GP24 Media

LATEST POSTS

Ce nu au vrut cei de la Red Bull să vadă rivalii lor?

Red Bull
Vizualizări: 10799

Ce a încercat Red Bull Racing să ascundă rivalilor din F1 până la începerea testelor de la Barcelona, săptămâna trecută.

Red Bull

Aceste imagini nu au făcut decât să alimenteze focul, în timp ce a început o luptă nebună pentru a încerca să afle ce face echipa în mod diferit față de rivalii săi. Ei bine, nu ne mai putem întreba, deoarece nu se ascunde la vedere. Dar ce a încercat echipa să ascundă? Noi investigăm…

Red Bull RB18 are o aripă față cu patru elemente, cu un plan principal înclinat în secțiunea centrală care alimentează partea inferioară a nasului, care se îngustează spre exterior de la un vârf ușor mai îngust. Există o gaură de răcire a șoferului suplimentată în vârful nasului, dar aceasta este adăpostită în propriul panou, ceea ce înseamnă că mașina va putea rula și fără.

Două separatoare cu fante se înghesuie pe marginea vârfului nasului și îl conectează la avionul principal, ambele fiind înclinate spre interior pentru a favoriza trecerea fluxului de aer. În altă parte, în jurul restului aripii, separatoarele de slot gap și dispozitivele de reglare a aripii față oferă un serviciu similar, așa cum era de așteptat, având în vedere lipsa dispozitivelor de condiționare a fluxului pe care echipele le au acum la dispoziție pe partea din față a aripii.

Legătura aripii între plăcile de capăt ale avionului principal este relativ convențională în acest stadiu, cu doar o simplă secțiune cu arc în jos înainte de a se întâlni. Cu toate acestea, elementele sunt înclinate mai agresiv spre exterior spre partea din spate a ansamblului, pentru a încuraja cât mai mult flux de evacuare. Acest lucru este completat în continuare de avionul de scufundare, care a fost montat destul de jos pe placa de capăt.

Red Bull

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)

 

Red Bull nu a dezamăgit nici în ceea ce privește configurația suspensiei față, deoarece, deși a trecut la tije de tracțiune, și-a păstrat înclinația pentru o configurație neobișnuită a brațelor. Piciorul din față al brațului oscilant superior este cât de sus a putut să-l plaseze echipa, în timp ce piciorul din spate este retras într-o poziție mult mai joasă. Echipa a ales să plaseze brațul de direcție în fața piciorului din față al brațului inferior, pentru ca acestea să lucreze în tandem cu fluxul de aer care trece.

Designul barelor laterale este locul în care noile reglementări par să fi creat cea mai mare diversitate în acest sezon, iar Red Bull nu face deloc excepție! Soluția sa pare să îmbină multe dintre modelele pe care le-am văzut la alte echipe, amestecând în același timp și câteva modele proprii.

Red Bull

Secțiunea frontală a sidepodului are o fațadă în formă de buclă, care iese în fața sidepodului principal pentru a capta fluxul de aer pentru admisie, oferindu-și totodată serviciile ca un condiționator de flux care creează, de asemenea, o decalare semnificativă ca rezultat. De asemenea, este interesant faptul că echipa are, de asemenea, un finisaj de suprafață diferit și pentru acest panou de pe mașină.

Când ne uităm la această secțiune a sidepodului, ea este similară cu cea de la Aston Martin sau AlphaTauri și, în loc să aibă doar intrările lor de tip cutie, partea superioară este tăiată în schimb, permițând accesul la secțiunea de sidepod în care sunt adăpostite radiatoarele.

Și, din acest punct de vedere, radiatoarele lui RB18 și alte răcitoare și electronice asociate, găzduite în interior, au fost ambalate într-o poziție mai înclinată decât ne-am obișnuit în ultimii ani. Dimensiunea lor generală este ajutată de utilizarea de către echipă a răcirii pe linia mediană, care a devenit și mai proeminentă de când a trecut la unitatea de propulsie Honda, cu răcitoare și radiatoare montate în jurul motorului V6.

Red Bull

Colțul din față al sidepodului este flancat de un suport alungit al oglinzii retrovizoare, care, la fel ca în cazul modelelor Mercedes AMG F1 și Williams F1, funcționează în tandem cu flancul sidepodului pentru a direcționa orice val de aer pe care îl lasă pneul din față în afara acestuia. Oglinda în sine este împărțită în mai multe secțiuni, cu corpul principal format din două secțiuni, dintre care una este foarte subțire și susține sticla oglinzii, în timp ce corpul principal – care este așezat în fața acesteia – are forma cea mai distinctă a carcasei.

Aceste două corpuri independente sunt apoi încadrate de balsamuri de flux care înconjoară ansamblul și sunt considerate ca făcând parte din caroseria de ședere a oglinzii. Echipa continuă să folosească mici aripioare pe partea laterală a haloului, în timp ce secțiunea din spate a caroseriei a fost, de asemenea, îngustată la un profil ascuțit asemănător unei cozi pentru a oferi mai multă condiționare a fluxului (săgeată verde).

Revenind la designul sidepodului, secțiunea mediană cu talie înaltă continuă să dea trecere fluxului de aer în jurul părții inferioare a mașinii, în timp ce se îmbină, de asemenea, cu o secțiune posterioară înclinată în jos care se întâlnește cu podeaua într-un mod similar cu cel al echipei surori AlphaTauri.

În acest stadiu, nu există nici un semn de branșamente de răcire nici pe sidepod-uri, nici pe capacul motorului, echipa preferând o ieșire de răcire mai mare, cu talie înaltă, în partea din spate a mașinii, care creează, de asemenea, o diviziune pentru ca fluxul de aer de sub ea să ajungă în regionul în formă de sticlă de coca cola.

Red Bull

Este de la sine înțeles că au fost folosite diverse soluții în sus și în josul rețelei în ceea ce privește proiectarea tunelurilor de sub podea, a podelei și a difuzorului. Și, din nou, Red Bull Racing a adus un design diferit la petrecere și aici. Marginea de atac a podelei se sprijină de partea laterală a șasiului, așa cum fac multe dintre modele, înainte de a se arcui înapoi spre aripa de margine a podelei (săgeata albastră).

Aceasta nu numai că prezintă o mică crestătură spre spate, dar este completată și de o streașină interioară aflată în imediata apropiere (săgeată roșie), care are o înălțime similară și este tăiată înaintea marginii de atac a podelei. Aceasta va induce probabil un vortex care se va combina cu cele care se desprind de pe aripa de margine de lângă ea.

Pe măsură ce ne deplasăm în jos pe marginea podelei, putem vedea că una dintre chingile se desprinde de sub podea, deviind o parte din fluxul de aer spre exterior (săgeată neagră), în timp ce există o discontinuitate a podelei cu un arc de rulare în jurul jumătății (săgeată verde), care se alimentează într-o derulare după aceea, în timp ce echipa încearcă să îmbunătățească condițiile de curgere pe marginea podelei și să pregătească lucrurile în fața pneului spate.

Red Bull

Echipa a optat pentru o configurație a suspensiei spate de tip pushrod, ridicând elementele pentru a avea mai mult spațiu pentru secțiunea extinsă a difuzorului, ceea ce înseamnă că trebuie să existe mai mult spațiu deasupra acestuia în zona sticlei de cocs.

Aripa spate prezintă un singur pilon de montare în stil gât de lebădă, care se află deasupra planului principal și se conectează direct la capsula de acționare DRS, eliberând calea pentru un flux mai curat către partea inferioară a planului principal. Aripa cu grinzi este o interpretare interesantă și ceva ce nu am mai văzut în altă parte, deoarece are două elemente cu două coarde întregi suprapuse.

Aripa spate prezintă, de asemenea, o canelură în V destul de substanțială în secțiunea centrală a flapsului superior, Red Bull Racing încercând să echilibreze cerințele de forță de apăsare cu reducerea rezistenței la înaintare.

Red Bull

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Hamilton, DRS

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

DON'T MISS

Frank van Nunen

Frank van Nunen

Peste 30 de ani de experiență profesională în industria sporturilor cu motor, condusă de o pasiune uriașă pentru partea sportivă și de marketing. Fondator al platformei GP24, care lucrează pentru a promova Motorsportul și talentele din motorsportul românesc pe scena internațională.

RELATED ARTICLES