Latest Posts

Centenarul lui Max și locul său în istorie

Vizualizări: 19815

 

100 de curse la 22 de ani. Cine ar fi spus asta acum jumătate de secol ar fi fost considerat un nebun. Ei bine, iată că Max Verstappen mai bate un record și devine cel mai tânăr pilot din istoria Marelui Circ care ia startul în 100 de GP-uri.

Născut la finele lui septembrie 1997, Max Verstappen a avut un pedigree excelent pentru lumea curselor. Mama sa, Sophie Kumpen, este o fostă pilotesa de excepție în lumea kartingului, iar tatăl său este nimeni decât Jos Verstappen sau Jos the Boss, asa cum îl supranumesc fanii săi, fost pilot de Formula 1.

La doar 12 ani distanță după ce tatăl a încheiat conturile cu Formula 1 alaturi de Minardi in 2003, Max Verstappen debuta în 2015, în mod ironic, la continuatoarea echipei italiene, Toro Rosso.

Încă din primul sezon, tânărul Max a ilustrat un ritm impresionant și a devenit un house name in rândurile tifosilor Marelui Circ. Cea mai bună clasare a sa a venit în Ungaria, acolo a ratat la mustață primul său podium din carieră. Per total, sezonul de debut a fost unul stelar pentru standardele foarte exigente ale Formulei 1.

Pentru 2016, Max a rămas în cadrul echipei Toro Rosso. El l-a înlocuit pe Daniil Kvyat la Barcelona în rândurile echipei Red Bull și imediat a ilustrat un prim număr de magie. Profitând de incidentul devenit deja mitic dintre Rosberg și Hamilton, Verstappen s-a ițit în frunte și la primul start pentru echipa austriacă a devenit și cel mai tânăr câștigător de GP din istorie, record care încă îi aparține și e destul de improbabil să fie doborât prea curând.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Sezonul a continuat cu suișuri și coborâșuri, dar cu numeroase laude din partea tuturor celor implicați în fenomen. Cariera lui Max la Red Bull a continuat pe același trend ascendent și în 2017 și 2018 când a mai bifat alte succes fabuloase alături de aceeași grupare austriacă.

Schimbarea motoarelor de către Red Bull și trecerea de la Renault la Honda au însemnat doi factori determinanți pentru maturizarea lui Max din acest sezon. Sigur, încă se văd urmele acelui vorace competitor din debuturile adolescentine, dar, in numeroase rânduri, Max Verstappen a fost sarea și piperul în 2019, fiind de departe cel mai spectaculos pilot de urmărit de pe grila de start din acest sezon competițional.

7 victorii, 28 de podiumuri și un pole position. Un palmares impresionant la prima vedere, dar dacă extrapolăm la întreaga istorie a Formulei 1, vom vedea că nume precum Schumacher, Alonso, Hamilton, Vettel sau Senna erau deja campioni mondiali când au atins borna centenară, iar alți piloți precum Gilles Villeneuve, Jimmy Clark, Juan Manuel Fangio sau Jackie Stewart nu au atins niciodată borna centenară (ultimul enumerat ar fi atins acest număr dacă nu ar fi fost accidentul coechipierului său, Francois Cevert, în calificările din ultima etapă a sezonului 1973).

Prin urmare, întrebarea justă e următoarea. Este Max Verstappen deja un greu al Formulei 1 sau este doar un Senna wannabe al zilelor noastre. Răspunsul cinstit, e undeva la mijloc. Răspunsul probabil, îl vom afla cu adevărat doar atunci când tânărul olandez se va retrage din activitate. Sperăm noi, mulți ani de acum încolo.

 

 

Sursa: Paul Athes
Photocredit: F1
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Paul Athes

Latest Posts

Don't Miss