GP24 Media

LATEST POSTS

Cele mai importante declarații după testele din presezon

Vizualizări: 18432

Într-o sesiune de teste din care nu putem extrage prea multe aspecte, declarațiile date de piloți și șefi de echipe pot fi relevatoare. În acest articol expunem cele mai importante și valoroase declarații date în aceste 3 zile. Scopul este acela de a înțelege dificultățile întâmpinate de fiecare echipă și punctele forte ale fiecărui monopost.

Cele mai importante declarații după testele din presezon

Matt Harman, directorul tehnic al echipei Alpine

“Avem un nivel de încredere. Bineînțeles că avem, pentru că este clar că nu rulăm mașina la potențialul său maxim. Nu-mi place să lucrez prea mult asupra acestui aspect, pentru că, sincer să fiu, habar nu am unde rulează ceilalți. Ne facem analizele, știm cu toții că ne uităm unii la alții și unde ne aflăm.”

“Există un nivel masiv de incertitudine în asta. Dar, din punctul nostru de vedere, lucrurile răspund așa cum ne așteptam, aerodinamica noastră funcționează așa cum ne așteptam. Am încercat câteva dezvoltări diferite destul de interesante în această săptămână, iar acestea s-au dovedit a fi destul de pozitive. Așa că așteptăm cu nerăbdare prima cursă.”

“Vor fi câteva diferențe vizuale în prima cursă”, a spus el. “Avem un upgrade destul de frumos și sperăm că ne va ajuta în demersul nostru de a ne apropia de poziția a treia, dacă nu cumva să fim în acea poziție. Și apoi să mergem mai departe cu ceea ce am învățat în această săptămână nu numai pentru a îmbunătăți mașina pentru prima cursă în sine, dar și cu dezvoltarea știm că vrem să fim agresivi, așa cum am fost anul trecut, dacă nu chiar mai mult.”

Fernando Alonso, pilot Aston Martin

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)

 

“Știu că este probabil ultima mea echipă pentru care voi conduce. Din păcate, nu mai am 20 de ani. Dar voi face tot ce pot pentru a ajuta echipa. Nu pot spune nimănui că ne vom lupta pentru victorii anul acesta”, susține Alonso. “Voi minți dacă voi spune asta. Dar, în același timp, ne dorim să avem o mașină bună pentru început și să lucrăm și să dezvoltăm acea mașină pe parcursul sezonului. Poate că în a doua parte a anului ne vom putea apropia. Dacă se va ivi o oportunitate care să apară, nu vom rata acea oportunitate”.

“Cu siguranță se întâmplă ceva în această echipă care face ca lucrurile să fie speciale. Ai nevoie de investiție și ai nevoie de talent în F1. Noi avem investiția, avem facilitățile și avem talentul, așa că este doar o chestiune de timp.”

Cele mai importante declarații după testele din presezon

Charles Leclerc, pilot Ferrari

“Cred că avem o mașină cu mai puțin drag, așa că ar trebui să fie mai bine în acest an. Dar a schimbat alte caracteristici. Totul este în conformitate cu ceea ce ne așteptam, dar încă trebuie să găsim set-up-ul potrivit pentru aceste noi caracteristici.”

Leclerc, vorbind în conferința de presă din pauza de prânz din ultima zi a testului din Bahrain, a continuat să afirme că se așteaptă “să fim puțin mai rapizi pe liniile drepte, poate să ne luptăm puțin mai mult în viraje” ca urmare a modificărilor de design, care includ un pachet de aripi spate mai subțire.

“Cu acest test de trei zile pot spune că încă lucrăm destul de mult pe circuit pentru a găsi acel sweetspot al mașinii în ceea ce privește setările. Deci, sper că mai există încă o marjă – că nu am găsit încă sweetspot-ul.”

Fred Vasseur, Team Principal Ferrari

“În general, cred că putem fi mulțumiți de testul pe care l-am făcut. Cred că, în general, mașina arată bine din punct de vedere al performanțelor, dar nu știm despre nivelul de combustibil al celorlalți. Cel mai important a fost să scanăm fiecare tip de setare a mașinii, pentru că știți că caracteristica de astăzi [la test] este complet diferită de imaginea de săptămâna viitoare.”

“Nu-mi amintesc cine a făcut cel mai bun timp anul trecut în Bahrain, dar nu a fost în pole position pentru cursă. Și asta a fost la fel și acum doi ani. Singurul lucru pe care îl poți judeca este atunci când faci o simulare de cursă. Pentru că știi că, dacă nu oprești mașina și faci 55 de tururi, înseamnă că ai pornit cu 110 kg. Este singurul [în care știi].

“Din partea noastră am făcut diferite încercări, cu diferite niveluri de combustibil. Unele soluții au funcționat, altele un pic mai puțin. Trebuie să scoatem ce e mai bun din asta și să facem o analiză adecvată. Dar, din nou, cursa de săptămâna viitoare, chiar și între începutul și sfârșitul cursei, va fi o poveste diferită. Bahrain, la sfârșitul cursei, pista [temperatura] este foarte, foarte scăzută în ceea ce privește pista și imaginea va fi complet diferită de aceasta [la test].”

Cele mai importante declarații după testele din presezon

Andrew Shovlin, Inginer Șef Mercedes

“S-a lucrat destul de mult peste noapte pentru a găsi unele îmbunătățiri la specificațiile mașinii și pentru a ne regăsi direcția în ceea ce privește configurația. Se pare că am făcut progrese; ambii piloți au simțit că mașina a fost într-un loc mult mai bun în toată gama de condiții de astăzi [sâmbătă], iar echilibrul este mai aproape de ceea ce au nevoie pe un singur tur și pe o cursă lungă.

“Este clar că mai avem încă de lucru în ceea ce privește ritmul mașinii, dar [sâmbătă] ne-a oferit o imagine mult mai coerentă a ceea ce trebuie să ne concentrăm eforturile. Vom folosi timpul dinaintea weekend-ului viitor pentru a trece în revistă datele pe care le-am colectat și vom urmări să extragem ceva mai mult timp pe tur”.

Lewis Hamilton, pilot Mercedes

“Nu aș spune că sunt optimist, așa cum eram anul trecut. Aș spune doar “mai prudent”. Să sperăm că vom da lovitura, dar nu este întotdeauna cazul. Am arătat anul trecut că, indiferent cu ce ne confruntăm, putem recupera. Așa că asta vom încerca să facem anul acesta.”

“Anul trecut am fost optimist pentru că ei [echipa de design de la Mercedes] au fost optimiști. Urmau să venim cu upgrade-uri mari și am zis: “Corect, vom veni să lovim puternic!”. Dar, evident, a fost un șoc pentru noi toți [ce s-a întâmplat cu mașina]. Așa că, cred că anul acesta toată lumea este mult mai împământată. Mai mult abordarea de genul: “Poate că nu vom fi cei mai rapizi de la poartă, dar avem potențialul de a ne apropia”.

“Este dificil să rezumăm [progresele înregistrate cu privire la noua mașină]. Am avut câteva zile dificile, iar ziua de ieri în special a fost dificilă. În prima zi nu m-am simțit prea rău. Ieri a fost un pic mai dificilă. George a avut o dimineață mult mai bună astăzi [alergând până pe locul al doilea în timpi, în spatele lui Charles Leclerc de la Ferrari], așa că lucrurile merg în sus, așa că sperăm că avem un set-up la mijlocul locului. Chiar acum, de exemplu, săriturile pe care le aveam au cam dispărut. Acesta este un pas uriaș pentru noi.”

“Este plăcut să pilotezi fără bouncing. Dar mai sunt încă unele lucruri de bază la care lucrăm. Nu am avut nici o problemă. Va fi greu pentru toată lumea cu această perioadă scurtă de teste. Încercăm să ne asigurăm că vom ajunge la pământ pentru a înțelege mașina, pneurile și capacitatea de reacție. Sunt lucruri la care lucrăm. Unele dintre limitările de echilibru pe care le-am avut anul trecut sunt prezente. Sunt foarte mândru de toți cei din echipă pentru că au continuat să rămână pozitivi după un an greu anul trecut”.

“Muncă uimitoare în timpul iernii pentru a ajunge și a avea kilometrajul pe care l-am avut. În fiecare an sosesc cu aceeași concentrare mentală și determinare pentru a rezolva orice problemă pe care o avem. Îmi place să fiu în birouri, doar să mă ocup de date. Sperăm că vom ajunge acolo”.

Cele mai importante declarații după testele din presezon

Andreas Stella, director tehnic McLaren

“Nu aș spune că există un deficit specific în anumite zone, ci sunt diverse motive. Tot menționăm tehnologia, lipsa tunelului de vânt. Continuăm să menționăm că, din punctul de vedere al forței de muncă, trebuie să extindem grupul aerodinamic, am trecut printr-o fază de contracție, acum am schimbat această tendință.

“Dacă vedeți unele echipe de top, dacă vedeți Red Bull, ei au continuat să se dezvolte, au expertiză de mult timp. Iar acum sunt în stare să răspundă la schimbări sau la regulamente, îmbunătățindu-se de la an la an. Mi-e teamă că doar îmbunătățirea și creșterea continuă [sunt necesare], iar noi trebuie să ne îmbunătățim în toate domeniile. Nu aș spune că deficitul bugetar este neapărat o limitare pentru noi. Este o scuză pe care nu vreau să o invoc, deoarece McLaren se află acum într-o situație în care avem resurse pe care le putem investi.”

“Aceste investiții au început deja, am reușit să optimizăm în limita costurilor. Este nevoie de timp pentru a atinge standardele necesare din punct de vedere tehnologic, din punct de vedere al expertizei, din punct de vedere al numărului de oameni, pentru a concura la vârf în Formula 1. Nu este un efect al schimbărilor de regulament. Nu am făcut un pas înapoi. Pur și simplu nu ne-am dezvoltat suficient de repede”.

Max Verstappen, pilot Red Bull

“Cred că mașina funcționează foarte bine. Doar că am trecut prin multe lucruri pe care am vrut să le încercăm și totul este foarte interesant, ceea ce am încercat. Deci, zile foarte pozitive pentru mine. Și, în general, doar că mă bucur să conduc mașina. Există destul de multe diferențe între RB19 și RB18. Așa că, cu siguranță, se conduce puțin diferit. Cred că are legătură și cu pneurile. Dar, în general, cred că este cu siguranță o îmbunătățire față de anul trecut.”

“Principala problemă pe care am avut-o anul trecut este că mașina era masiv supraponderală. Astfel, la început, mașina era pur și simplu foarte leneșă – nu vira înăuntru, deoarece greutatea era, de asemenea, în locul greșit pe mașină. Și pe parcursul anului am scăpat de asta, și ați putut vedea că performanțele au crescut foarte mult și a devenit mai mult o mașină de curse.”

“Și în acest an, doar o continuare, dar și lucruri pe care le-am găsit și le-am pus pe mașină care au fost clar mai bune. Și da, avem deja lucruri în pregătire care urmează să vină, și doar muncă în desfășurare. Dar știm care sunt limitele noastre – și lucrăm în jurul acestui lucru. Despre cursa din Bahrain nu este vorba doar de încredere, ci și de a pune efectiv performanța jos. Cred că am avut zile de test foarte pozitive și am învățat multe, și sper că vom începe bine weekendul și apoi vom vedea unde vom ajunge.”

Cele mai importante declarații după testele din presezon

James Vowles, team principal Williams

“Cred că principalul lucru este că nu avem o structură tehnică, evident, ca urmare a schimbărilor care au fost făcute. Și numărul unu este să punem în loc un set de structuri adecvate, în ceea ce privește directorul tehnic, șeful de aero. Acesta este numărul unu, pentru că, în mod clar, o organizație are nevoie de acestea pentru a avansa. Așadar, există o organizație puternică, care acționează fără un TD. În timp ce vorbim astăzi, există o mașină pe pistă, este construită. Au făcut o treabă incredibilă în timpul iernii pentru a realiza acest lucru.”

“Ceea ce este clar este că nu este vorba de a pune pe termen scurt pe cineva în loc, ci pe termen lung și de a ne asigura că avem persoana potrivită în loc. Nu ne vom grăbi să luăm o decizie, cheia este să ne asigurăm că găsim persoana care se potrivește organizației pe termen lung. Vântul și direcția în care se află în Bahrain în acest moment, un vânt din spate în virajul 1, face de fapt ca echilibrul să fie foarte dificil pentru piloți. Deci este o luptă ca urmare a acestui lucru. Este o senzație destul de neplăcută când vântul este în spatele tău, mai ales la frânare.”

“În rest, cred că există unele comentarii pozitive, cu siguranță în raport cu anul trecut. Dar este o secvență timpurie de evenimente în care ne aflăm acum, la doar două zile de teste, pentru a trage cu adevărat concluzii raționale.”

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Hamilton, DRS

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

DON'T MISS

Ionut Popa

Ionut Popa

Cu o scriere clară și coerentă, Ionuț este recunoscut în motosportul național pentru articolele despre Formula 1. Știe istoria F1 de la Farina la Verstappen și spune cu mâna pe inimă că Ascari, Moss, Clark, Stewart, Prost, Senna și Schumacher au fost piloții care s-au apropiat de pilotajul pur, perfect. Mai mult decât atât, recent a debutat în lumea vitezei în coastă, fiind pasionat atât de urcările pe picioare în munți, cât și de cele cu accelerația la sol.

RELATED ARTICLES