Latest Posts

Ce trebuie să realizeze Alpine pentru a se distanța de grupul urmăritor în acest sezon?

Vizualizări: 10791

Obiectivul declarat al Alpine de a se distanța de grupul de urmăritori nu pare foarte ambițios. Dar când marjele sunt atât de mici, este un obiectiv realist, pentru o echipă care pare să fie în plină ascensiune.

Regulamentul tehnic al sezonului 2023 prevede o continuare a regulilor din sezonul anterior, inclusiv pentru Alpine. Efectul de sol a fost concepută pentru a aduce o Formula 1 mai spectaculoasă. O revizuire a regulilor ar fi amestecat ordinea competițională și, în plus, ar fi ușurat capacitatea de depășire a mașinilor apropiate. Indiferent de succesul imediat al schimbărilor radicale, pentru 2023 Alpine intenționează să zboare în fața acelor bune intenții. Vrea să opereze într-un no man’s land.

Căldura toridă din Singapore și altitudinea ridicată din Mexic au făcut ravagii cu motorul Renault în sezonul trecut. Pompa sa de apă și-a dat duhul prea des, de asemenea. Fără eșecurile repetate, nu ar fi existat o luptă atât de disputată cu McLaren pentru locul patru în campionatul constructorilor din 2022. Asta este ceea ce crede Alpine. Ca răspuns, pentru challengerul A523 din acest an, divizia de PU cu sediul în Viry-Chatillon a lucrat pentru a consolida dispunerea revizuită a turbocompresorului.

În mod similar, divizia de proiectare de la Enstone a reproiectat pachetul de răcire pentru a spori și mai mult puterea la manivelă. Există o configurație complet nouă a suspensiei spate și un șasiu mai ușor pentru a începe. Una peste alta, când majoritatea echipelor au optat pentru evoluție în locul revoluției cu cele mai recente creații ale lor, Alpine a fost agresivă.

De asemenea, plănuiește să îi depășească pe toți ceilalți. Ținând cont de așteptările reduse ale McLaren pentru primele curse, obiectivul Alpine de a reduce distanța față de primele trei clasate, distanțându-se în același timp de restul plutonului intermediar, pare pe deplin fezabil.

“Trebuie să ne îmbunătățim”, spune șeful echipei, Otmar Szafnauer. “Trebuie să nu ne zgârâim pe locul patru, ci să fim solid acolo și să ne apropiem de locul trei. Și pentru a putea face asta, trebuie să ne dezvoltăm într-un ritm mai mare decât orice altă echipă. Asta nu este ușor de făcut. Dar este obiectivul pe care ni l-am propus.”

Pentru a atinge obiectivul menționat, Alpine a creat, se pare, o bază decentă. Nu a trebuit să piardă timp și efort pentru a rezolva orice problemă de porpoising care persistă, așa că, în mod plauzibil, ar fi putut să arunce proverbiala chiuvetă de bucătărie în noua mașină și să fie și mai agresivă cu reproiectarea sa. Dar atunci ar fi fost nevoită să facă un compromis în ceea ce privește fluxul de actualizări pentru a respecta plafonul de costuri.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Ce trebuie să realizeze Alpine pentru a se distanța de grupul urmăritor în acest sezon?

Din fericire, o organizare decentă în afara sezonului și o concentrare strictă asupra celor mai influente aspecte ale mașinii – mai degrabă decât să se împotmolească în amănunte – a ajutat echipa să respecte în mare măsură bugetul pentru a fi gata pentru teste. Acest lucru lasă suficient spațiu de manevră pentru cheltuieli pentru a repeta curba de dezvoltare abruptă din timpul sezonului, care a dat rezultate frumoase pentru Alpine anul trecut.

Prin extensie, Alpine nu a irosit bani încercând neîncetat să reducă greutatea mașinii din 2022. În schimb, a așteptat designul cu foaie curată pentru o economie mai mare în general, mai degrabă decât să urmărească randamente din ce în ce mai mici. Chiar dacă FIA a renunțat la reducerea cu 2 kg a limitei minime de greutate de 798 kg pentru acest an, Alpine era deja pe cale să atingă obiectivul mai strâns.

Acest spațiu de respiro le oferă acum mecanicilor posibilitatea de a rula balastul și de a-l poziționa pentru a optimiza echilibrul șasiului, o tactică care a subliniat supremația lui Max Verstappen în a doua parte a cursei la bordul lui Red Bull RB18.

Un mândru Matt Harman, director tehnic la Alpine, explică: “Ne-am oferit încă 300 de milisecunde de timp pe tur datorită greutății pe care am eliminat-o de pe mașină. Unii oameni au deja acest lucru pentru că nu sunt supraponderali. Acesta este un câștig pe care l-am obținut noi.

Ce trebuie să realizeze Alpine pentru a se distanța de grupul urmăritor în acest sezon?

“A fost foarte dificil să facem asta. A fost nevoie de mult efort concentrat. În mod tradițional, a scoate din greutate de pe mașină însemna să scoatem puțin din tot. Nu poți face asta sub un plafon de costuri. Trebuie să te concentrezi și să alegi zonele care îți vor aduce cel mai mult randament și asta am făcut. Echipa de ingineri de la Enstone a făcut o treabă fantastică. Când vom cântări mașina chiar înainte de calificările din Bahrain, abia aștept să le spun tuturor cât de bine s-au descurcat.”

“Mașina din 2022 părea un fel de jucărie în comparație cu ceea ce avem acum. Nivelul de detaliu și cât de bine sunt făcute piesele, în ceea ce privește economiile de greutate, în ceea ce privește soluțiile din cockpit și totul, totul arată ca specificațiile unei mașini de curse adecvate” Esteban Ocon

O economie considerabilă a venit odată cu schimbarea suspensiei spate, cu un sistem de tije de tracțiune abandonat în favoarea unor tije de împingere. Inițial, echipa s-a gândit să ruleze această configurație pentru conceptul său cu efect de sol în 2019, înainte de a schimba direcția.

Se spune că noua configurație a funcționat impecabil pe circuit până în prezent. Beneficiile nu se opresc nici la cântare. Noul layout îmbunătățește dramatic fluxul de aer și oferă mai mult spațiu de manevră atunci când vine vorba de schimbări de set-up. Combină acest lucru cu balastul personalizabil, iar actualul titular Esteban Ocon și noul coechipier Pierre Gasly ar trebui să fie, odată ce manevrabilitatea este reglată, destul de mulțumiți în cockpit

Ce trebuie să realizeze Alpine pentru a se distanța de grupul urmăritor în acest sezon?

“Tija de împingere a fost un avantaj destul de important”, adaugă Harman. “Ne oferă destul de multe caracteristici aerodinamice frumoase. Dar, de asemenea, a eliberat un pic de spațiu pentru a avea mai multe sisteme pe interior pentru a ne oferi acea ajustare mecanică a echilibrului de care avem nevoie.

“Există, de asemenea, unele aspecte de răcire acolo care au fost foarte utile în partea din spate a mașinii și modul în care expulzăm fluxul de masă din zonele de răcire și în aripa spate. Întreaga parte din spate a mașinii este, în acest moment, încă primordială pentru dezvoltare. Mai sunt multe de făcut acolo.”

Încrederea care emană de la Alpine este clară și contrastează puternic cu comportamentul mai rezervat al principalului rival McLaren. De obicei, este un semn rău atunci când echipele își petrec o parte din evenimentele de lansare vorbind despre îmbunătățiri timpurii, sugerând că prima lor încercare cu mașina este prea conservatoare. Acesta este sentimentul de la Woking.

Dar la Enstone, unde planul este, de asemenea, de a înșuruba o actualizare imediată, ei savurează oportunitatea de a adăuga și mai multă performanță. Harman a confirmat deja că o dezvoltare considerabilă va fi montată pe A523 la timp pentru deschiderea sezonului în Bahrain, în acest weekend, plus alte ajustări pentru a corecta unele dintre piesele existente, deși se presupune că aceasta din urmă este pe deplin în conformitate cu așteptările interne.

Feedback-ul piloților de până acum a fost, de asemenea, prudent de pozitiv. Ocon a considerat că mașina s-a comportat bine pe parcursul shakedown-ului său din spatele ușilor închise de la Silverstone și în testele din Bahrain, permițând echipei să urmeze toate procedurile normale. Deși nu pare o concluzie entuziasmantă, aceasta contrastează puternic cu ceea ce s-a spus după rularea din pre-sezon în urmă cu 12 luni. Anul trecut, Alpine se grăbea să respecte termenele limită, dar de data aceasta sentimentul este că echipa a ajuns la teste și a pretins că este imediat “gata de cursă”.

“Este o evoluție bună în comparație cu anul trecut”, spune Ocon. “Sunt un tip foarte mecanic. Îmi place să mă apropii de caroserie și de partea de suspensie și să mă uit în profunzime la modul în care sunt făcute piesele. Dacă trebuie să fiu sincer, mașina din 2022 părea un fel de jucărie în comparație cu ceea ce avem acum.

“Nivelul de detaliu și cât de bine sunt făcute piesele, în ceea ce privește reducerea greutății, în ceea ce privește soluțiile din cockpit și totul, totul arată ca niște specificații adecvate pentru o mașină de curse. Modul în care se îmbină caroseria și cum sunt realizate toate piesele, este foarte frumos. În primul rând, asta e bine pentru fiabilitate. În al doilea rând, înseamnă că echipa a făcut din nou un pas înainte. A fost un pas de la 2021 la 2022. Iar acum este din nou un pas uriaș în 2023.

“Vom vedea dacă se va traduce în performanță, dar deja este un pas. Asta e ceea ce pot vedea”.

alpine

Timpii de testare pe tur vin cu toate avertismentele obișnuite, în măsura în care încărcăturile de combustibil și modurile de motor sunt necunoscute, în timp ce compozițiile și vârsta variate ale pneurilor, plus evoluția pistei, asigură că comparațiile precise sunt aproape imposibile. Dar se pot citi mai multe despre cât de sigur pare a fi Alpine.

În timp ce managerii corporativi mai distanți, mai bine asociați cu ramura mașinilor de șosea, vehiculează în mod repetat un obiectiv oarecum fantezist de 100 de curse pentru ca această operațiune anglo-franceză să lupte pentru campionate, echipa de curse este mai pragmatică.

În ciuda regulilor care încearcă să grupeze pachetul, obiectivul Enstone este ca Ocon și Gasly să fie singuri pe pistă – nu chiar agățați de cozile de haină ale lui Red Bull, Ferrari și Mercedes, dar la mare distanță de restul. Având în vedere primele semne care indică faptul că A523 a făcut un pas înainte în raport cu mașinile rivale, plus intenția clară de a stabili standardul în cursa de dezvoltare a armelor, Alpine pare și crede că este bine poziționată pentru a îndeplini aceste obiective măsurate.

McLaren avertizează asupra unui start lent

Andrea Stella nu este cel mai mare fan al discuțiilor cu presa. Dar acum, în calitate de director al echipei McLaren, nu are altă opțiune decât să livreze citatele. Și se pare că nu mai are antrenament. Spre deosebire de colegii săi din paddock, el a dat, în mod răcoritor, multe declarații.

Stella dezvăluie că MCL60 are nevoie de îmbunătățiri semnificative înainte de a fi competitiv și că nu este “pe deplin mulțumit”. Dacă echipa din Woking se va confrunta din nou cu Alpine pentru a revendica distincția de “cel mai bun din restul”, s-ar putea să fie nevoie de răbdare.

Ce trebuie să realizeze Alpine pentru a se distanța de grupul urmăritor în acest sezon?

Pentru a depăși un start lent, McLaren nu poate avea alte puncte slabe majore sau să petreacă prea mult timp pentru a pune la punct un debutant ruginit de curse. Din fericire, campionul de Formula 2 și F3, Oscar Piastri, este extrem de bine cotat.

Se așteaptă ca australianul să continue tradiția McLaren de piloți care excelează încă de la început, așa cum au făcut-o Lando Norris și Lewis Hamilton. Fostul șef al echipei, Andreas Seidl, a considerat că a meritat să se renunțe la Daniel Ricciardo pentru a semna cu conaționalul său, care este văzut pe plan intern ca fiind perfect adaptat la cultura McLaren.

Piastri trebuie să se adapteze rapid la vârtejul de la mijlocul terenului, deoarece el și echipa sa nu-și pot permite prea multe încurcături timpurii în timp ce perseverează cu o mașină insuficient îmbunătățită.

Nu ajută cauza lui Piastri nici faptul că mașina 2022 posedă un echilibru foarte inconsecvent de la un viraj la altul. Ricciardo nu a găsit niciodată o afinitate adecvată cu MCL36, iar Norris spune că a fost nevoie de o treime din termen pentru ca el să se simtă confortabil. Aceste trăsături imprevizibile care se reportează cu greu vor ajuta un nou venit în F1, mai ales când așteptarea de bază este ca Piastri să reducă diferența de 0,6s față de talismanul Norris, pe care Ricciardo a făcut-o rareori. Comportamentul lui MCL60 trebuie să fie o îmbunătățire, chiar dacă ritmul direct lasă mult de dorit.

Ce trebuie să realizeze Alpine pentru a se distanța de grupul urmăritor în acest sezon?

Piastri și-a ținut măcar un ochi în timpul anului în care a stat pe tușă, conducând Alpine 2021 și McLaren-ul de anul trecut. Dar el nu s-a bucurat de tăierea și împingerea cursei roată la roată de când a câștigat finala F2 din Abu Dhabi la 12 decembrie 2021. Piastri trebuie să se adapteze rapid la maelstromul de la mijlocul terenului, deoarece el și echipa sa nu-și pot permite prea multe încurcături timpurii în timp ce perseverează cu o mașină insuficient îmbunătățită inițial.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss