More

    Latest Posts

    Ce înseamnă ieșirea lui Alonso de la Alpine pentru restul pieței piloților.

    În ciuda tuturor sugestiilor conform cărora prelungirea contractului de Formula 1 dintre Fernando Alonso și Alpine F1 ar fi o formalitate, nu a părut niciodată să se miște rapid.

    În ultimele două săptămâni, atât Fernando Alonso, cât și șefii de la Alpine F1 și-au exprimat încrederea că lucrurile se vor rezolva rapid. Fernando Alonso a declarat joi că a crezut că va fi nevoie doar de o conversație de 10 minute pentru a rezolva lucrurile. Probabil că acea parte a fost adevărată. Este posibil să nu fi fost nevoie nici măcar de 10 minute pentru ca el să spună: „Băieți, am plecat”.

    Nu vă faceți iluzii: aceasta este o mișcare uriașă, uriașă în sezonul prostesc al F1. Scaunul Aston Martin F1 eliberat de Sebastian Vettel, care se retrage, avea să fie întotdeauna cheia pieței, atrăgând o varietate de nume. Fernando Alonso a fost în mod natural în amestec, după ce a vorbit cu Lawrence Lance Stroll despre un acord înainte de revenirea sa în F1 cu Alpine F1 în 2021. Puțini s-ar fi așteptat ca lucrurile să se miște atât de repede, totuși, în special echipa Alpine F1.

    Alonso

    Pierderea unui pilot de experiența și calibrul lui Fernando Alonso este o lovitură uriașă pentru echipa franceză. La prima vedere, pare să rezolve problema în legătură cu ceea ce urma să facă cu Oscar PiastriAlpine F1 a fost blocată într-o enigmă clasică „trei piloți în două locuri” cu care multe echipe din F1 s-au confruntat în trecut. Îl avea pe Esteban Ocon cu un contract pe termen lung, Fernando Alonso avea performanțe bune, iar pilotul de rezervă Piastri aștepta în culise cu un palmares de junior care este invidiat de oricine de pe grila F1.

    Directorul general al echipa Alpine F1, Laurent Rossi, a declarat în Franța că este încrezător că atât Fernando Alonso, cât și Piastri vor concura în F1 anul viitor, indicând că Fernando Alonso va rămâne pe loc și că OscarPiastri va fi împrumutat. Williams Racing a fost destinația anticipată pentru tânărul australian, în locul lui Nicholas Latifi, dar, pe măsură ce timpul a trecut, McLaren F1 a apărut și ea ca o posibilă destinație în cazul în care Daniel Ricciardo ar fi plecat la finalul sezonului. A fost clar de la bun început că Alpine F1 nu a vrut să-l piardă pe Piastri.

    Rossi a subliniat că va căuta doar să-l împrumute la o altă echipă, nu să-l lase să plece complet – lucru care s-ar fi întâmplat dacă nu ar fi reușit să-i obțină un loc în F1 pentru 2023. Încrederea sa în viitorul său este totală. Oricât de mult și-ar fi dorit Alpine F1 să nu-l piardă pe Fernando Alonso, faptul că îl avea pe Piastri în buzunarul din spate i-ar fi oferit un sprijin în discuții.

    Dacă Fernando Alonso s-ar fi dus la șefii Alpine F1 și ar fi folosit interesul din partea Aston Martin F1 ca pârghie pentru o înțelegere mai bună, este puțin probabil că ar fi existat aceeași teamă de cum ar fi arătat viața fără Fernando Alonso. Piastri ar rezolva această problemă.

    Alonso

    Sau cel puțin așa s-ar părea. Faptul că discuțiile au durat atât de mult timp a dus la unele semne de întrebare cu privire la viitorul lui Piastri și al Alpine F1 împreună și dacă nu cumva ar fi putut deschide ușa pentru ca o altă echipă să se năpustească și să-l ia, având în vedere că acordul său conținea diverse clauze sensibile la timp în jurul verii. Au existat tot mai multe șoapte în weekendul din Ungaria că McLaren F1 ar putea fi o opțiune în cazul în care Daniel Ricciardo ar pleca, sau chiar și în cazul în care ar putea privi mai departe, până în 2024.

    Dacă Alpine F1 era atât de încrezătoare că Fernando Alonso va continua, ar fi putut Piastri să îi fi scăpat deja printre degete? Atâta timp cât Piastri este încă în mâinile sale, prioritatea pentru Alpine F1 va fi să-l aducă pe grila de start și să înceapă să construiască pentru un viitor pe termen lung, post-Fernando Alonso.

    O formație Esteban Ocon/Piastri ar putea fi lipsită de experiența sau de puterea de vedetă pe care o poartă Fernando Alonso, dar nu se poate nega că este o perspectivă interesantă. De asemenea, Alpine F1 își va atinge în cele din urmă obiectivul de a aduce unul dintre juniorii săi pe un scaun de uzină, chiar dacă mai devreme decât ar fi anticipat în urmă cu doar câteva săptămâni.

    Dar efectul de antrenare pe piața piloților merge mult mai departe de faptul că Fernando Alonso va merge la Aston Martin F1, iar Oscar Piastri ar putea primi o șansă la Alpine F1 ca urmare. De fapt, Alpine F1 s-ar putea să nu fie singura echipă care are șansa de a încasa bani de pe urma unui pilot tânăr pe care l-a susținut și cu care acum poate face planuri pe termen lung. Pentru Williams Racing, aducerea lui Oscar Piastri sub formă de împrumut de la Alpine F1 ar fi putut fi un lucru bun în multe privințe, oferind o șansă unui tânăr pilot strălucit.

    Alonso

    Cu toate acestea, nu a avut însă nici un sens total dacă urma să ajute la dezvoltarea lui Oscar Piastri doar pentru ca acesta să plece peste un an sau doi. Dacă Williams Racing dorea să privească pe termen lung și să investească în propriile talente, atunci Logan Sargeant, principalul membru al academiei sale de tineri piloți, care ocupă în prezent locul trei în clasamentul Formulei 2, era o alegere mai rezonabilă. Sargeant a ratat titlul de F3 în fața lui Piastri în 2020 cu doar patru puncte, iar anul acesta a recuperat din eșecurile financiare pentru a impresiona în campania sa de debutant în F2.

    Șeful Williams Racing, Jost Capito, a recunoscut în Franța că ar fi o „provocare bună” dacă Sargeant ar deveni o opțiune pentru un loc în F1 anul viitor. Sincer, pentru o echipă care caută să construiască pentru viitor și care are proprietari americani, aducerea unui pilot tânăr și american pe grila de start ar putea fi cea mai bună mișcare pe care o pot face. Un alt candidat pentru Williams Racing ar fi Nyck de Vries, pe care l-a luat în considerare pentru acest an înainte de a semna în cele din urmă cu Alex Albon pentru a-l avea ca partener pe Nicholas Latifi.

    De Vries este foarte bine cotat de Capito, și și-a câștigat drepturile prin titluri în F2 și Formula E, însă, la 27 de ani, ar putea avea un plafon mai mic decât Sargeant, la 21 de ani, și nu are impulsul comercial de a aduce un pilot american pe grila de start, ceea ce ar fi foarte atractiv și pentru F1. La fel cum a fost anul trecut în urma mutării lui George Russell la Mercedes AMG F1, scaunul liber de la Williams Racing este unul care ar putea fi destul de puternic în silly season și nu trebuie să fie ocupat imediat.

    Alonso

    Sargeant încă mai trebuie să obțină punctele necesare pentru superlicența F1 – dar va face acest lucru dacă rămâne în lupta pentru titlu – și dacă sunteți un pilot care are nevoie de un loc, ar putea fi o opțiune. Din același motiv, confirmarea lui Fernando Alonso de către Aston Martin F1 înseamnă că lucrurile ar putea lua o ușoară întorsătură pentru Daniel Ricciardo. Australianul și-a exprimat clar angajamentul de a-și duce până la capăt contractul de trei ani cu McLaren F1, care expiră la sfârșitul sezonului viitor.

    Însă comentariul lui Zak Brown din luna mai despre „mecanismele” din contractul său care permit o ieșire anticipată, legăturile cu Piastri și avalanșa de piloți IndyCar semnate în ultima vreme în lotul de piloți McLaren F1 nu au făcut prea multe pentru a risipi îndoielile cu privire la viitorul său. Cea mai bună mișcare a lui Daniel Ricciardo, fără îndoială, este să nu se miște. Dar dacă lucrurile ar fi ajuns la un punct în care o schimbare ar fi fost singura opțiune, atunci ar fi fost Aston Martin F1 un loc de aterizare viabil? Este puțin probabil.

    Cu tot talentul și succesul său, Daniel Ricciardo nu se potrivea prea bine cu imaginea șmecheră pe care Aston Martin F1 a urmărit-o cu echipa sa sub proprietatea lui Lance Stroll. Dacă angajamentul ambelor părți de a face să funcționeze pentru Daniel Ricciardo la Woking este concret, atunci mutarea lui Fernando Alonso nu va schimba nimic. Dar, în cazul în care se va despărți de McLaren F1, există acum o opțiune alternativă mai puțin pe masă.

    Alonso

    În decurs de câteva zile, un mare pilot de Formula 1 și-a agățat casca în cui, iar altul s-a angajat să mai stea câțiva ani pe grilă. Deciziile vor avea ramificații uriașe pe piața piloților și au dat deja peste cap sezonul de prostii – chiar în momentul în care paddock-ul plănuia să se relaxeze în vacanța de vară.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss