Latest Posts

Cea mai interesantă bătălie pentru titlu din 2019 nu a fost încă decisă: Formula 1.5

Vizualizări: 38371

Mercedes a preluat titlul constructorilor în Japonia, Lewis Hamilton a făcut inevitabil duminica în America și a câștigat un campionat, fapt care a devenit o formalitate încă din vară. Cu toate acestea, de fapt cea mai interesantă bătălie nu a fost încă decisă: Formula 1.5.

Formula 1.5. Această clasă, de fapt subclasă, mai este denumită și Formula 1B. Este bătălia dintre cele șapte echipe non-top, echipele care luptă pentru locurile din spatele celor trei superputeri Mercedes, Ferrari și Red Bull. Există numeroase site-uri web, forumuri și discuții dedicate acestei subclase. În special pe Reddit, unde Formula 1.5 este tratată ca un adevărat campionat. Pentru că, deși bătălia din spatele echipelor de vârf din Formula 1 este uneori invizibilă la TV, ” Formula unu și jumătate” este deosebit de interesantă.

Cum funcționează Formula 1.5?
Îndepărtați-i pe piloții celor trei echipe de vârf din cursă (care ocupă adesea primele șase poziții) și aveți paisprezece mașini rămase în luptă. Pilotul care se află pe prima poziție din restul de 14 devine câștigătorul cursei sub același sistem de notare a punctelor ca în Formula 1. Acestă modalitate de desemnare a câștigătorilor face Formula 1.5 un campionat separat unde poziția este diferită pentru numerele șapte – douăzeci din adevăratul Campionat Mondial.

Câmpul este mic, cu paisprezece mașini, dar bătălia este minunată. După nouăsprezece curse, Carlos Sainz (mulțumită calculelor efectuate de Reddit și Redditor PurpleDeco) conduce clasamentul cu 264 de puncte, iar Sergio Pérez urmează cu 213, în timp ce tânărul coechipier al lui McLaren, Sainz, Lando Norris, este o revelație și, cu trei victorii, este al treilea în clasament chiar în sezonul său de debut. Daniel Ricciardo de la Renault, după ani în Formula 1, este acum al patrulea în Formula 1.5.

Cea mai interesantă bătălie pentru titlu din 2019 nu a fost încă decisă: Formula 1.5
După cum se poate observa, cursa în Formula 1.5 este strânsă. Și ce sezon minunat!

 

Îl avem pe Sainz care recuperează după două scoruri de zero ajungând pe locul secund în Azerbaidjan și Spania, dar își adjudecă prima victorie doar la Monaco; campion de două ori, Sergio Pérez (2016 și 2017), care vine puternic din spate; Nico Hülkenberg nu a câștigat încă o cursă în acest an în timp ce coechipierul Ricciardo alternează patru victorii cu șase scoruri de zero. Kevin Magnussen nu păre să aibă vreo șansă la titlu până când Haas a început să scadă în clasament.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Când vine vorba de piloți, Kimi Räikkönen, un mare succesor al marelui Fernando Alonso și fost campion de Formula 1, este acum în clasa Formula 1.5. În pauza de vară, a urmat o altă schimbare a piloților: Alexander Albon a trecut la fratele mai mare al Formula 1.5, Formula 1, în timp ce Pierre Gasly a revenit la campionatul în care a pilotat deja în 2018.

Pe locurile secunde în Singapore și Japonia, Gasly și-a demonstrat abilitățile de pilotaj într-un sezon în care am văzut curse și dueluri grozave. Gândiți-vă la victoria lui Daniil Kvyat în ploaia germană, cum a câștigat Ricciardo în Japonia după o lungă luptă cu Norris, duelul până la finalul dintre Renaulturile din Canada sau cum Sainz l-a învins pe rivalul Pérez din Sochi cu doar trei secunde diferență.

Controverse
Avem parte de o poveste cu final fericit în rândul echipelor, cu McLaren care a fost atât de afectat în ultimii ani, care acum a preluat Campionatul în USGP din Austin. a fost ajutat oarecum de protestul Racing Point împotriva Renault, ceea ce a dus la descalificarea francezilor din Japonia aceasta pierzând 25 de puncte. Formula 1.5 se pare că nu este străină de controverse.

Ca exemplu este pedeapsa lui Kvyat din America, ca urmare Sainz nu a asigurat încă titlul acolo, deși probabil că îl va obține în Brazilia. Cu toate acestea, din cauza penalizării lui Kvyat, Pérez a trecut de la șase la cinci, lăsându-l pe Sainz la doar un punct diferență. Din fericire, McLaren nu a sărbătorit încă, așteptând ancheta privind ciocnirea dintre Kvyat și Pérez, evitând un moment jenant.

Cea mai interesantă bătălie pentru titlu din 2019 nu a fost încă decisă: Formula 1.5
Bătălia pentru titlul Formula 1.5 continuă între Carlos Sainz și Sergio Perez

Model pentru 2021?
Spre deosebire de Formula 1, titlul în Formula 1.5 trebuie să fie totuși decis. Sainz are titlul aproape în buzunar, dar cu șase câștigători (unul mai mult decât în ​​Formula 1 în 2019) și zece finaliști pe podium Formula 1.5 este un campionat foarte competitiv. Asta fără a lua în considerare cât de minuscule sunt diferențele de calificare.

O privire la clasamentul Formula 1.5 arată situația tot mai strânsă de la cursa la cursă dintre echipe. Acestea au diferențe mici de avantaj față de avantajul enorm al echipelor de top din Formula 1, iar aceasta poate să arate unde Liberty Media vrea să meargă cu regulile în 2021.

Bătălia pentru locul șapte și cine este cel mai bun din restul acestui an se va decide in curând. Dar acesta este din păcate doar un titlu onorific. Nu există nimic mai mult pentru vedetele din afara primelor trei echipe. Nu în Formula 1, cel puțin.

Dacă sunteți interesați, puteți urmări Formula 1.5 pe Reddit!

Sursa: GP24 Author, Doriana Treta
Photocredit: Reddit / Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Author, Doriana Treta

Latest Posts

Don't Miss