Carlos Sainz, de la Scuderia Ferrari, a fost cel mai rapid în antrenamentele de vineri din Marele Premiu al Marii Britanii, devansând Mercedes-ulal eroului local de la Silverstone, Lewis Hamilton.
Valtteri Bottas s-a clasat în fruntea primei sesiuni de antrenamente umede pentru Marele Premiu al Marii Britanii, în fața lui Lewis Hamilton, în condițiile în care vremea nefavorabilă a perturbat prima sesiune de antrenamente din weekend.
Pilotul echipei Alfa Romeo F1 s-a luptat cu Ferrari-urile lui Carlos Sainz și Charles Leclerc în cea mai mare parte a antrenamentelor de o oră, ocupând locul trei cu prima sa încercare, 1m46.056s. Charles Leclerc a condus la început, iar Carlos Sainz a preluat apoi primul loc, înainte ca Valtteri Bottas să îi retrogradeze pe cei doi, stabilind un timp de 1m42.249s cu doar cinci minute înainte de final. Sesiunea a fost încheiată prematur după ce Lance Stroll de la Aston Martin F1 a ieșit în decor pe pe patch-uri umede la Copse, pierzând partea din spate și ajungând eșuat în capcana de pietriș.
Lewis Hamilton a făcut o cursă târzie până pe locul doi, la 0,5 secunde în spatele fostului său coechipier, în timp ce Carlos Sainz și Charles Leclerc au ocupat locurile trei, respectiv patru. Nori de ploaie puternică și întunecată au coborât pe circuitul din Northamptonshire înaintea sesiunii, iar ploile constante au determinat un început lent de cursă. Perechea Mercedes AMG F1 ormată din Lewis Hamilton și George Russell a fost prima care a ieșit de la boxe în aplauzele publicului de acasă, în timp ce perechea Scuderia Ferrari formată din Carlos Sainz și Charles Leclerc a urmat la scurt timp după aceea.
Atât britanicul, cât și Carlos Sainz au optat pentru un tur de instalare și au intrat la boxe, în timp ce Leclerc a reușit să înscrie primul timp al weekendului pe tabela de marcaj cu un 1m44.769s cu pneuri intermediare. Condițiile variate de pe circuitul de 5,891 km au complicat situația pentru echipe, pista fiind mult mai umedă în jurul Copse, în timp ce în direcția Stowe spre Lewis Hamilton Straight a rămas în mare parte uscată.
Charles Leclerc s-a îmbunătățit la 1m43,801s la a doua sa încercare, care a rămas singurul de pe foaia de parcurs timp de 10 minute, înainte ca Yuki Tsunoda să înregistreze un 1m51,373s cu AlphaTauri-ul său. Sebastian Vettel a fost următorul care a ieșit pe pistă, înainte ca coechipierul său, Lance Stroll, să se claseze pe locul al doilea, deși la 10 secunde în spatele lui Leclerc. Carlos Sainz a fost următorul care a făcut un tur reprezentativ, cu un timp de 1m49s exact în spatele coechipierului său, înainte de a se îmbunătăți pentru a ocupa prima poziție în turul al doilea, cu un timp de 1m42.967s.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Într-o scurtă avalanșă de tururi rapide, Kevin Magnussen a luat locul al doilea de la Charles Leclerc pentru a despărți Scuderia Ferrari înainte de a doua încercare a lui Carlos Sainz, în timp ce Alfa Romeo F1 au schimbat locul al treilea, Guanyu Zhou stabilind un timp de 1m46,171s înainte ca Valtteri Bottas să fie cu puțin peste 0,1s mai rapid. Fostul pilot Mercedes AMG F1 a stabilit apoi un 1m43,437s pentru a despărți piloti echipei Scuderia Ferrari, rulând cu puțin sub 0,4s în fața lui Leclerc pe locul trei.
Max Verstappen de la Red Bull Racing, care a făcut doar un tur de instalare cu 20 de minute înainte de final, a fost văzut discutând cu tatăl său Jos în garaj, în timp ce Lewis Hamilton a ieșit să le facă cu mâna fanilor care îl adorau. Septuplul campion mondial a ieșit pe pistă timid cu 10 minute înainte de final, luptându-se cu un sector doi umed și cu un vânt puternic din față în virajul 15 pentru a ocupa locul șapte cu un timp de 1m49,476s, la peste 6,5s de Carlos Sainz în frunte, înainte de a reduce aproape cinci secunde la următoarea încercare, după ce a trecut la pneuri slick.
Valtteri Bottas s-a îmbunătățit până pe locul al doilea pentru a despărți Scuderia Ferrari înainte de a prelua prima poziție, înainte ca o mare parte a plutonului să iasă la suprafață cu cinci minute înainte de final, pe măsură ce condițiile s-au îmbunătățit. Cursa târzie a lui Hamilton spre locul doi i-a retrogradat pe Carlos Sainz și Charles Leclerc, dar nu a fost suficientă pentru a prelua prima poziție într-o cursă pe care a câștigat-o de opt ori.
Mick Schumacher a terminat pe locul cinci pentru echipa Haas F1, iar Zhou Guanyu i-a despărțit pe german și pe colegul său de echipă, Kevin Magnussen, pe locul șapte. Lance Stroll a ocupat locul opt, în ciuda accidentului de la finalul cursei, iar Yuki Tsunoda și Sebastian Vettel au completat top 10, lăsând restul grilei fără timpi pe tabelă.
Rezultatele Antrenamentelor Libere 1 din Marele Premiu al Marii Britanii:
Carlos Sainz de la Scuderia Ferrari a condus a doua sesiune de antrenamente înaintea Marelui Premiu al Marii Britanii de Formula 1 din 2022, în timp ce Lewis Hamilton și Lando Norris s-au clasat pe locurile doi și trei în fața propriilor fani.
Carlos Sainz a stabilit ritmul, grație efortului său de 1m28.942s în prima cursă reprezentativă pe uscat din weekend, pentru a se situa la puțin peste o zecime în fața lui Lewis Hamilton și Lando Norris. Între timp, campionul în exercițiu Max Verstappen a fost al patrulea cel mai rapid, depășindu-l pe rivalul său la titlu de la Scuderia Ferrari, Charles Leclerc.
După ce, din cauza condițiilor schimbătoare din prima sesiune de antrenamente, doar 10 piloți au reușit să stabilească un timp, circuitul a fost plin de activitate de îndată ce a început FP2, care a durat o oră, vineri. Carlos Sainz a fost primul pilot care a ieșit pe pistă, cu Ferrari-ul încălțat cu Pirelli C2 cu compoziție MEDIUM, fiind urmat la scurt timp de Sebastian Vettel și Lando Norris pe cauciucul C1 HARD.
Cu toți cei 20 de piloți care s-au aventurat pe circuit în primii 90 de ani, timpii de referință au continuat să apară, Carlos Sainz, apoi Valtteri Bottas și Yuki Tsunoda stabilind pe rând ritmul. Partea negativă a congestiei, deoarece Max Verstappen a încetinit la ieșirea din Stowe pentru a finaliza o verificare a sistemelor, a fost o luptă pentru poziția pe pistă – George Russell a fost întârziat în mod special de Yuki Tsunoda prin Luffield.
Duo-urile Alpine F1 și Williams Racing au ieșit imediat pe pneurile C3 SOFT, ceea ce i-a permis lui Esteban Ocon să ocupe temporar primul loc grație unui tur de 1m33.081s după patru minute. El a fost apoi depășit de coechipierul său Fernando Alonso, dublul campion fiind cu 0,015s mai rapid, până când Vettel a trecut pe primul loc cu 1,6s la bordul Aston Martin F1 AMR22 actualizat.
După cinci minute, suspecții obișnuiți de la Scuderia Ferrari și Red Bull Racing au ieșit în evidență. Charles Leclerc a coborât reperul la 1m30.784s pentru a-l depăși pe Carlos Sainz cu 0.014s și a găsit la rândul său șase zecimi peste Max Verstappen. Carlos Sainz a dat înapoi pentru un tur de răcire și apoi a forțat din nou pentru a stabili un nou etalon pe pneurile MEDIUM, iar timpul de 1m29.962s l-a dus cu opt zecimi în fața coechipierului său de la Scuderia Ferrari, Charles Leclerc.
Lewis Hamilton a trecut pe locul trei pe același compus cu pereți galbeni, în ciuda plângerilor persistente cu privire la faptul că Mercedes W13 ricoșează excesiv la viteză mare. Max Verstappen a făcut apoi suficient pentru a despărți Scuderia Ferrari după 11 minute, înainte ca Charles Leclerc să se îmbunătățească din nou și să se situeze pe primul loc cu un timp de 1m29.639s și să-i devanseze pe Carlos Sainz, Max Verstappen și Sergio Perez. Max Verstappen s-a îmbunătățit din nou pentru a diviza mașinile roșii, iar timpul său de 1m29.885s l-a apropiat la trei zecimi de Charles Leclerc.
Într-o primă treime frenetică a FP2, Charles Leclerc a coborât apoi timpii la 1m29.462s pe pneuri MEDIUM pentru a încheia sesiunea ca lider, cu o zecime în fața lui Carlos Sainz. O pauză, în timp ce toate cele 20 de mașini au intrat la boxe, a făcut loc apoi celei mai rapide curse cu pneuri SOFT, Lando Norris urcând în curând în fruntea clasamentului când a ieșit pe pneuri SOFT. Pilotul de la McLaren, cu 1m29,118s, l-a devansat cu 0,3s pe Charles Leclerc, înainte ca Carlos Sainz să aibă două încercări de a stabili ritmul final.
Charles Leclerc a trecut prima dată linia de sosire în 1m29.014s pentru a-l detrona pe Lando Norris, în timp ce pilotul echipei Scuderia Ferrari F1-75-ul său a afișat o vopsea vibrantă flo-vis pe aripa spate – echipajul Scuderia Ferrari a ras fibra de carbon în timpul scurtului răgaz. Carlos Sainz, la fel ca Fernando Alonso și Daniel Ricciardo, a trebuit să se ferească de avarii la podea după ce a trecut peste bordurile de ieșire de la Copse, dar apoi s-a îmbunătățit încă o dată pentru a stabili definitiv ritmul.
Sainz a rămas rege în FP2, el a fost următorul care a afișat linia de cronometrare cu ultimul său 1m28,942s, în timp ce Hamilton ar fi urcat pe locul doi – la 0,16s în urmă – înainte de a pierde o bucată de aripă în ultimele momente, după ce, de asemenea, a avut probleme cu bordurile de la Copse.
Nici Lando Norris nu a scăpat fără probleme. McLaren-ul său a fost scăpat de cricul din spate la boxe, iar apoi, în confuzie, mecanicul de la virajul stânga-spate a încercat să monteze un pneu în sens invers. Cu toate acestea, Lando Norris s-a clasat la doar 0,013s în spatele compatriotului său, în timp ce Max Verstappen – al cărui traseu a fost întrerupt de un avertisment la semaforul roșu și de un zgomot excesiv în cockpit, deoarece a suspectat că unele piese frecau – s-a clasat pe locul patru.
Charles Leclerc a fost la 0,25s în urma lui Max Verstappen, în timp ce Fernando Alonso a dus mașina Alpine F1 revizuită pe locul șase în fața lui Sergio Perez și George Russell. Daniel Ricciardo a terminat pe locul nouă, fiind cel mai rapid pe cea mai dură compoziție C3 disponibilă. Lance Stroll a alergat până pe locul 10, pilotul Aston Martin F1 fiind cel care a provocat steagul roșu târziu într-un FP1 umed, când a lovit pietrișul la Copse.
Valtteri Bottas, care a stabilit ritmul în prima sesiune de antrenamente cu 1m42.249s, a alergat până pe locul 11 peste Esteban Ocon și Alex Albon – thailandezul-britanic a fost singurul pilot Williams Racing care a primit îmbunătățiri ale mașinii pentru Silverstone și a petrecut o bună parte din sesiune cu partea dreaptă a monopostului acoperit cu flo-vis roz.
Zhou Guanyu a fost al 14-lea în fața lui Sebastian Vettel, care va conduce șasiul 08 al lui Williams Racing FW14B înainte de Marele Premiu, și Yuki Tsunoda. Kevin Magnussen l-a condus pe Pierre Gasly, care s-a plâns de o lipsă persistentă de aderență, în timp ce Mick Schumacher și Nicholas Latifi au completat ordinea.
Rezultatele Antrenamentelor Libere 2 din Marele Premiu al Marii Britanii:
• Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport NetworkPhotocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.