More

    Latest Posts

    Ce spune despre Red Bull sfidarea ordinelor de echipă ale lui Verstappen?

    OPINIE: Sfidarea de către Max Verstappen a ordinelor echipei în Marele Premiu al Braziliei a dus la o ruptură inutilă între el și Sergio Perez în tabăra Red Bull. În timp ce echipa nu este străină de controverse în interiorul propriilor granițe, consecințele din Brazilia evidențiază puterea de atracție a campionului mondial.

    Ce spune despre Red Bull sfidarea ordinelor de echipă ale lui Verstappen?

    Este ultimul tur al Marelui Premiu al Braziliei. Fără îndoială, absența unei linii drepte lungi a flatat într-o oarecare măsură Mercedes și W13-ul său trainic. Cu toate acestea, George Russell și Lewis Hamilton sunt la scurt timp pentru a pune capăt unei perioade fără victorie cu un 1-2 destul de impunător. După ce echipa a reprezentat o amenințare reală și în Mexic, Săgețile de Argint încheie anul în forță. Acum, o iarnă puternică ar putea duce, în mod plauzibil, la o luptă între trei echipe în 2023.

    Având în vedere că Red Bull își va vedea redusă alocația pentru testele aerodinamice din cauza încălcării plafonului bugetar din 2021, există și mai multe motive pentru a considera că sezonul următor ar putea fi unul strâns la limită. Prin urmare, cel mai bine ar fi să nu intrați în el cu fricțiuni interne care ar putea veni să vă bântuie.

    Acesta ar fi unul dintre motivele pentru care Max Verstappen ar fi vrut să se dea la o parte weekendul trecut și să-l lase pe Sergio Perez să treacă pentru a respecta ordinele echipei. Mexicanul nu a opus rezistență cu patru tururi înainte de final pentru a-i permite coechipierului său să treacă în virajul 1 pentru o cursă cu Ferrari. Dar când mașinile roșii s-au dovedit a fi inaccesibile, a existat o înțelegere că favoarea va fi returnată.

    red bull

    La urma urmei, cu ambele titluri, atât cel al piloților, cât și cel al echipelor, este mai mult de câștigat dacă Perez conduce scorul pentru a-l ține în frâu pe Charles Leclerc și a fi al doilea în puncte. Dar acest lucru nu s-a întâmplat. Perez nu a moștenit poziția, iar acum, piloții Ferrari și Red Bull sunt la egalitate înainte de finala de la Abu Dhabi.

    Devine mai greu de înțeles că Verstappen a ales să rămână pe loc atunci când se observă că, după o ciocnire cu inamicul Hamilton și după ce Perez a fost prins pe mediane de cea de-a doua mașină de siguranță, a fost în joc doar un rezultat de 6-7 pentru echipă. Înapoind locul, nu avea de gând să piardă posibilitatea de a-și extinde recordul la 15 victorii într-un sezon de Formula 1 sau să renunțe la orice posibilă primă de victorie frumoasă prevăzută în contractul său.

    În schimb, a devenit o controversă inutilă și una care s-a desfășurat destul de public. În turul de revenire, Perez a transmis prin radio: “Arată cine este cu adevărat”. În timpul vizitei în mass-media, a adăugat: “După tot ce am făcut pentru el, este un pic dezamăgitor, ca să fiu sincer. Sunt foarte surprins”. De asemenea, a fost citat că a reflectat asupra rolului său de a-l ajuta pe Verstappen să obțină cele două titluri.

    Pentru aceste comentarii, Perez nu iese din această situație “fără scotch”. Bineînțeles, a fost frustrat. Și, cu siguranță, cu apărarea sa împotriva lui Hamilton în Abu Dhabi în 2021 și apoi presându-l pe Leclerc să taie șicana de la Suzuka pentru a obține penalizarea de 5s care i-a asigurat lui Verstappen coroana din 2022, Perez a ajutat la realizarea lucrurilor în acea zi.

    Dar dacă traducerile sunt corecte și Perez a spus efectiv: “Nu, nu, nu: “Max are două campionate din cauza mea”, este puțin cam tare. Verstappen a depus el însuși destul de multă muncă pentru a câștiga aceste recompense.

    Dar ar fi greșit să ne concentrăm doar pe aceste două cazuri de profil înalt – chiar dacă Verstappen l-a catalogat pe partenerul său drept “o legendă” pentru hărțuirea lui Leclerc în Japonia. În mod notabil, numai în acest sezon, Perez s-a conformat atunci când i s-a spus să nu pună în aplicare o apărare împotriva unui Verstappen mai rapid în Azerbaidjan.

    Analiza

    Înainte de asta, în doar runda a șasea din Spania, Perez a fost deja supus unor ordine ferme de echipă pentru a-l ajuta pe coechipierul său să se recupereze după un derapaj în virajul 4 pentru a obține victoria după abandonul șocant al lui Leclerc. Ca atare, având în vedere că atât de puțin a fost în joc în ultimul tur de weekendul trecut, Perez s-ar fi putut aștepta pe bună dreptate să i se facă semn să treacă pe lângă el pentru un umil loc șase, ca o mică mulțumire.

    Explicând că a trecut peste ordinele de echipă, Verstappen a spus la boxe: “V-am spus deja data trecută, băieți, nu-mi mai cereți asta din nou, bine? Ne-am lămurit în privința asta? Mi-am dat motivele și mi le mențin”.

    Potrivit presei olandeze apropiate de tabăra lui Verstappen, aceste “motive” provin din convingerea că Perez s-a accidentat în mod deliberat în calificările de la Monaco pentru a ocupa un loc mai bun pe grila de start – al treilea față de al patrulea. El a câștigat a doua zi. S-ar putea să fi fost cu mai mult de cinci luni în urmă, dar afirmația lui Verstappen de după cursă că a avut legătură cu “ceva din trecut” se adaugă.

    El a spus că a fost bine că a vorbit în sfârșit despre asta. Deși, a face acest lucru abia după o acțiune care a afectat în mod activ șansele lui Perez de a ajunge al doilea în campionat nu prea favorizează o relație bună între garaje.

    Dacă speculațiile de la Monaco sunt adevărate, acest lucru face ca șmecheriile din ultimul tur de pistă din Brazilia să fie puțin mai nuanțate decât să declarăm că Verstappen este nemilos până la greșeală și petulant, așa cum sugerează unii că este.

    Christian Horner și-a cerut scuze în special lui Perez imediat după steagul de la Interlagos, dar nu i-a spus nimic lui Verstappen. Piloții au fost chemați la o ședință de bilanț, iar ulterior s-a spus că, deja, totul a trecut. Șeful echipei a explicat: “S-a discutat în spatele ușilor închise și cred că toți piloții sunt foarte clari. Ei știu care este obiectivul. S-au lămurit între ei, și-au dat mâna și ne concentrăm pe următoarea cursă din Abu Dhabi”.

    red bull

    “După tot ce am făcut pentru el, este puțin dezamăgitor, ca să fiu sincer. Sunt foarte surprins” a spus Sergio Perez. Max Verstappen consideră că este pe deplin de acord cu asta. El a spus: “Nu, nu, nu: “Cu siguranță, dacă mergem la Abu Dhabi și [Perez] are nevoie de puncte, pentru că sunt la egalitate, nu este sfârșitul lumii, oricum totul se rezumă la cine termină în față. Dacă are nevoie de ajutor, voi fi acolo”.

    Acest apel rapid de a merge mai departe se potrivește, de asemenea, cu modul în care Perez s-a comportat în acest sezon. Spre deosebire de evenimentele din Brazilia, când a fost mult mai vocal, după ce s-a simțit lezat la Barcelona și Baku, a ținut totul în afara emisiunii.

    El a fost cel care a sărit pe linie după ce a luat steagul în carouri de ambele ori pentru a spune că orice rufe murdare vor fi difuzate în privat și că nu trebuie să discute cât timp transmisiunile TV le pot prelua. Prin urmare, în timp ce Perez ar putea fi deosebit de supărat de data aceasta, piloții Red Bull ar putea totuși să colaboreze de bunăvoie la Abu Dhabi, fără probleme.

    Trecerea rapidă peste toate acestea ar reduce, de asemenea, șansele ca o diviziune internă să se prelungească peste iarnă și să vină să dăuneze în 2023, mai ales dacă Mercedes revine ferm în frunte, iar Red Bull nu va avea totul pe cont propriu în a doua jumătate a campaniei, ca în acest sezon. Echipa riscă să piardă ceva mult mai mare anul viitor dacă Perez și Verstappen sunt ranchiunoși.

    Realitatea tristă pentru Perez, totuși, se bănuiește, este că, dacă va face scandal sau va fi problematic insubordonat în sezonul viitor, își va pierde pur și simplu locul (singurul care îi poate oferi în mod realist cursele câștigate din când în când) cu un an înainte de termen. În ciuda protestelor publice ale echipei care susțin contrariul, adevărul este că nu se poate contesta cine este clar numărul unu la Red Bull.

    red bull

    Echipa s-a confruntat, desigur, cu ceva similar în trecut, datorită desfășurării infamante a “Multi 21”, când Sebastian Vettel a refuzat să stea în spatele lui Mark Webber în 2013, în Malaezia. Deși aceea a fost o strategie mult mai prestabilită în comparație cu Verstappen versus Perez, exemplul de la Sepang avea să decidă ordinea unui 1-2 în doar a doua rundă a unei campanii.

    Nu a fost vorba despre campionul deja încoronat care a sfidat ordinele pentru a-l costa potențial pe coechipierul său locul al doilea în puncte cu o cursă înainte de final. Totul în timp ce a decis doar un altfel inofensiv loc șase. Întregul episod reflectă în mod corect poziția lui Verstappen la Red Bull, se pare. El este clar liderul de frunte, talentul generațional, dublul său campion mondial absolut fiabil, care poate oferi succese majore pentru încă cel puțin un deceniu. Chestia este că și pilotul știe asta.

    Ca și în cazul ciocnirilor sale cu Lewis Hamilton din weekendul trecut și de dinainte, sau a boicotării Sky Sports în timpul GP-ului Mexicului – pe bună dreptate sau nu – echipa este din ce în ce mai mult de partea lui Verstappen. Sau, cel puțin, nu îl cheamă în față, pe măsură ce puterea sa în interior continuă să crească. De data aceasta, Perez este victima acestui lucru. Iar după el, aproape sigur vor fi și alții.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss