Grila MotoGP pentru 2023 prinde contur, dar mai sunt câteva locuri de rezolvat. Iată cine are un contract asigurat pentru 2023 și ce echipe mai trebuie să își definitiveze formațiile.
Grila MotoGP 2023 se va reduce cu două motociclete, în urma deciziei șocante a celor de la Suzuki de a pune capăt proiectului său de curse la sfârșitul anului. Acest lucru a adus piața piloților în haos, doi piloți de top, Alex Rins și Joan Mir, fiind puși pe radarele echipelor, iar constructorii încă nu și-au definitivat echipele. Până la următorul Mare Premiu al Marii Britanii, doar patru dintre cele 11 echipe care vor concura în MotoGP în 2023 și-au completat formațiile: Yamaha, KTM, Gresini și Aprilia.
Iată care este componența piloților din 2023 până în prezent:
Dragi fani Formula 1 și Motorsport,
Pentru a continua să îmbunătățim experiența urmăritorilor noștri pe această rețea de socializare, am decis că, din cauza numeroaselor cazuri în care oamenii sunt blocați de pe chat-urile comunității, ar trebui să oferim o alternativă pentru aceste grupuri de chat.
Vă invităm pe toți să aruncați o privire la https://chat.gp24.ro/ în timpul viitorului weekend de cursă pentru Marele Premiu al Statelor Unite, care va avea un grup dedicat pe aplicația noastră de chat. Există, de asemenea, câteva grupuri pentru echipele de top, dacă doriți să discutați acolo cu fani care gândesc la fel.
În acest moment, chat-ul este accesibil din orice browser mobil, laptop și desktop prin intermediul următorului link: https://chat.gp24.ro/ Participarea la chat nu necesită crearea unui cont, iar singurul dezavantaj este că setările de profil nu vor fi salvate și unele vor trebui completate de fiecare dată când vă conectați.
Așteptăm cu nerăbdare să vă primim în grupul (grupurile) de chat cu moderare umană, unde vom încerca să reducem moderarea la strictul necesar pentru a maximiza libertatea de opinie și de exprimare în limitele bunului simț.
Yamaha:
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)
- #20 Fabio Quartararo – are un contract pe doi ani, care îl va duce până la sfârșitul anului 2024.
- #21 Franco Morbidelli – a semnat un contract de doi ani cu Yamaha în septembrie 2021, care îl duce până la sfârșitul anului 2023.
Aprilia:
- #12 Maverick Vinales – are un contract pe doi ani până la sfârșitul anului 2024.
- #41 Aleix Espargaro – are un contract pe doi ani care îl duce până la sfârșitul anului 2024.
KTM:
- #33 Brad Binder – a semnat un contract pe trei ani în 2021, care îl va duce până la sfârșitul anului 2024.
- #43 Jack Miller – are un contract pe doi ani care îl va alătura KTM de la Ducati în 2023 până la sfârșitul anului 2024.
Honda:
- #93 Marc Marquez – În ciuda accidentărilor sale și a absenței sale din sezonul 2020, Marc Marquez a semnat un contract pe patru ani pentru a rămâne la Honda până la sfârșitul anului 2024 la începutul anului 2020.
- Identitatea coechipierului său rămâne necunoscută în acest moment, dar este de așteptat ca Joan Mir să fie partenerul lui Marc Marquez la Honda anul viitor, în locul lui Pol Aleix Espargaro.
Ducati:
- #63 Francesco Bagnaia – are un contract pe doi ani, care îl va duce până la sfârșitul anului 2024.
- Având în vedere că Jack Miller se mută la KTM, coechipierul lui Francesco Bagnaia în 2023 va fi Jorge Martin sau Enea Bastianini. Ducati spune că va lua această decizie în jurul Marelui Premiu al Austriei din august.
Gresini Ducati:
- #49 Fabio Di Giannantonio – are un contract pe un an până la sfârșitul anului 2023.
- #73 Alex Marquez – are un contract pe un an care îl duce până la sfârșitul anului 2023.
LCR Honda:
- #42 Alex Rins – are un contract pe doi ani direct cu Honda pentru a concura cu LCR până la sfârșitul anului 2024.
- Se așteaptă ca actualul pilot LCR Takaaki Nakagami să își piardă locul în cadrul echipei, urmând să fie înlocuit de un alt pilot japonez și lider în Moto2, Ai Ogura. Se așteaptă ca Takaaki Nakagami să fie retrogradat la un rol de pilot de teste la Honda.
Pramac Ducati:
- #5 Johann Zarco – contractul nu a fost încă anunțat, dar Ducati a confirmat că va rămâne cu Pramac pentru 2023.
- Coechipierul lui Johann Zarco la Pramac anul viitor va depinde de cine dintre Enea Bastianini și Jorge Martin va fi promovat în echipa oficială Ducati. Oricare dintre ei nu va fi promovat va lua a doua motocicletă susținută de uzină la Pramac.
RNF Racing Aprilia:
- RNF Racing va renunța la mașinile Yamaha în 2023 pentru a-și uni forțele cu Aprilia, echipa urmând să își revizuiască complet linia de piloți.
- Pilotul demisionar de la KTM, Miguel Oliveira, este unul dintre favoriții pentru a prelua anul viitor unul dintre RS-GP-urile satelit, în timp ce locul doi este larg deschis.
VR46 Ducati:
- Se înțelege că Marco Bezzecchi a semnat un contract pe doi ani cu VR46 pentru a concura până la sfârșitul anului 2023, în timp ce Luca Marini are un contract pe un an, pentru 2022, cu opțiune de prelungire.
- Cu toate acestea, este puțin probabil ca vreunul dintre cei doi piloți să își piardă locul pentru 2023.
Tech3 KTM:
- Se crede că Pol Espargaro se apropie de o înțelegere pentru a reveni la KTM – cu care a concurat din 2017 până în 2020 – și Tech3, cu care a debutat în MotoGP în 2014, când a rulat cu mașini Yamaha, pentru anul viitor.
- Cel de-al doilea loc de la Tech3 pare a fi probabil să meargă fie la Remy Gardner, fie la Raul Fernandez, dar modul în care KTM își construiește contractele face dificilă predicția oricăruia dintre piloții săi.
Photocredit: Getty Images
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.