More

    Latest Posts

    Chilton își încheie cariera în IndyCar, țintește Le Mans

    Max Chilton își încheie cariera în IndyCar, dar insistă că nu va renunța la acest sport și că speră să participe la Campionatul Mondial de Anduranță FIA și la 24 de ore de Le Mans în 2023.

    Fostul pilot de Formula 1 Chilton a trecut la scena cu roți deschise din SUA în 2015, cu echipa Carlin, el și echipa intrând împreună în seria Indy Lights. În ciuda faptului că a ratat trei curse, Chilton a terminat pe locul cinci în campionat, parțial datorită victoriei de pe Iowa Speedway. De asemenea, a ocupat trei pole position-uri. În anul următor, Chilton a absolvit la IndyCar cu echipa Chip Ganassi Racing, iar în 2017 a condus 50 de tururi ale Indianapolis 500, ajungând în cele din urmă pe locul patru.

    Când Carlin s-a mutat la IndyCar în 2018, inevitabil, Chilton, al cărui tată Grahame este coproprietar al echipei din 2009, a trecut și el. Inevitabil, primul an pentru Carlin a fost greu pentru toți cei implicați, dar DNQ-ul din anul următor la Indy l-a determinat pe Chilton să renunțe la toate ovalele, cu excepția celor 500. Aceasta a devenit o politică autoimpusă pentru 2020 și ’21, Chilton recunoscând la acea vreme că nu-i plăcea timpul de antrenament restricționat pe majoritatea ovalelor.

    El a spus că preferă metodologia Indy, în care el și colegii săi au avut timp suficient pentru a dezvolta viteză și pentru a învăța „respectul” unul pentru celălalt pe parcursul mai multor zile de antrenament, mai degrabă decât natura „liber pentru toți” a sesiuni de antrenament și curse într-un program de weekend oval din ce în ce mai condensat. Acum, după anunțul că îl ajută pe McMurtry Automotive să-și dezvolte mașina de pistă Speirling EV, Chilton a dezvăluit că timpul său în IndyCar s-a încheiat – deși nu se retrage din acest sport.

    „Simt sincer că această oportunitate cu McMurtry este menită să fie”, a declarat britanicul în vârstă de 30 de ani. „Sunt în IndyCar de câțiva ani și am avut întotdeauna alte interese. „A fost decizia mea să opresc IndyCar și este ceva la care mă gândesc de puțin timp. Aveam câteva afaceri pe care voiam să le extind, dar nu aveam timp, așa că am luat decizia. Nu îmi închid bocancii – de aceea nu am anunțat nimic de când am făcut ultima mea cursă în IndyCar. Nu vreau ca oamenii să creadă că mă retrag.

    „Mi-ar plăcea să fac LMDh, dar nu cred că asta se va întâmpla în acest sezon, dar să ai un an liber nu este o mare problemă. Mi-ar plăcea să fac din nou Le Mans, asta mă pasionează și sper foarte mult că voi avea șansa să fac asta în 2023. Este ceva la care am atins cu Nissan NISMO în 2015, dar a fost un proiect puțin eșuat și așa că nu am avut niciodată o șansă corectă la Le Mans. „Așa că nu cred că voi concura în acest an, dar asta nu este o mare îngrijorare pentru mine, pentru că sunt foarte norocos cu acest loc la McMurtry. Toate stelele s-au aliniat.”

    Max Chilton

    Chilton, care a rămas în afara orașului natal Reigate, Surrey, Marea Britanie, de-a lungul carierei sale în IndyCar, a spus că decizia de a renunța la cursele IndyCar a fost un proces progresiv. „Am sperat cu adevărat că, atunci când ne-am dat înapoi de la cursele ovale, vom extrage mai mult din mașină și vom obține rezultate mai bune. Încă cred că ne-am descurcat bine, pentru cât de puțin am pus în asta și pentru cât am fost singur de cele mai multe ori.

    „Motorsportul este competitiv în general, dar IndyCar în ultimii cinci sau șase ani a devenit mai competitivă decât a fost vreodată și echipele care se descurcă cel mai bine sunt echipele cu mai multe mașini. Știți că am avut o situație în care o echipă de patru mașini a încheiat un parteneriat tehnic cu o echipă de două mașini [Andretti Autosport și Meyer Shank Racing], deci este vorba de șase mașini de date și am fost literalmente pe cont propriu.

    „Relativ vorbind, în aceste circumstanțe, cred că am făcut o treabă bună de multe ori. Dar cred că ceea ce a ieșit în evidență pentru mine a fost că anul trecut am obținut prima mea clasare în top-10 pentru Carlin. A fost Road America și, sincer, am reușit acea cursă de la început până la sfârșit, am dat 110 la sută, iar echipa a dat apeluri grozave din punct de vedere strategic și pentru a ajunge pe locul 10 am ocolit exteriorul lui Graham Rahal și o altă mașină cu două tururi.

    Făceam niște mișcări pe care în mod normal nu le-aș face. Totul a fost perfect… și încă terminăm pe locul 10. „Am făcut destule curse cu un singur loc încât știu că munca pe care am făcut-o în acea zi merită mai mult decât atât și mă gândeam: „Singurul mod în care va evolua este dacă vom primi mai multe mașini în echipă sau avem un mare investitor nou în echipă.” Nu am cheltuit nimic pentru a dezvolta mașina în ultimii doi ani.

    Când Juncos Hollinger a abordat o alianță tehnică, m-am gândit: „OK, poate că acesta este momentul să plec”. Aș fi putut continua, dar uneori trebuie să mergi cu inima.” Întrebat dacă s-a uitat să se alăture altor echipe, Chilton a răspuns: „Cred că unele echipe, la sfârșitul sezonului trecut, erau conștiente de felul în care gândeam, pentru că sunt prietenos cu unii dintre piloți și probabil că am spus prea multe. Cred că unii oameni știau că sunt disponibil, dar nu a apărut nimic.”

    Despre obiectivele sale, Chilton a spus: „Mă îndoiesc foarte mult că va apărea ceva pentru anul acesta, pentru că nu fac eforturi pentru asta, iar sezonul este aproape și vor fi testele foarte curând. „Lucrez la unele lucruri, la unele conexiuni, pentru anul viitor potențial, dar munca cu McMurtry îmi ține cu siguranță ochii. Unii oameni probabil cred că nu, dar nu au idee cât de rapid este Speirling-ul! „Așa că vom continua să lucrăm la asta, în timp ce ne uităm la Le Mans pentru 2023.” 

    • Mai multe știri despre IndyCar găsiți AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss