Latest Posts

Charles Leclerc va pleca din pole în Marele Premiu de Formula 1 al Franței

Vizualizări: 14383

Charles Leclerc reușește să obțină al 16-lea Pole din carieră, egalându-i pe Stirling Moss și Max Verstappen. La prima vedere, Pole-ul a fost unul obținut relativ lejer, în acest articol dezbatem dacă chiar așa a fost. De asemenea, analizăm și ceea ce s-a întâmplat mai jos pe grilă.

16 pentru number 16. Cu un timp de 1.30.872, Charles Leclerc pune monopostul Ferrari în Pole pentru a 8-a oară în acest sezon. A fost un tur foarte bun pentru monegasc, practic a făcut ceea ce trebuia pentru prima poziție pe grilă. Chiar dacă a fost ajutat cu tow de Carlos Sainz, Charles Leclerc tot ar fi fost în Pole, asta și datorită unei performanțe mai slabe a lui Max Verstappen.

A performat Leclerc sau a subperformat Verstappen?

Adevărul este undeva la mijloc. Pilotul Red Bull Racing s-a plâns imediat după terminarea calificărilor: “am avut probleme cu vântul”. Oricum este foarte greu de crezut că putea sa fie în Pole. În acest weekend, aripa spate Red Bull a avut dimensiuni mai mici. Prin asta, echipa austriacă a mai adăugat câțiva kilometri în speed trap (oricum diferența a fost una mai mică decât în startul sezonului, greu de spus din cauza tow-ului dat de Carlos Sainz).

Cu acea aripă de dimensiuni mai ample, mașina era una destul de echilibrată, însă deficitul pe virajele de viteza mica și medie rămânea unul notabil, iar câștigul pe liniile drepte era minor. Acea aripă spate controla mai bine pneurile, însă pe acest circuit limita este pe puntea față. Cu această configurație, echipa a mizat pe o paritate pe sectorul 1, iar câștigul pe S2 să fie mai mare decât pierderea pe S3.

Pole, Leclerc

Până la urma, Scuderia Ferrari și-a asigurat primul și ultimul sector, pe S2 diferența fiind extrem de mică. Carlos Sainz a decis să participe la această sesiune de calificări tocmai pentru a-i asigura tow-ul lui Charles Leclerc, urcând ca mâine să plece din coada grilei. Ceea ce a fost interesant la evoluția lui este faptul că în Q2 a stabilit un timp mai bun decât cel al lui Max Verstappen din Q3. Dacă nu exista acea penalizare, spaniolul ar fi fost un candidat serios la Pole. În acest moment nu știm maparea folosită, însă acest detaliu poate fi important.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Sergio Perez s-a apropiat la o zecime si jumătate de timpul lui Max Verstappen. Mexicanul a recunoscut că a avut parte “de cel mai dificil weekend de până acum”, dar munca depusă a dat rezultate.

Șeful echipei Mercedes AMG F1, Toto Wolff, declara că acest GP va reprezenta o mare oportunitate pentru Pole și victorie. Nu a fost deloc așa. Practic s-a iscat o prăpastie de aproape o secundă între timpul de Pole al lui Charles Leclerc și Lewis Hamilton. Cu un timp de 1.31.765, Lewis Hamilton și echipa Mercedes AMG F1 au suferit o lovitură importantă, iar șansele de a se integra în grupul fruntaș devin destul de mici cu această limitare bugetară. Mașina argintie nu a fost convingătoare pe nicio porțiune a circuitului.

Echipa McLaren F1 a arătat destul de convingător. Lando Norris a pus mașina în a 3-a linie. Pe un circuit cu un layout care nu necesită frâne foarte eficiente, monopostul portocaliu a fost al patrulea de pe grilă.

Pole, Leclerc

Haas F1 a fost o mașină de Q3, Magnussen calificându-se în ultima secvență chiar dacă mâine va pleca ultimul de pe grila. De cealaltă parte, Mick Schumacher a avut ghinion în Q1. Timpul său a fost anulat din cauza depășiri limitei pistei în virajul 3. După părerea mea, în acel viraj nu se poate câștiga mai nimic dacă depășești linia albă, decizia fiind una destul de ciudată și deplasată.

Echipa Alpine F1 nu a arătat prea multe. Este un monopost la limita topului 10, însă diferența de 1.680s dintre Fernando Alonso si Charles Leclerc arată prăpastia pană la vârf. AlphaTauri nu a arătat rău cu noile update-uri, Yuki Tsunoda făcând pasul în Q3. Japonezul a fost clar mai rapid decât Pierre Gasly care s-a oprit în Q1 și va pleca în cursă de pe 15.

Alfa Romeo Sauber nu a arătat prea multe în calificări. Mașina a fost pur și simplu lentă, iar Valtteri Bottas a trebuit sa se mulțumească cu locul 13, în timp ce chinezul Zhou Guanyu  a reușit doar a 18-a performanță. Sebastian Vettel a avut o evoluție mai bună decât în Austria sau Marea Britanie însă monopostul celor de la Aston Martin F1 nu oferă prea multe speranțe. La doar 3 sutimi de fostul cvadruplu campion mondial s-a clasat Alexander Albon cu al său mașina Williams Racing.

A fost o sesiune destul de ciudată de calificări. Diferențele dintre timpul de Pole al lui Charles Leclerc și echipele de mijlocul clasamentului au fost extrem de mari. Pentru mâine va fi destul de greu de anticipat ce se va întâmpla. Simulările de cursă au fost puține si scurte…

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Pole, Leclerc
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.
  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss