatul Mondial de Anduranță din 2024, pe măsură ce categoria Hypercar se dezvoltă.

    Un plan de remodelare a Campionatul Mondial de Anduranță FIA-WEC fără LMP2, cu excepția rundei duble cu puncte de la Le Mans 24 Hours, va fi prezentat vineri Consiliului Mondial al Sporturilor cu Motor (WMSC) al FIA. Acesta reflectă creșterea probabilă a numărului de înscrieri de Hypercaruri în ceea ce va fi al doilea sezon în care prototipurile hibride LMDh împotriva Hypercarurilor Le Mans introduse în 2021 în divizia superioară a WEC.

    În sezonul următor vor exista cel puțin 11 intrări Hypercar de la Toyota, Ferrari, Peugeot, Porsche și Cadillac și potențial până la 15 dacă Glickenhaus și Vanwall vor fi prezenți cu două mașini. Acest număr va crește în 2024, odată cu sosirea LMD-urilor de fabrică de la BMW, Alpine și Lamborghini și, posibil, cu mai multe înscrieri private, ceea ce ar putea duce numărul de mașini la peste 20.

    Clasa, LMP2

    Odată cu deschiderea rândurilor de mașini tip GT pentru mai mulți producători odată cu sosirea mașinilor bazate pe GT3 într-o clasă intitulată provizoriu GTLM, ar rămâne puțin loc pentru mașinile P2, cu excepția celor de pe grila de 62 de mașini de la Le Mans. Pierre Fillon, președintele promotorului WEC, Automobile Club de l’Ouest, a declarat: „An de an, WEC s-a îmbunătățit în ceea ce privește expunerea și calitatea”.

    „Cu toate acestea, în ceea ce privește cantitatea, va fi dificil să se mărească numărul de mașini, deoarece circuitele care pot găzdui mai mult de 36 sau 38 de mașini sunt puține și foarte rare. Forma viitoare a Campionatul Mondial de Anduranță FIA-WEC va depinde, desigur, de succesul clasei Hypercar. Dacă producătorii vor împinge grila până la 20 sau 25 de mașini în clasa de top, nu va mai rămâne mult loc pentru celelalte”.

    „Schimbările cu care se confruntă clasele pentru mașini de tip GT – eliminarea treptată a GTE Pro anul viitor și a GTE Am în 2024 – vor avea, de asemenea, un impact”. Dar Fillon a subliniat importanța clasei LMP2, numind-o „o clasă crucială pentru întreaga noastră disciplină”.

    Clasa, LMP2

    El a insistat asupra faptului că LMP2, care este programată să treacă la o nouă generație de mașini în 2026, “va continua să figureze puternic în piramida de anduranță”, o referire la seriile europene și asiatice Le Mans Series, administrate de ACO, în care este categoria de top, precum și la locul său în Campionatul IMSA SportsCar din America de Nord.

    Șeful seriei, Frederic Lequien, a adăugat: „clasei LMP2 este importantă pentru noi, deoarece este casa adevăraților privați în prototipuri”. Se înțelege că o secțiune din înscrierea pentru cursa 24 de ore de la Le Mans va fi rezervată pentru cei mai buni concurenți clasei LMP2 care concurează în Europa (European Le Mans Series), Asia (Asian Le Mans Series) și America de Nord (IMSA Sportscar Championship).

    Acest număr este probabil să fie semnificativ mai mare decât cele cinci echipe LMP2 care au obținut înscrieri automate pentru Le Mans în 2022 pe baza rezultatelor lor în cele două Le Mans Series (European și Asian). Șeful echipei United Autosports, Richard Dean, a cărui echipă a câștigat titlul WEC P2 din 2019/20, precum și coroana ELMS din 2020, a declarat că nu ar putea critica nicio decizie de a renunța la această clasă din campionatul mondial.

    Clasa, LMP2

    „LMP2 a fost strălucitoare în WEC, dar știm cu toții ce va urma în Hypercar și asta ne dorim cu toții”, a explicat el. „Este clar că va exista o presiune pe grilă, dar nu poți avea ambele variante și să spui că vrei 20 de Hypercars, precum și o clasă P2 sănătoasă cu multe mașini”.

    • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (FIA WEC) găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Getty Images
    Sponsor:

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss