Carlos Sainz câștigă în mod dominant cursa de revenire în Australia, Max Verstappen se retrage după doar patru tururi. Accident grav al lui George Russell, Hülkenberg înscrie din nou puncte.
Seria de victorii a lui Max Verstappen s-a încheiat deja în al treilea Mare Premiu de Formula 1 din 2024. După doar patru tururi, Red Bull Racing a ieșit din GP-ul Australiei cu incendii la frâne, deschizând ușa unei mari lupte pentru victorie între Scuderia Ferrari și McLaren F1. Cu toate acestea, lupta nu s-a dovedit a fi atât de mare – datorită unui Carlos Sainz încrezător. Nico Hülkenberg a marcat din nou puncte. Moment șocant după accidentul puternic al lui George Russell în penultimul tur.
Câștigătorul:
Carlos Sainz a pierdut startul, dar când Max Verstappen a ieșit cu frânele fumegând, a preluat conducerea și nu a mai privit înapoi. A controlat competiția până la final, la revenirea sa după ce a fost nevoit să rateze Arabia Saudită în urma unei operații de apendicită. Pentru Max Verstappen, a fost primul său abandon după 43 de finaluri și prima sa înfrângere după nouă victorii consecutive.
Podium:
Charles Leclerc a reușit să depășească McLaren F1 datorită strategiei Scuderia Ferrari și să obțină locul doi și cel mai rapid tur de cursă. Locul al treilea i-a revenit lui Lando Norris, care a fost cel mai bun McLaren F1, în special în ultimele etape. Oscar Piastri nu a mai putut opune rezistență după o greșeală și o oprire lentă la final și a terminat pe locul patru.
Rezultatul:
Un Sergio Perez solitar a completat top cinci în fața lui Fernando Alonso. Acesta din urmă a reușit să respingă cu succes un atac final al lui George Russell. George Russell și-a aruncat spectaculos Mercedes AMG F1-ul în zid în penultimul tur, în timp ce îl urmărea pe Fernando Alonso, dar din fericire a rămas nevătămat. Lance Stroll și Yuki Tsunoda au terminat al șaptelea și al optulea. Nico Hülkenberg și Kevin Magnussen au completat pozițiile care au adus puncte după ce s-au luptat cu Alex Albon pe pistă și în mod strategic.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Cele mai importante momente din cursa de Formula 1 din Australia
- Incendiul lui Max Verstappen pune capăt unei serii de 43 de curse fără abandonuri
- Accident puternic pentru George Russell
- Lewis Hamilton atinge fundul sacului cu o defecțiune la motor
- Carlos Sainz, dominator cu scrisoare de intenție pentru 2025
- McLaren F1, prea slabă pentru Scuderia Ferrari
- Hülkenberg puternic înscrie din nou puncte
- Kick Sauber F1: Trei dezastre la boxe în loc de unul de data aceasta
Formula 1 – Clasamentul Campionatului Mondial 2024: Max Verstappen și Red Bull Racing sunt încă în frunte
Clasamentul campionatului:
În ciuda abandonului, Max Verstappen rămâne în fruntea clasamentului, cu patru puncte în fața lui Charles Leclerc și cinci în fața lui Sergio Perez. Carlos Sainz trece de Oscar Piastri pe locul patru în clasamentul general.
În clasamentul pe echipe, Red Bull Racing rămâne cu patru puncte în fața celor de la Scuderia Ferrari. McLaren F1 și Aston Martin F1 urmează în urmă, în timp ce Mercedes AMG F1 alunecă pe locul cinci cu un rezultat dezastruos de zero. În plus față de accidentul lui George Russell, Lewis Hamilton a ieșit la drum cu avarii la motor. Yuki Tsunoda i-a ridicat pe cei de la Racing Bulls în fața celor de la Haas F1 datorită unui rezultat individual mai bun – ambele echipe au acum patru puncte.
Înainte de cursă:
Cursa a început cu o oră mai devreme decât calificările, ceea ce a însemnat că temperaturile au fost mai ridicate la start, cu temperaturi ale aerului de 20 de grade și ale pistei de 39 de grade. . Majoritatea au optat pentru pneuri medii. Fernando Alonso și Hülkenberg au dansat în afara liniei cu un start cu pneuri dure. Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo și Zhou Guanyu au riscat pe soft.
Max Verstappen se retrage după patru tururi
Dominația lui Max Verstappen a durat doar un tur în Australia. Plecat din pole position, a preluat conducerea și s-a distanțat la o secundă. Apoi, brusc, partea sa din spate a început să alunece extrem de mult. Carlos Sainz a redus din nou diferența în turul doi și l-a depășit pe Red Bull Racing pe exteriorul virajului nouă cu DRS. Frâna spate dreapta a RB20 luase foc. S-a terminat în turul patru, Max Verstappen s-a rostogolit la boxe. Tamburul de frână a fost complet distrus, iar campionul mondial s-a retras.
Dintr-o dată, bătălia din față a devenit una între Carlos Sainz, Lando Norris, Charles Leclerc și Oscar Piastri. Sergio Perez rămăsese în urma lui George Russell la start, dar nu a reușit să țină pasul cu acest grup de frunte.
Scuderia Ferrari și McLaren F1 au împărțit strategia
În aer liber, Carlos Sainz a despachetat primul ciocanul și s-a desprins clar de primul său urmăritor, Lando Norris. Scuderia Ferrari părea să fie mai rapid decât McLaren F1 – Charles Leclerc era blocat în spatele lui Lando Norris. În turul 10, Scuderia Ferrari a făcut prima oprire timpurie pentru Hard. Oscar Piastri a urmat. Carlos Sainz și Lando Norris au continuat până în tururile 15 și 16, moment în care un Carlos Sainz puternic acumulase deja un avans de peste șapte secunde.
Carlos Sainz a rămas în frunte și după primele opriri. Charles Leclerc s-a apropiat la o secundă de coechipierul său datorită undercut-ului. Oscar Piastri a ocupat locul trei, în timp ce Lando Norris a coborât pe locul patru.
Defecțiunea motorului lui Lewis Hamilton îi face un cadou lui Fernando Alonso
Mercedes AMG F1 a început opririle la boxe în plutonul de urmărire. Ei au vrut să acumuleze presiune de undercut cu George Russell în turul opt și George Russell în turul nouă. Acest lucru a fost irelevant pentru Lewis Hamilton – în turul 17, unitatea sa de putere a cedat la ieșirea din virajul opt. A fost nevoit să parcheze pe marginea pistei și a fost chemată o mașină de siguranță virtuală scurtă pentru a-l recupera.
Acesta a fost un cadou pentru, care și-a prelungit primul stint pe pneurile dure. A trecut la pneuri medium pe bani puțini și a revenit pe pistă pe locul cinci, în fața lui George Russell. După reluarea cursei, ziua lui George Russell a devenit și mai dificilă. Sergio Perez a găsit în cele din urmă o cale de a-l depăși după ce a fost blocat în primul stint. George Russell nu a putut decât să egaleze ritmul lui Lance Stroll și Yuki Tsunoda cu pneuri comparabile în spatele său.
Sergio Perez și-a intrat în ritm pe hard. În turul 27, l-a depășit pe Fernando Alonso pentru a ocupa locul 5. Aston Martin F1 chiar a condus pe margine, fără să vrea să lupte – a fost singurul din plutonul fruntaș care a trecut pe medium în loc de hard la prima oprire și a fost ocupat să economisească pneuri.
Ordinea echipei McLaren F1 pentru atacul asupra celor de la Scuderia Ferrari
În față, Charles Leclerc nu a putut egala ritmul lui Carlos Sainz pe pneuri mai vechi după reluarea cursei. El a alunecat din nou în ghearele celor de la McLaren F1, deși Oscar Piastri nu a reușit să se apropie la mai puțin de două secunde de el. Drept urmare, la boxele McLaren F1 a ordonat un schimb de locuri în turul 29. Lando Norris a reușit să crească ușor presiunea, în timp ce Charles Leclerc s-a plâns tot mai mult de pneul stânga față.
Charles Leclerc a intrat pentru o a doua oprire timpurie în turul 35. A revenit pe pistă chiar în fața lui Sergio Perez și Fernando Alonso, dar a reușit să se mențină. Oscar Piastri a rămas în afara circuitului până în turul 40 pentru a acumula un avantaj de pneuri, dar o eroare de frânare cu puțin timp înainte de oprire și un schimb lent de pneuri l-au plasat în spatele lui Fernando Alonso și la peste zece secunde în spatele lui Charles Leclerc.
Lando Norris a intrat pentru a doua și ultima sa oprire în turul 41. El a rămas mult în fața lui Fernando Alonso și a revenit pe pistă la patru secunde în spatele lui Charles Leclerc cu șase tururi de pneuri hard mai proaspete. Carlos Sainz a oprit pentru a doua oară în turul 42, dar era deja departe, foarte departe în față și victoria era consfințită. Locul doi al lui Charles Leclerc era și el sigur, Lando Norris nu mai era suficient de aproape.
Accident puternic al lui George Russell în lupta cu Fernando Alonso
Sergio Perez nu a reușit inițial să se desprindă de Fernando Alonso după manevra sa din stintul de mijloc, dar după a doua oprire a câștigat ceva spațiu de respirație și în cele din urmă și-a asigurat locul cinci, chiar dacă a terminat la mare distanță de McLaren F1.
Fernando Alonso a fost provocat de George Russell în sprintul final. Pilotul Mercedes AMG F1 a întârziat mult timp a doua oprire pentru a-l pune sub presiune pe Fernando Alonso cu pneuri noi. A reușit – dar în penultimul tur a zburat masiv în timp ce urmărea Aston Martin F1 în virajul șase.
George Russell a fost extrem de aproape de Aston Martin F1 la intrarea în virajul șase. Drept urmare, partea sa din spate a început să se păteze, a alunecat în pietriș și s-a izbit puternic de barieră. Mercedesul a zburat înapoi pe pistă și s-a oprit în centru. Cu toate acestea, George Russell a reușit să iasă. Cursa s-a încheiat sub mașina de siguranță virtuală. În spatele lui Fernando Alonso, Lance Stroll și Yuki Tsunoda au urcat pe locurile șapte și opt după accidentul lui George Russell.
Hülkenberg și Haas F1 îl depășesc pe Alex Albon pentru ultimele puncte
Lupta pentru ultimele puncte s-a transformat într-o luptă oarecum surprinzătoare între Nico Hülkenberg și Alex Albon. Alex Albon s-a plasat mai întâi într-o poziție bună cu o oprire extrem de timpurie în turul șapte, cu un undercut, dar Hülkenberg a condus mult în schimb și a beneficiat astfel de VSC-ul lui Lewis Hamilton. El a redus distanța față de Alex Albon în stintul de mijloc, în parte pentru că jucătorul echipei Kevin Magnussen i-a făcut semn coechipierului său să treacă cu un avantaj de pneuri în turul 24.
Alex Albon a trebuit să facă a doua oprire în turul 28. Hülkenberg a rămas mai mult timp pe circuit cu timpi buni și a revenit pe pistă direct în fața lui Williams Racing după oprirea sa în turul 36. El a apărat cu succes locul zece cu o apărare robustă. Alex Albon a fost de asemenea depășit de un Kevin Magnussen curajos la scurt timp după aceea. Datorită accidentului lui George Russell, Hülkenberg a obținut două puncte, iar Kevin Magnussen unul. Alex Albon și Daniel Ricciardo au urmat în urmă.
Dezastru în Australia pentru Kick Sauber F1 și Alpine F1
Kick Sauber F1 și Alpine F1 au avut parte de curse complet dezastruoase în coada clasamentului. Două opriri au mers prost pentru Valtteri Bottas: prima dată, schimbarea pneurilor s-a blocat din nou. A funcționat a doua oară, dar piulița de roată a mecanicului s-a rostogolit. Acest lucru ar putea duce la o penalizare pentru echipă. Mașina lui Guanyu Zhou Guanyu a rămas blocată în viteză la a doua oprire.
La Alpine F1, Pierre Gasly a depășit linia la ieșirea de la boxe pentru a doua oară în acest weekend și a fost penalizat. Esteban Ocon a fost nevoit să facă o oprire suplimentară pentru a i se îndepărta o vizieră ruptă din sistemul de răcire a frânelor spate.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.