More

    Latest Posts

    Ce ne spun datele GPS despre avantajul timpuriu al echipei Red Bull Racing

    Vizualizări: 11187

    Nu s-a contestat faptul că Red Bull Racing are cea mai rapidă mașină din Formula 1 în acest moment. O privire mai atentă asupra datelor dezvăluie exact unde modelul RB19 a fost atât de puternic și, poate mai problematic pentru rivalii săi, unde grupul de urmărire a fost slab.

    Sunt momente înainte ca Kevin Magnussen să se ciocnească de zid pentru a smulge un pneu în turul 54 din 58 în Marele Premiu al Australiei din 2023. Cauciucul sfărâmat va duce în scurt timp la un al doilea steag roșu care va face ca întrecerea să se transforme în haos. Oricum, în acest moment, Max Verstappen îl conduce pe Lewis Hamilton cu aproape 8,5 secunde. Această marjă împinge Red Bull Racing cu mai mult de un tur în cursa de casă în fața oricărei echipe rivale din Formula 1 până acum în acest sezon.

    Max Verstappen, dublul campion în exercițiu, a câștigat prima cursă din Bahrain în fața coechipierului Sergio Perez, în timp ce Fernando Alonso a fost cel mai bine clasat pilot care nu face parte din echipa Red Bull Racing. El a trecut linia de sosire la 38,637s în spatele învingătorului. Sergio Perez a inversat rolurile inter-echipa Red Bull Racing în Arabia Saudită pentru a triumfa, Fernando Alonso fiind din nou cel mai bun dintre ceilalți. După ce Aston Martin Racing a făcut apel cu succes la penalizarea sa, spaniolul a fost clasat la 20,728s în urma lui.

    Ce

    Adăugați aceste două avantaje la controlul deținut de Max Verstappen în jos și echipa Red Bull Racing s-ar putea lăuda cu o pernă cumulată de 1m07.718s pentru a-și sublinia recordul perfect de victorii la început de mandat. Aceasta este cu aproape trei secunde mai mult decât pole time-ul de 1m04.984s al lui Max Verstappen pentru Marele Premiu al Austriei de anul trecut.

    Desigur, evenimentele de la Melbourne s-au încheiat de fapt cu o procesiune în spatele mașinii de siguranță pentru a-i reda lui Max Verstappen un decalaj de numai 0,179s. Dar, cu toate acestea, startul fulminant făcut de echipa Red Bull Racing este clar pentru toată lumea. Și dacă ar fi fost evitate oricare dintre steagurile roșii și repornirile pe toată grila din Australia, sau dacă Sergio Perez nu ar fi greșit lansarea în Arabia Saudită, sau dacă perechea de la Red Bull Racing nu și-ar fi gestionat ritmul atunci când era atât de departe în față, diferența ar fi fost și mai mare.

    Stefano Domenicali, directorul general al F1, a insistat că noii fani nu sunt deranjați de acest tip de monopol și că alte echipe îi vor ajunge din urmă. Acest lucru pare aproape inevitabil, cu excepția cazului în care Red Bull Racing chiar vrea să bată efortul McLaren Racing din 1988, care a obținut 15 din 16 victorii în fiecare GP din calendar. Dar o privire mai atentă la natura puterii campionului în exercițiu al constructorilor sugerează că o înfrângere ar putea să nu vină prea curând.

    Ce

    Aston Martin Racing este pachetul surpriză al anului 2023, după ce a urcat de pe locul șapte în clasament în sezonul trecut și se află acum pe un reprezentativ loc doi. Dar Fernando Alonso consideră că va avea nevoie de ajutor din partea unei penalizări echipei Red Bull Racing, a unei opriri la boxe ratate, a unui accident sau a unui pic de lipsă de fiabilitate, dacă vrea să învingă RB19-urile. Doar pe merit, ritmul de tragere al AMR23 nu este destul de acolo, spune el.

    Șeful echipei Mercedes AMG F1, Toto Wolff, a promis deja o schimbare de concept al mașinii, în ciuda faptului că George Russell a avut ritmul necesar pentru a-l depăși pe Max Verstappen la startul GP-ului Australiei, în timp ce Lewis Hamilton a subliniat o apariție mult mai competitivă pentru echipa Mercedes AMG F1 pe locul doi.

    Deși Mercedes a declarat că și-a dat seama chiar înainte de teste că este nevoie de o nouă direcție, iar piesele actualizate sunt deja validate în tunelul aerodinamic, acestea nu vor debuta pe mașină până cel puțin la GP Emilia Romagna și chiar și atunci, spectatorii nu ar trebui să se aștepte la o schimbare “miraculoasă”.

    Ce

    Apoi, mai este Scuderia Ferrari, cel mai apropiat rival al echipei Red Bull Racing în primul sezon al noului regulament privind efectul de sol. Noul director al echipei, Fred Vasseur, a fost inițial în dezacord cu piloții săi, spunând că pentru a fi competitivi sunt necesare mai degrabă modificări simple ale set-up-ului decât îmbunătățiri ale mașinii. De atunci, linia partidului în această privință s-a schimbat. În timp ce o mașină completă “B-spec” a fost exclusă, Fred Vasseur spune acum că un flux de evoluții va sosi la fiecare dintre weekendurile de la Miami, Imola și Barcelona pentru a opri forma slabă.

    Dar el identifică, de asemenea, primele trei curse și următoarea etapă de la Baku, în Azerbaidjan, ca fiind toate aberante, care nu s-ar fi potrivit niciodată cu modelul SF-23. Asfaltul din Bahrain a fost prea abraziv, Arabia Saudită prea dominată de viteza în linie dreaptă, iar Australia prea întreruptă de șocuri. El spune: “Trebuie să înțelegem că aceste trei evenimente nu reprezintă panoul complet al circuitelor”. Problema cu această scuză, și pentru rivalii de la Red Bull Racing, este că RB19 nu a fost afectat de niciuna dintre aceste circumstanțe schimbătoare.

    Avansul de 0,3s al lui Max Verstappen față de Charles Leclerc pentru a obține pole position-ul pentru GP Bahrain a fost definit de accelerația rapidă a RB19 la viteze mici și de ritmul superior în virajele de viteză medie. Atât de mult, încât nu a contat că Max Verstappen a fost în puncte cu 2,5 km/h mai lent în linie dreaptă în comparație cu un Ferrari care a tras constant mai puternic peste 150 km/h. Acest lucru a sugerat un accent pe forța de apăsare.

    Ce

    În primul rând, acest lucru marchează o abatere majoră de la modul în care Red Bull Racing s-a descurcat în sezonul trecut, când motorul Honda rebranduit nu a putut depăși imediat șasiul greu și a fost deseori depășit de Ferrari-ul ușor, doar pentru ca în cele din urmă să aibă picioarele la viteza maximă. Al doilea lucru care trebuie remarcat este cât de diferit s-a comportat RB19 în Arabia Saudită. Acolo, cu puternica exploatare a DRS de către Red Bull Racing, Sergio Perez a fost cel care a aprins capcanele de viteză.

    Cu Max Verstappen în afara competiției din cauza defecțiunii cutiei de viteze din Q2, mexicanul a stabilit ritmul unui tur cu 0,155s înainte de aplicarea penalizării de pe grila de start a unității de putere a lui Charles Leclerc. Sergio Perez și-a construit comanda pe un tur de pistă, rămânând în spatele Ferrari-ului prin schimbările de direcție de mare viteză, doar pentru a reveni în față cu un avantaj de până la 5 km/h la viteza maximă.

    După Jeddah a urmărit Australia cu confruntarea din Q3 dintre Max Verstappen și George Russell, primul a obținut pole position-ul cu 0,236s. Această marjă a fost fundamentată pe o performanță superioară în linie dreaptă, menținând în același timp viteze mai mari în secvențele de viraje mai deschise, doar pentru a pierde în fața Mercedes-ului prin punctele de apogeu mai lente.

    Ce

    În cursă, după ce defecțiunea la cilindri l-a eliminat pe George Russell pentru a-l lăsa pe Lewis Hamilton să îl urmărească, Max Verstappen s-a bucurat de un avantaj de 0,162s pe tur față de Lewis Hamilton de-a lungul unui stint neîntrerupt de 34 de tururi între tururile 20 și 53. Acest lucru nu ia în considerare faptul că Max Verstappen a relaxat pentru a conserva pneurile și în numele fiabilității.

    Datele GPS relevă puterea RB19, dar și comportamentul său schimbător. Acesta răspunde la schimbările de set-up pentru a fi rapid în viraje la un loc, înainte de a fi fentat pentru a stabili standardul în linie dreaptă. Pare să se bucure de o fereastră largă de operare – spre deosebire de Mercedes W13 din 2022, de exemplu, care era deprimat de la bun început ori de câte ori o suprafață neuniformă a pistei îi deranja obiceiurile de manevrabilitate pe muchie de cuțit.

    De asemenea, spre deosebire de sezonul trecut, când Scuderia Ferrari putea în mod observabil să se strecoare mai repede din viraje, o slăbiciune evidentă al echipei Red Bull Racing încă nu s-a dezvăluit până acum. Fernando Alonso stabilește standardul cu punctele sale de frânare super-tardive și cu o capacitate de a ridica puterea devreme, ceea ce s-ar putea preta la Monaco. Dar telemetria arată că, chiar dacă nu este chiar la înălțime, RB19 nu se dezmorțește tocmai prin aceleași secțiuni. În rest, s-a dovedit capabil să se potrivească cu orice altă parte a unui circuit.

    Ce

    În timp ce Fred Vasseur consideră că nu există încă un circuit care să se potrivească cu adevărat SF-23, se pare că nu există încă unul care să facă Red Bull Racing să se poticnească. Acesta este motivul pentru care sistemul de măsurare a “supertimpurilor”, care se concentrează pe cel mai rapid tur al fiecărei echipe pe parcursul unui întreg weekend de Grand Prix, înregistrează în prezent un deficit de 0,401% pentru Scuderia Ferrari în comparație cu Red Bull Racing.

    Pe un tur standard de 90 de secunde, acest lucru echivalează cu 0,36s pe care Red Bull Racing le-ar putea deține față de al doilea cel mai bun. Aplicați asta pe o cursă medie de 55 de tururi (care nu este lovită de mașini de siguranță, steaguri roșii și reporniri cu start în picioare) și Max Verstappen și Sergio Perez s-ar putea bucura în curând de o altă marjă de victorie de 20s. Acest lucru ar pune totalizatorul echipei Red Bull Racing la peste 1m27s, nu departe de un tur întreg al circuitului Jeddah Corniche.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania
    Sponsor:

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss