More

    Latest Posts

    Cei cinci factori care l-au ajutat pe Verstappen să obțină o victorie surprinzătoare în F1 în Ungaria

    Victoria lui Max Verstappen de pe poziția a zecea a grilei de start în Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei de duminica trecută a fost, fără îndoială, una dintre cele mai mari victorii pe care pilotul Red Bull le-a obținut până acum în carieră.

    Pornind din mijlocul grilei, după o problemă la motor în calificări, chiar și cele mai bune simulări de strategie ale Red Bull au estimat că Max Verstappen nu va putea ajunge decât până pe locul cinci.

    Dar, în cele din urmă, o reuniune perfectă de circumstanțe – unele datorate punctelor forte ale echipei și ale pilotului, iar altele datorate unor factori externi care nu au fost sub controlul lor – s-au reunit pentru a-l aduce chiar în fruntea cursei.

    verstappen5 GP24 F1 Hungary 2022 Q 1

    Iată cei cinci factori cheie care au contribuit la transformarea limitării daunelor în lupta pentru titlu împotriva Ferrari și a lui Charles Leclerc, într-o lovitură de knock-out înainte de pauza de vară din F1.

    Vremea
    Rar a existat în F1 un eveniment în care temperatura să fi fluctuat atât de mult ca în weekendul de GP al Ungariei. De la o saună toridă de 34C în care Ferrari a excelat în timpul antrenamentelor de vineri, o schimbare a situației meteo a lăsat lucrurile la o temperatură rece de 21C printre nori și ploaie duminică.

    Această schimbare, alăturată de ploaia de sâmbătă, care a spălat cauciucul pentru a lăsa o pistă foarte verde, a transformat total modul în care s-au comportat mașinile și pneurile.

    Ferrari, care a fost atât de puternică vineri pe căldură, s-a luptat duminică pentru a obține temperatura în pneuri, ceea ce i-a adus aproape pe același palier. Pe de altă parte, Red Bull a prins viață, având un ritm bun pe pneurile soft și medium.

    Mai mult, pe măsură ce piloții și-au dat seama rapid că hardul nu va fi ușor de adus în temperatură, Red Bull a ales să se îndepărteze de planul inițial de a-i pune lui Verstappen harduri la start și să opteze pentru soft, ceea ce s-a dovedit în cele din urmă a fi cea mai bună soluție.

    Într-o zi mai călduroasă, ar fi putut foarte bine să pornească pe harduri și să fie condamnat să realizeze un stint lung care l-ar fi lăsat blocat în pluton. În schimb, a avut un avantaj la începutul cursei, ceea ce a însemnat că a putut trece la atac.

    Regulile F1 2022 permit depășirile
    Hungaroring are reputația de a fi, alături de Monaco, unul dintre cele mai grele de depășit circuite din an. Și, într-adevăr, această caracteristică anterioară este exact ceea ce previziunile de strategie ale Red Bull îi spuneau echipei: că primul sfert al cursei – cel puțin – urma să fie petrecut blocat în trafic pierzând timp în fața celor din față.

    verstappen4 GP24 F1 Hungary 2022 Q

    Cu toate acestea, cu Verstappen având avantajul ritmului indus de vreme pe softuri, puterea noilor reguli F1 2022 și-a jucat și ea rolul, depășirile fiind mult mai ușoare de această dată. Pentru că, în loc să se blocheze în spatele mașinilor Alpine, Verstappen i-a depășit atât pe Fernando Alonso, cât și pe Esteban Ocon în turul șapte, apoi l-a ajuns și pe Lewis Hamilton.

    Când cei doi au trecut de Lando Norris în turul 12, cu puțin timp înainte de primul schimb la boxe, a însemnat că Verstappen se afla chiar în spatele mașinilor Mercedes și Ferrari care se luptau între ele – chiar dacă se chinuia cu unele probleme la ambreiaj.

    Ritmul și strategia Ferrari
    Vremea răcoroasă de duminică i-a făcut pe cei doi piloți Ferrari, Carlos Sainz și Charles Leclerc, să aibă un ritm sub așteptări în cursă, iar dificultățile lor au fost cele care l-au ajutat și mai mult pe Verstappen.

    Faptul că Ferrari și-a pornit piloții pe medii într-o zi în care hardul nu a fost o anvelopă grozavă, a însemnat, de asemenea, că echipa s-a închis într-un colț în ceea ce privește strategia – ceea ce i-a compromis și mai mult efortul.

    Având în vedere că toate echipele de top aveau la dispoziție doar două seturi de pneuri medium, cursa s-a transformat într-una cu două opriri. Cel mai bun mod de a face acest lucru a fost să prelungească cât mai mult posibil ambele stinturi cu pneuri medium, iar apoi să schimbe pe soft.

    La

    Cu toate acestea, Ferrari, considerând că poziția pe pistă era extrem de importantă în fața lui Verstappen în lupta pentru titlu, a ales să îl pună pe Leclerc pe hard la un tur după ce rivalul său de la Red Bull a intrat la boxe pentru al doilea și ultimul set de mediumuri. Cu hardul atât de dificil de adus la temperatură, Leclerc s-a transformat într- o țintă ușoară pentru atacatorul hotărât de la Red Bull.

    Răbdare
    Triumful lui Verstappen în Ungaria nu s-a datorat doar vremii, strategiei și ritmului Red Bull, care a prins viață duminică. Important de adăugat este că pilotajul lui Verstappen a fost de cea mai înaltă clasă.

    În trecut, multe dintre succesele sale s-au datorat vitezei uimitoare, mișcărilor agresive și asumării unui risc ici și colo. Dar Ungaria a fost exemplul perfect al unui Verstappen mult mai matur, care poate îmbina aceste puncte forte cu abilitatea de a gândi pe termen lung.

    Startul lui Verstappen a fost poate unul dintre cele mai prudente pe care le-am văzut vreodată din partea lui, deoarece a pornit calm, și nu a mers la aspirație până în primul viraj.

    În timp ce coechipierul său Sergio Perez s-a năpustit pe exterior, Verstappen părea în pericol de a rămâne blocat în spatele lui Daniel Ricciardo și Kevin Magnussen, înainte ca cei doi să piardă din elan la ieșirea din virajul 1, în timp ce el a trecut de ei.

    Ulterior, Verstappen și-a păstrat calmul pe fondul problemelor la ambreiaj, a așteptat până când problema a fost ținută sub control și nu s-a agitat atunci când a derapat în ultimul stint.

    Întrebat cum se compară această victorie cu alte mari triumfuri ale lui Verstappen, șeful echipei, Christian Horner, a declarat: “Am fost foarte încântat de această victorie: “Este chiar acolo sus”.

    verstappen2 GP24 F1 Hungary 2022 FP

    Sincronizare norocoasă a problemei sale cu motorul
    În Ungaria, pentru fiecare dovadă de îndemânare, nu poate fi ignorat în totalitate și elementul de noroc pur.

    Deși detaliile exacte ale problemei motorului lui Verstappen din calificări nu au fost dezvăluite, echipa a confirmat că o componentă ruptă a fost cea care a declanșat problema – care nu a putut fi reparată pe circuit. Acesta este motivul pentru care Red Bull a ales să-l echipeze pe Verstappen cu a treia unitate de propulsie proaspătă pentru cursa de duminică.

    Dar, după cum a reflectat Horner după aceea, a fost probabil un noroc că piesa care s-a rupt a făcut-o în ultimul său tur din Q3. Pentru că dacă ar fi durat doar două tururi în plus, atunci l-ar fi scos din cursă.

    „Din fericire, stăm aici acum, cu o retrospectivă de 20/20, și suntem recunoscători că s-a rupt [în calificări]”, a spus Horner. „Pentru că încă 12 kilometri și s-ar fi rupt pe drumul spre grilă”.

    Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss