Latest Posts

CEO-ul Volkswagen spune că Audi și Porsche au decis să se alăture F1.

Vizualizări: 23383

Mărcile premium ale grupului Volkswagen, Audi și Porsche, au decis să se alăture Formulei 1, a declarat luni Herbert Diess, directorul executiv al grupul Volkswagen, în cadrul programului grupului VW “Dialog mit Diess”.

De câteva luni se speculează că cele două mărci se aflau în negocieri pentru parteneriate în vederea intrării în cea mai înaltă clasă a competițiilor auto internaționale. Herbert Diess, vorbind pe YouTube, a spus că pregătirile Porsche sunt ceva mai concrete. Constructorul auto german, care nu a fost implicat până acum în Formula 1, dar a lucrat cu Red Bull Racing în campionatul mondial de raliuri, nu a anunțat cum intenționează să intre în Formula 1.

Audi este gata să ofere aproximativ 650 de milioane de euro (556,30 milioane de dolari) pentru constructorul britanic de mașini sport de lux McLaren ca mijloc de intrare, a declarat o sursă pentru Reuters în martie, în timp ce Porsche intenționează să stabilească un parteneriat pe termen lung cu echipa de curse Red Bull Racing începând de peste câțiva ani.

Volkswagen, Porsche, Audi

Decizia vine în contextul în care Volkswagen se pregătește pentru o posibilă listare a Porsche AG la bursa, planificată pentru al patrulea trimestru al acestui an, deși sursele au declarat că intrarea în cursele de Formula 1 ar avea șanse să aibă loc doar peste câțiva ani. Herbert Deiss a sugerat, de asemenea, că planurile Stuttgartului de a se alătura Formulei 1 se află într-un stadiu mai avansat decât cele ale Audi.

Cele mai recente informații au sugerat că Audi a contactat Mumtalakat, fondul suveran de investiții al guvernului Bahranian, și a oferit inițial 450 de milioane de euro pentru a cumpăra divizia F1 a McLaren. Dar suma a crescut de atunci la aproximativ 650 de milioane de euro pentru ca marca germană să aibă acces la cel mai mare sporturi cu motor din domeniu. Se spune că holdingul de stat Bahranian are la dispoziție patru săptămâni pentru a răspunde la ofertă.

Chiar și așa, Auto News Europe, prin intermediul Frankfurter Allgemeine Zeitung, l-a citat pe șeful echipei McLaren F1, care a declarat: “Am auzit că ei [Volkswagen] vor face ceva cu Red Bull în ceea ce privește Porsche. Cred că au vorbit cu o mână de oameni din grilă și, după cum vă imaginați, am avut discuții, dar pe termen scurt și mediu suntem foarte fericiți unde suntem’.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Vestea vine la scurt timp după un nou raport al Reuters care sugerează că board-ul VW le-ar putea da undă verde mai târziu, în aprilie 2022. ‘Sperăm că atunci vom putea comunica intenția noastră de a intra în Formula 1’, a declarat una dintre surse pentru Reuters, o altă sursă spunând că există ‘șanse bune’ pentru o decizie pozitivă. Oricum ar fi, înțelegerea este acum încheiată.

Volkswagen, Porsche, Audi

Cum ar putea funcționa?
Planul este ca Audi să se asocieze cu divizia de motorsport McLaren F1 și să preia și divizia de automobile din Woking. Va fi un pachet complet, de curse și auto, cu totul și cu totul. Se înțelege că faza de diligență nu a început încă, dar avocații ambelor părți discută deja, iar principalele părți interesate – printre care se numără Mumtalakat Holding Company din Orientul Mijlociu – se presupune că sunt dispuse să vândă afacerea auto deficitară.

Pe lângă câteva logo-uri noi pe grilă – la care vom ajunge mai târziu – acest lucru va duce la economii de scară substanțiale între Lamborghini, McLaren și Porsche. Acest lucru ar crea cel mai puternic grup de mașini sport din lume.

Audi și Porsche devin furnizori de motoare
Pentru o vreme, nu a fost clar dacă Audi și Porsche vor alinia două perechi de mașini de curse de F1 dezvoltate în comun sau vor acționa doar ca furnizori de motorizări. Acum se pare că ultima opțiune este pe cale să se materializeze. În timp ce Audi ar motoriza cu McLaren, se spune că Porsche ar avea în lucru un acord cu Red Bull Racing – potențial după perioada actuală cu firma de consultanță Honda. Există chiar și un plan B de rezervă: Audi & Williams și Porsche & AlphaTauri sau chiar echipa Haas F1.

Într-un fel, acest lucru are cel mai mult sens. Porsche și Audi au posibilitatea de a-și dezvolta și comercializa tehnologia hibridă – înainte de noile reguli – fără a suporta costurile de dezvoltare a șasiului.

Ce se întâmplă cu motorul?
Se pare că noul sistem de propulsie este un efort comun al Audi Sport și Porsche Motorsport. Deși cei de la VW au preferat un patru cilindri de 2,0 litri ultraperformant, care a făcut parte de la bun început din așa-numitul proiect al motorului mondial, FIA a optat pentru V6 turbo de 1,6 litri, care a fost o condiție prealabilă pentru ca Scuderia Ferrari să rămână în F1. Alimentat cu carburanți sustenabili și lipsit de capriciosul sistem de regenerare a energiei MGU-H, motorul cu combustie va fi susținut în viitor de o putere electrică de 475 CP – aproximativ triplul puterii actuale.

VW, F1

Ce beneficii ar avea Audi?
Potrivit cunoscătorilor, Audi face o ofertă pentru McLaren Cars și pentru unitatea de F1, despre care se spune că ar valora aproximativ 1 miliard de lire sterline. Jörg Astalosch, în vârstă de 49 de ani, este ofițerul șef de legătură desemnat în cadrul discuțiilor Audi-McLaren. Anterior responsabil de Ital-Design (de asemenea, un satelit al Audi), fostul confident al supremului grupului VW, Ferdinand Piech, și-a început noua funcție în octombrie.

Este probabil ca Audi și Porsche să fuzioneze activitatea de cercetare și dezvoltare în F1, păstrând în același timp set-up-uri și identități vizuale diferite. Un scenariu sugerează că Audi/McLaren F1 se va asocia cu Porsche/Red Bull Racing pentru a lupta cu Scuderia Ferrari și Mercedes AMG în viitoarea eră a combustibililor hibrizi/sustenabili.

Aceasta ar putea fi o întreprindere profitabilă pentru Audi și Grupul Volkswagen. Ola Källenius, directorul general al Mercedes, a dezvăluit anul trecut că angajamentul AMG Petronas F1 creează o valoare media anuală de 1,43 miliarde de Euro – și în creștere. Având în vedere că Audi s-a retras din DTM și din Formula E, randamentul investiției pare potențial solid.

Volkswagen, Porsche, Audi

Este McLaren vulnerabilă la o preluare?
McLaren a suferit o perioadă toridă din cauza Covid-19. Divizia Automotive a înregistrat o pierdere operațională de 266 milioane de Euro în 2020, o schimbare de la un profit de 109 milioane de Euro în 2019. Anul trecut, vânzările s-au redus cu 64%, ajungând la 1659 de mașini.

McLaren a fost nevoită să facă aproximativ 830 de concedieri. Iar grupul a fost implicat într-o refinanțare critică, vânzând sediul din Woking și închiriindu-l, și emițând acțiuni noi de 550 de milioane de lire sterline pentru a asigura lichidități și a achita un împrumut de 150 de milioane de lire sterline.

Situația s-a îmbunătățit în 2021, veniturile dublându-se în prima jumătate a anului. Cu toate acestea, directorul executiv al McLaren Automotive, Mike Flewitt (mai jos), a demisionat la sfârșitul lunii octombrie, după opt ani la conducere. Unul dintre ultimele sale acte a fost să înceapă să evolueze strategia Track25, care propunea lansarea a 18 modele noi într-un interval de șase ani, într-un plan numit Horizon 2030. Este probabil ca acesta să încetinească ritmul noilor produse derivate, în favoarea unor modele cu marje mai mari și a unui impuls de electrificare.

Volkswagen, Porsche, Audi

Doi foști directori executivi ai Grupului Volkswagen – ambii numiți directori neexecutivi ai McLaren Group la începutul lunii octombrie – vor conduce Automotive pentru o perioadă interimară. Este vorba despre fostul director executiv al Porsche, Michael Macht, care va conduce partea tehnică și de operațiuni, și Stefan Jacoby, care a lucrat și la GM și Mitsubishi.

Ce se întâmplă cu BMW?
Anterior, BMW a fost în cursa pentru cumpărarea McLaren, dar aceasta s-a răcit. Un jucător cheie este Mumtalakat, fondul de investiții de stat din Bahrain, care deține aproximativ 42% din McLaren. Se pare că Mumtalakat a avut prima întâlnire oficială cu BMW la începutul lunii decembrie. Se pare că nu s-a ajuns la nimic notabil.

BMW a avut legături cu McLaren încă de când a furnizat V12-ul V12 al supercarului McLaren F1, câștigător al cursei Le Mans, în anii ’90. În urmă cu câțiva ani, cele două companii au purtat discuții cu privire la colaborarea cu McLaren pentru un supercar cu motor central pentru Munchen, însă proiectul nu a mai luat naștere.

Pentru BMW, achiziționarea McLaren ar fi deschis larg ușa către raiul supercarurilor. Iar BMW ar avea nevoie de un nou plan de mașini sport, pentru că dulapul este gol. M8 este un GT supraponderal, Z4 nu ar fi existat fără Toyota, iar mașinile halo care modelează marca, precum Z8 sau i8, sunt istorie.

Volkswagen, Porsche, Audi

Dar cu siguranță VW are prea multe mărci de mașini sport?
Zvonurile sugerează că Grupul Volkswagen a luat în considerare posibilitatea de a renunța la mărci precum Lamborghini și Ducati; destul de recentă este povestea despre Bugatti, care ar putea fi cedată pionierului croat al vehiculelor electrice Rimac. Atunci de ce să licităm pentru McLaren?

În timp ce legătura cu F1 se explică de la sine, a dezvăluit o sursă din Ingolstadt, există și motive logice pentru achiziționarea McLaren Automotive. Unul dintre ele este defensiv: pentru a bloca rivalii din Coreea sau China – Geely ar fi fost în discuții cu McLaren Cars anul trecut – sau rivalul de moarte BMW.

Pe termen lung, McLaren ar putea ajunge să se sincronizeze cu Bentley și Lambo pentru a stimula efectele de sinergie pe o piață profitabilă, dar din ce în ce mai volatilă. Și într-un singur deceniu, McLaren a alergat de nicăieri până la a egala Ferrari și Lamborghini în ceea ce privește capacitatea și dorința – și există admiratori în cadrul grupului care își doresc să o ducă ei înșiși mai departe.

Nu este prima dată când BMW și VW Group se află față în față pentru un producător britanic de automobile de top. La sfârșitul anilor ’90, ambele au căutat Rolls-Royce și Bentley, pe atunci combinate – în cele din urmă, BMW a obținut Spirit of Ecstasy (Rolls Royce), iar VW, Winged B (Bentley).

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: McLaren Group / Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss