More

    Latest Posts

    Penalizarea Red Bull la testele de aerodinamică va afecta chiar atât de mult echipa austriacă?

    O amendă de 7 milioane de dolari și o reducere cu 10% a timpului alocat testelor aerodinamice a fost pedeapsa primită de Red Bull pentru încălcarea regulilor de limitare a costurilor din 2021: o pedeapsă prea aspră pentru plăcerea echipei și nu suficient de aspră pentru rivalii săi. Iată o privire asupra modului în care aceasta afectează cu adevărat Red Bull

    Praful pare să se fi așezat în sfârșit pe scandalul legat de contabilitatea plafonului de costuri din 2021. Red Bull a fost forțată să înghită pastila unei amenzi de 7 milioane de dolari și o reducere cu 10% a timpului de testare aerodinamică, iar celelalte echipe au trebuit să accepte că pedeapsa se oprește aici. Nu este o surpriză faptul că Red Bull a dorit o sentință mai ușoară și că celelalte echipe au vrut mai mult – este ceva firesc în clubul Piranha din Formula 1.

    Asta nu înseamnă că nesfârșitele interviuri și acuzații din toate părțile nu au fost obositoare, dar dacă Red Bull ar fi acceptat sancțiunea cu bunăvoință, aceasta ar fi contrazis poziția sa inițială, conform căreia a considerat că și-a făcut socotelile în ordine. O parte din eventuala depășire a cheltuielilor de 1,8 milioane de lire sterline a fost legată de bugetul de catering al Red Bull, așa că există cel puțin o șansă ca echipa să aibă ceva care să înlăture gustul amar al întregii farse.

    Indiferent de asta, motivele din spatele pedepsei au fost deja disecate până la punctul în care au rămas pe masa medicului legist. Directorul Red Bull, Christian Horner, a catalogat pedeapsa drept “draconică”; alții au considerat că a fost prea indulgentă.

    Toto Wolff de la Mercedes a rezistat impulsului de a face schimb de replici cu un partener frecvent de sparring și consideră că a fost “prea mult” pentru Red Bull, “nu suficient” pentru ceilalți. Bineînțeles, toți ar avea opinii diferite dacă ar fi fost vorba despre celălalt picior…

    Adevărata imagine a draconicității penalizării pentru Red Bull nu va deveni încă evidentă, deoarece pedeapsa afectează timpul de tunel de vânt și de simulare al echipei în următoarele 12 luni. Amenda de 7 milioane de dolari, aplicată în mod ironic pentru depășirea plafonului de costuri, va avea un efect redus sau chiar nul asupra echipei, deoarece nu afectează bugetul afectat de plafon pentru sezonul următor.

    Russell, Verstappen

    Ea vine în afara bugetului și nu va trebui să fie contabilizată, iar pe drept cuvânt ar trebui ca FIA să o folosească în bine. Oricum ar fi, este o irelevanță. Dar reducerea cu 10% a testelor aerodinamice va aplica oare vreun fel de pedeapsă?

    Deja, acea reducere a timpului de testare aerodinamică a divizat opiniile. “Am auzit oameni care au raportat astăzi că este o penalizare nesemnificativă”, a început Horner în timpul conferinței de presă susținută în particular în Mexic. “Pot să vă spun acum că este enormă. Asta reprezintă între un sfert și o jumătate de secundă de timp pe tur. Asta vine de acum încolo, asta are un efect direct asupra mașinii de anul viitor și va fi în vigoare pentru o perioadă de 12 luni.

    “Câștigând campionatul constructorilor, devenim victimele propriului nostru succes, pe lângă acel 10%, având un dezavantaj sau un handicap incremental de 5% față de locul doi și trei. Acei 10% puși în realitate vor avea impact asupra capacității noastre de a performa pe circuit anul viitor.”

    Este adevărat că Red Bull va suferi o lovitură în ceea ce privește testele prin tuneluri de vânt și simulări, deoarece operează cu cel mai mic timp alocat în scara descrescătoare a FIA. Haideți să deslușim mai întâi acest aspect, pentru ca toată lumea să fie pe aceeași lungime de undă cu ceea ce afectează reglementările privind testele de aerodinamică, înainte de a aprofunda veridicitatea comentariilor lui Horner și dacă acesta protestează prea mult.

    În acea scală glisantă a testelor aerodinamice, nouă pentru 2022, FIA a stabilit un nivel de bază de testare de la care să se lucreze. Acesta este atribuit echipei care termină pe locul șapte în campionat; echipele de sub acest nivel primesc mai mult timp și resurse de testare – iar echipele de deasupra primesc mai puțin – în trepte de 5%. De exemplu, Williams este stabilită să termine pe locul 10 în clasamentul constructorilor și, prin urmare, va primi 115% din alocarea nivelului de bază.

    Red Bull, înainte de pedeapsa sa, ar fi primit 70% din acest timp. Reducerea de 10% este apoi aplicată ca o reducere compusă la noul total, astfel că Red Bull primește acum 63% din totalul de bază.

    red bull

    “M-aș fi gândit că o zecime, poate două zecimi la capătul de sus, este în mod realist ceea ce te va costa” Andrew Shovlin
    Următorul punct de ordine este că există șase perioade de testare aerodinamică într-un an, care se întind pe durata a două luni fiecare. Pentru fiecare perioadă de testare, există alocări de timp în tunelul aerodinamic și de rulări pe care o echipă le poate folosi și, în CFD, un anumit număr de elemente dinstinctive care pot fi testate.

    Rulările în tunelul de vânt sunt de la sine înțelese, iar vântul se referă la timpul pe care o echipă îl poate alerga cu o viteză a vântului mai mare de 15 m/s. FIA definește ocuparea tunelului de vânt astfel: “prima tură de ocupare se va considera că începe în momentul în care viteza aerului în tunel este mai mare de 5 m/s într-o anumită zi calendaristică și se va încheia la momentul, declarat de concurent, în care viteza aerului în tunel scade sub 5 m/s”.

    Geometriile se referă la cele utilizate în CFD; orice geometrie nouă sau modificată, testată consumă această toleranță relativă. În ceea ce privește rularea în CFD, măsurată în nebuloasa “Mega ore de unitate de alocare”, aceasta se referă la o formulă care raportează timpul petrecut la simulări înmulțit cu puterea de procesare și nucleele utilizate.

    Un sistem mai puțin puternic va avea nevoie de mai mult timp pentru a rezolva o simulare și, astfel, se echilibrează pentru a se asigura că echipele cu hardware mai puternic nu au un avantaj încorporat.

    Pe parcursul unei perioade de două luni, Red Bull pierde aproximativ 22 de curse în tunelul de vânt din cauza penalizării sale, aproximativ 5,5 ore de vânt în timp și 28 de ore de timp de ocupare. În raport cu Ferrari, acest lucru corespunde la aproximativ 9,5 ore de testare la viteze mai mari ale vântului, cu 48 de ore mai puțin timp în general în tunelul de vânt și aproximativ 38 de curse.

    Pe săptămână, Red Bull pierde aproximativ trei curse în raport cu multiplicatorul normal de 70%, 42 de minute de timp de funcționare în vânt și 3,5 ore de timp de ocupare. Este, de asemenea, o scădere de 17,5 geometrii noi care pot fi testate pe parcursul acelei săptămâni.

    Corespunde acest lucru cu afirmațiile lui Horner potrivit cărora timpul de testare mai mic al Red Bull “reprezintă între un sfert și o jumătate de secundă de timp pe tur”? Andrew Shovlin de la Mercedes nu este chiar de acord și a sugerat că metrica lui Horner ar sugera că “o echipă din spatele grilei ar avea un avantaj de trei secunde față de cea din față, iar acesta nu este cazul”.

    La

    “Depinde de cât de bine iei decizii pe parcursul anului”, a adăugat el. “M-aș fi gândit că o zecime, poate două zecimi la capătul de sus, este în mod realist ceea ce te va costa”.

    Punctul de vedere al unui aerodinamist actual din F1 a fost că FIA le-a dat “o palmă pe încheietura mâinii” celor de la Red Bull, chiar și atunci când se ia în considerare penalizarea pentru testele aerodinamice. Dar probabil că merită să cerem părerea unui arbitru independent, pentru că fiecare angajat care lucrează în prezent în F1 are un anumit grad de interes.

    Fostul aerodinamician de la F1, Jean-Claude Migeot, este foarte conștient de provocările legate de găsirea de performanțe într-un tunel de vânt, așa că situația i-a fost prezentată. Dacă Red Bull operează deja la capătul cel mai de jos al scalei de testare aerodinamică, iar apoi obține o nouă reducere, va costa echipa atât de mult pe cât sugerează Horner?

    “Ceea ce vreau să spun este că echipele, toate echipele, înainte de această nouă regulă din acest an, au investit considerabil în procesul de a obține mai multe informații cu mai puțin timp în tunelul de vânt”, sugerează Migeot. “Este un proces complicat, dar cred că au fost instruiți în acest sens de mai bine de 10 ani.

    “Acum, întrebarea este dacă o reducere suplimentară, cât de mult i-ar afecta și depinde foarte mult de poziția echipei, dacă trebuie să recuperezi sau dacă ești lider.

    Știi, această regulă de a penaliza prima echipă are aceeași gândire: cel din spate are nevoie de mai multe beneficii pentru a urca în ierarhie, echipelor de vârf li se pun piedici pentru ca prăpastia pentru urmăritori să nu mai scadă.

    red bull

    “Indiferent de cantitatea de teste pe care o ai, trebuie să o distribui în mod optim între zonele cheie și celelalte lucruri pe care ai vrea, de asemenea, să le faci. Mă gândesc la poziția pe care am avut-o ca furnizor, dacă aveam un program de 4.000 de ore pe an sau de 300 de ore pe an, tot trebuie să livrezi o mașină, așa că alegi cele mai importante lucruri de făcut și explorezi mai puține străzi de dezvoltare. Cred că, pentru anul viitor, evoluțiile sunt destul de clare pentru majoritatea, dar pentru Red Bull sunt și mai clare. Așa că nu cred că este o penalizare reală, sincer să fiu. Ei sunt cea mai bună echipă care poate face față, dacă pot să o spun așa.”

    Așadar, cât valorează cu adevărat penalizarea dacă depășirea cheltuielilor este de 1,8 milioane de lire sterline? Dacă luăm spusele Red Bull și dacă majoritatea a fost cauzată doar de supradimensionarea cateringului, atunci echipa trebuie pur și simplu să plătească cu 514.000 de porții de mâncare Tesco mai puțin (sau 461.500 fără Clubcard în economia de astăzi), iar pierderea ușoară de timp previzionată trasează o linie în nisip în cazul în care alte echipe vor dori să riște limita superioară. Dar dacă această limită a fost ajutată de depășirea inițială a dezvoltării, atunci cât de mult costă pierderea de timp prin efectul de antrenare?

    În cele din urmă, încălcarea regulilor nu putea rămâne nepedepsită – și nici măcar cei mai înfocați fani Red Bull nu pot contesta acest lucru, mai ales dacă reacția lor în cazul în care o altă echipă ar face același lucru nu ar stârni același răspuns. Oricât de mult și-ar dori mulți ca FIA să dea un exemplu cu Red Bull, așa cum a făcut-o cu McLaren în timpul scandalului Spygate din 2007, este greu de sancționat o sancțiune atât de copleșitoare, având în vedere că Red Bull s-a conformat pe deplin investigației FIA.

    Dacă Red Bull va fi lipsită de aripi și își va petrece următorii câțiva ani șchiopătând în partea inferioară a clasamentului intermediar, atunci va fi fost prea dură, dar se bănuiește că va fi cel mult un inconvenient minor.

    Efectul asupra Red Bull 2023, presupunând că majoritatea lucrărilor de dezvoltare sunt deja efectuate, nu va fi deloc similar cu cel pe care l-ar avea asupra mașinii din 2024, deși restricțiile privind tunelul de vânt și CFD ar putea afecta ușor dezvoltarea în timpul sezonului, pur și simplu din cauza momentului în care se aplică intervalul de penalizare de 12 luni.

    Poate că cele aproximativ 8 milioane de lire sterline cheltuite în final – inclusiv cheltuielile în plus și penalizarea – împreună cu timpul de testare redus au meritat pe termen scurt; în egală măsură, acesta este un aspect pe care FIA trebuie să îl monitorizeze pentru a determina dacă pedeapsa a fost într-adevăr pe măsura infracțiunii.

    red bull

    Echipa de aerodinamică va trebui să se adapteze în consecință și, fără îndoială, o va face. Dar pierderea de timp de 0,25s până la 0,5s de dragul câtorva curse săptămânale în tuneluri de vânt pare a fi cel mult o hiperbolă; se bănuiește că FIA ar putea fi nevoită să revizuiască din nou sancțiunile de limitare a costurilor în viitor, dacă se va dovedi că infracțiunile ar putea valora mai mult decât pedeapsa…

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss