Latest Posts

Christian Horner și Adrian Newey, Cum au condus Red Bull spre glorie în F1

Vizualizări: 16908

Christian Horner. „Dirijorul orchestrei tehnice” de la Oracle Red Bull Racing dezvăluie totul împreuna cu Adrian Newey „Omul care vede fluxul de aer”.

După ce Max Verstappen și-a adjudecat în Japonia al doilea titlu de campion mondial FIA de Formula 1 la piloți, Oracle Red Bull Racing și-a adjudecat al cincilea titlu de campion la constructori, cu o mare datorie de recunoștință față de creierul tehnic Adrian Newey, care a dezvoltat mai multe iterații ale mașinii triumfătoare.

După ce a proiectat mașini de F1 câștigătoare de campionat pentru Williams Racing și McLaren F1, Adrian Newey s-a mutat la Red Bull Racing în 2006, sub conducerea directorului echipei Christian Horner, și a oferit platforma pentru cele patru titluri consecutive pe care atât germanul Sebastian Vettel, cât și echipa le-au câștigat în 2010, 2011, 2012 și 2013.

Christian, Horner

Christian Horner și Adrian Newey s-au combinat pentru multe victorii în Marele Premiu în anii dintre 2014 și 2020, apoi designul RB16B al lui Adrian Newey l-a propulsat pe olandezul Max Verstappen la primul său titlu la piloți în 2021, iar mașina RB18 a devenit forța dominantă din spatele celor două titluri ale echipei din 2022.

Directorul echipei Oracle Red Bull Racing și directorul tehnic vorbesc despre orice, de la titluri și triumfuri până la a învăța din înfrângeri, despre cum a început parteneriatul lor și despre motivul pentru care Christian Horner spune că Adrian „trăiește în Matrix”. Iată tot ce trebuie să știți:

Christian, ai descris mutarea lui Adrian la Red Bull ca fiind un moment decisiv. Ce vrei să spui prin asta?

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Christian Horner: „Cred că consensul general a fost că Red Bull era acolo pentru a se simți bine cu petrecerile, cu stația de energie și cu un întreg vibe. Cred că ceea ce lipsea era o direcție tehnică clară. Întotdeauna am fost un fan al lui Adrian Newey și al mașinilor sale, încă de pe vremea Leyton House de la sfârșitul anilor 1980, iar Adrian Newey a fost cel mai bun care a existat vreodată în Formula 1. Așa că a fost o întrebare: cum l-am putea atrage pe Adrian Newey să se alăture echipei Red Bull Racing?”.

Christian, Horner

Adrian, ați fost sceptic în legătură cu faptul că v-ați alăturat unei echipe conduse de un director de echipă fără experiență, îndrăznesc să spun, fără experiență?

Adrian Newey: „Da, a existat un pic de nervozitate din partea mea. Am fost destul de norocos să lucrez pentru două echipe grozave și am fost destul de norocos să câștig mai multe curse, campionate și așa mai departe, dar am simțit că începea să devină un pic învechit la McLaren F1. La fel ca în Leyton House, am simțit că era o afacere neterminată, că exista o echipă în care trebuia să mă implic încă de la început. Câștigarea campionatelor părea un vis foarte îndepărtat. Doar încercarea de a câștiga curse a fost ceva care m-a intrigat cu adevărat”.

Care au fost primele dumneavoastră impresii despre Sebastian Vettel?

Christian Horner: Sebastian Vettel a fost un produs al echipei de juniori, așa că am putut vedea cum se dezvolta în Formula 3 sau chiar în Formula BMW înainte de asta, iar apoi a plecat să fie pilot de teste la BMW, iar Toro Rosso a oferit această oportunitate pentru a le oferi unora dintre acești juniori de la Red Bull Racing șansa de a face un pas înainte.

De îndată ce Sebastian Vettel a primit această oportunitate, a fost clar că este un talent extraordinar. Sebastian Vettel a muncit incredibil de mult și a fost incredibil de dedicat. Nu a lăsat nicio piatră neîntoarsă. Adesea era ultimul om din biroul de inginerie la sfârșitul unei zile de vineri sau sâmbătă”.

Christian, Horner

Adrian Newey: „O legendă. Pentru cineva care nu este englez de origine, înțelegerea umorului englezesc era, pe lângă capacitatea sa de a reține și imita umorul englezesc, incredibilă. Era foarte metodic în abordarea sa și se străduia din greu. Dacă făcea o greșeală, atunci dorea să înțeleagă cum a fost o greșeală, de ce a făcut-o și ce ar putea face mai bine.

Foarte rar făcea aceeași greșeală de două ori. A petrecut mult timp pe simulatorul de condus, testând teoriile noastre și aflând ce trebuia să încercăm să obținem, astfel încât această dedicare ne-a ajutat din punct de vedere ingineresc să facem mașina mai bună”.

Cât de mult a contribuit Adrian la acest succes?

Christian Horner: „Foarte mult. Adrian Newey este singurul tip care poate vedea aerul. Trăiește în Matrix și a fost dirijorul orchestrei tehnice în toți acești ani, dar este încă foarte activ și la masa de desen. A trebuit să mă cert cu Ron Dennis pentru a-l scoate din McLaren F1. Evident, am avut suișuri și coborâșuri în toți acești ani, dar a fost întotdeauna distractiv. Întotdeauna am avut parte de un sprijin extraordinar din partea grupului, din partea lui Dietrich Mateschitz și a lui Helmut Marko, iar acest lucru ne-a permis să ne concentrăm doar pe a fi cea mai bună echipă de curse pe care o putem fi.”

Christian, Horner

Ce ați învățat amândoi în acea perioadă de dominație echipei Mercedes AMG F1?

Adrian Newey: „Să ai un motor decent. Am intrat în era hibridă, iar Renault a greșit, așa că a fost destul de deprimant, pentru că ți-ai dat seama că în viitorul previzibil, dacă faci o treabă spectaculoasă, s-ar putea să smulgi câte o victorie, dar nu vei câștiga niciodată un campionat. A fost o resetare. Cred că unul dintre punctele forte ale echipei este că am lăsat capul în jos și am trecut prin acea perioadă, astfel încât, atunci când am avut din nou o unitate de propulsie bună, cu un parteneriat cu Honda, am fost capabili să răspundem.”

Christian Horner: „Cel mai important lucru a fost să păstrăm echipa unită, concentrându-ne pe lucrurile pe care le puteam controla. Am avut o mare loialitate în acea perioadă. Honda a împărtășit aceeași pasiune, ne-am asumat acest risc și am putut apoi să începem cu adevărat să punem bazele pentru o provocare în campionat.”

Christian, Horner

Cum a evoluat RB18 într-o mașină atât de dominantă în acest sezon?

Adrian Newey: „Din punct de vedere statistic, evident, RB18 a fost cea mai bună mașină a noastră. Este o mașină de care cred că putem fi foarte mândri, în măsura în care am avut o luptă strânsă pentru campionat până în 2021 și, probabil, am pus prea multe resurse în acest sens, așa că nu le pui în această mașină nouă, cu noile reglementări pe care știam că vor veni. Este un act de echilibrare dificil. Ne-am concentrat pe încercarea de a obține elementele fundamentale corecte, inclusiv suspensia față și spate, straturile și radiatoarele”.

„Ne-am cam luptat puțin cu ricoșeul (porpoising) în testele din pre-sezon. Făcusem deja un pic de cercetare și știam aproximativ ce trebuie să facem pentru a o îmbunătăți, așa că atunci când am pus pachetul de cursă în Bahrain, asta ne-a catapultat de la cu siguranță în spatele echipei Scuderia Ferrari la un nivel larg. După aceea, a fost o chestiune de dezvoltare a acestuia și, cu siguranță, în a doua jumătate a anului, am avut un pachet complet competitiv”.

Christian, Horner

Cum se situează câștigarea titlurilor din acest sezon printre realizările din cariera dumneavoastră?

Christian Horner: „A fost un an foarte greu. Când te uiți la statistici, se pare că am dominat în totalitate, dar cu siguranță – în prima jumătate a sezonului – Ferrari a avut șansele sale și probabil un pachet mai rapid. Dar Max a fost remarcabil pe tot parcursul anului, în special în prima jumătate”.

Cum credeți că va influența reducerea testelor aerodinamice sezonul 2023?

Adrian Newey: „Nu există teste, este foarte dificil să dai un răspuns care să ne coste atât de multe zecimi de secundă pe tur. Iar reducerea testelor interne înseamnă că putem, prin urmare, să evaluăm mai puțin, mai puține componente diferite, mai puține idei diferite dacă suntem foarte inteligenți și punem întotdeauna lucrurile potrivite pe model; atunci nu este o mare diferență. Dar nu așa funcționează lucrurile; există întotdeauna unele piese care speri să funcționeze și nu funcționează și viceversa”.

Christian Horner și Adrian Newey, Cum au condus Red Bull spre glorie în F1

„Așadar, este dificil. Este o restricție care ne va afecta cu siguranță. Cred că mai există un regulament, o mică schimbare de regulament în timpul iernii, care constă în ridicarea marginii podelei cu 50 de milimetri, ceea ce, desigur, pare minuscul, dar, în realitate, este o schimbare aerodinamică destul de semnificativă. Așadar, la fel ca toate echipele au lucrat pentru a reduce deficitul din această cauză, pe lângă dezvoltarea normală care are loc de la an la an, cred că, în mod evident, am avut un an bun, în special în a doua jumătate a sezonului. Avem cea mai bună mașină”.

„Dar Ferrari nu se va odihni și va încerca să își rezolve unde sunt zonele slabe, pentru că au avut câteva probleme de fiabilitate și au făcut câteva greșeli la boxe. Așa că se vor întoarce imediat. Și apoi, bineînțeles, Mercedes. Au fost destul de departe de ritm și au evoluat. Este punctul pe care noi cel din ultima cursă pentru unul, așa că știm că vor fi chiar acolo. Deci, va fi un an greu, cu siguranță”.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Red Bull Media House
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Red Bull Media House

Latest Posts

Don't Miss