Circuitul Marelui Premiu din Abu Dhabi se va schimba pentru finalul sezonului 2021 Formula 1, cu două revizuiri majore ale aspectului, accentul principal fiind pus pe îmbunătățirea cursei.
Circuitul Yas Marina din Abu Dhabi a fost criticat în mod regulat de când a fost adăugat pentru prima dată în calendarul F1 în 2009.
Sectorul final lent, cu o secvență de viraje de 90 de grade, face dificilă urmărirea generației actuale de mașini F1, o mulțime de evacuări înseamnă că piloţii nu sunt pedepsiți pentru greșeli, iar dreptele lungi din spate sunt adesea subutilizate pentru aspiraţie.
Examinarea aspectului circuitului s-a intensificat în ultimul timp, deoarece este runda finală a sezonului, un loc pe care l-a ocupat în fiecare an din 2014.
Anul trecut, pilotul de la Red Bull, Max Verstappen, a câștigat fără îndoială o victorie de tip „light-to-pavilion”, în timp ce au existat mici depășiri prețioase pe tot terenul, dincolo de strategiile compensate.
A determinat încă mai multe apeluri pentru o schimbare potențială a aspectului, care a fost în cele din urmă agreată de șefii de circuit și care urmează să fie încorporată pentru cursa 2021.
Se înțelege că intenția este ca pista să meargă spre primul ac de păr neîntrerupt de chicana lentă.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
În plus, acul de păr va fi și reprofilat pentru a fi luat cu o viteză ceva mai mare.
Este posibil ca viteza de apropiere mai mare să facă din acul de păr un loc potențial de depășire, dar ideea din spatele reprofilării este de a face mai uşor ca mașinile să urmeze prima dintre cele două drepte din spate.
Piloţii se luptă să profite de cele două drepte lungi din spate și de punctele mari de frânare, parțial pentru că nu se pot apropia suficient de mult pentru a utiliza aspiraţia, dar și pentru că viteza de frânare a acului de păr a fost prea lentă.
Înseamnă că o mașină care urmărește nu beneficiază de avantajul remorcării până când este prea departe pe dreaptă.
Fără șicana lentă și ajutați de un ac de păr cu viteză mai mare, piloţii ar trebui să poată sta puțin mai aproape și să beneficieze de un flux mai puternic mai devreme.
Mai departe în jurul turei, un alt ac de păr trebuie să fie încorporat.
În prezent, la sfârșitul celei de-a doua dintre cele două drepte, există un complex lent stânga-dreapta-stânga și o explozie scurtă până la un viraj de stânga de 90 de grade.
Acest lucru urmează să fie decupat în întregime și înlocuit cu un colț stâns în formă de potcoavă, după care pista duce la dreapta dublă rapidă care precede dreapta strânsă care dă startul complexului care rulează în jurul hotelului.
Este posibil ca această secțiune să fie, de asemenea, modificată pentru a face al doilea viraj de stânga, cel ce duce la penultimul colț, ușor mai rapid și mai ușor de parcurs.
Eradicarea unora dintre cele mai lente viraje ale circuitului este o mișcare sensibilă, în special pierderea primei chicane.
Sunt secvențe perturbatoare, limitate la tracțiune, care îngreunează urmărirea piloților și fac puțin pentru calitatea cursei.
Combinația cu schimbări specifice care ajută secvențele de colțuri să funcționeze împreună – acul de păr și cele două drepte din spate, de exemplu – este o abordare logică.
Dacă funcționează așa cum se intenționează, F1 poate face în cele din urmă o piesă mai demnă de a găzdui finalul.
Cel puțin aceste schimbări ar trebui să facă circuitul din Abu Dhabi o pistă care produce curse plictisitoare şi lipsite de acţiune, la o pistă care produce curse demne de un sfârşit de sezon în Formula 1.
Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!
Sursa: The RacePhotocredit: The Race
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.