Probabil că știți deja că mașinile F1 se schimbă în design din 2022 cu scopul principal de a oferi piloţilor instrumentele cu care să poată rula mai aproape și mai tare ca oricând. Dar în ce fel diferă mașina de modelul actual?
Aripa frontală
Primul lucru pe care îl observați între aripa frontală 2021 și cea 2022 este că acestea au o formă complet diferită, de la alinierea elementelor în sine, până la forma plăcilor finale. Versiunea 2022 este concepută pentru a fi mult mai „neutră” decât generația actuală de modele extrem de complexe, ceea ce înseamnă că este mai puțin aerodinamică atunci când un pilot rulează aproape în spatele unei alte mașini și direcționează fluxul de aer într-un mod mai puțin perturbator.
Amintiți-vă, „aerul murdar” – fluxul de aer puternic perturbat care iese de pe o mașină – este unul dintre motivele majore pentru care piloţii se luptă să se urmeze îndeaproape și este provocarea cheie pe care designerii mașinii 2022 au încercat să o abordeze pentru a asigura curse strânse.
Un alt lucru care va ajuta este dispariția așa-numitului „vortex Y250” – denumirea dată vortexului care se desprinde de vârfurile interioare ale generației actuale de clapete ale aripilor frontale și care afectează cam tot ce se află în spatele acestuia. Cu vârfurile interioare dispărute efectiv, provocarea de a controla acest vârtej – mai ales atunci când urmărești o altă mașină, a dispărut.
Roți și anvelope
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Ușor de observat diferența aici. Atâta timp cât majoritatea fanilor își vor aminti, mașinile F1 au folosit roți de 13 inci. Dar acest lucru se va schimba în 2022 când F1 trece pe jante de 18 inch cu anvelope cu profil redus, oferind mașinilor un aspect contemporan și agresiv.
O altă diferență este introducerea capacelor roților, care au fost folosite anterior în F1, dar acum sunt obligatorii pentru a ajuta la menținerea curățeniei aerului și a limita ceea ce pot face echipele în jurul anvelopelor din punct de vedere aerodinamic. Introducerea, pentru prima dată, a aripilor de pe roți (sau „dispozitive de control al trezirii roților”, pentru a le da un alt nume) este o altă soluție pentru a ajuta la menținerea fluxului de aer curat.
Aripa spate
Din nou, când vine vorba de formă, există similitudini minime între aripa din spate 2021 și versiunea 2022. De fapt, reținerea clapetei mobile a sistemului de reducere a tragerii (DRS) în aripa din spate este aproximativ singura asemănare cu mașina actuală.
Din punct de vedere vizual, aripa din spate 2022 este foarte diferită, cu „vârfurile laminate” superioare, mai degrabă decât plăcile de capăt drepte și elementele inferioare suplimentare. Noul design este specific pentru a atrage trezirea aerodinamică (fluxul de aer care iese din mașină) în sus și peste mașina următoare, mai degrabă decât direct în ea – un factor care a îngreunat urmarea piloţilor în era actuală.
Podeaua
OK, deci poate părea ciudat să comparăm podeaua unei mașini F1 cu fotografiile de deasupra, dar din această perspectivă puteți vedea diferența clară de formă între modelele 2021 și 2022. Sub (nu este vizibil), mașina din 2022 are tuneluri în pardoseală complet formate, mai degrabă decât podeaua în trepte utilizată în prezent.
Această schimbare a formei podelei va permite echipelor să creeze cantități mari de forță prin efectul solului – forță care va fi mai puțin afectată atunci când urmați o altă mașină – și în același timp să producă un flux de aer mai puțin perturbator pentru mașina din spate.
Caroseria
Privind cele două mașini din profil, este clar că mașina din 2022 este mult mai curată, în special în zona de ambele părți ale cabinei de pilotaj, unde bordurile actuale și alte bucăți aerodinamice văzute pe mașina din 2021 – utilizate pentru a modifica și a cajola fluxul de aer de-a lungul mașinii – nu mai fac parte din design.
Și țineți ochii deschiși pentru întoarcerea lamelelor de ieșire răcitoare pe caroserie, care au fost interzise în 2008, dar sunt permise din nou pentru 2022 și vor fi o zonă cheie de libertate pentru exploatare din partea echipelor.
Greutatea
Nu este ceva ce putem exemplifica în imagini, dar greutatea mașinilor crește cu 5%, de la 752 kg la 790 kg. De ce? În primul rând, noile roți sunt mai grele – în general cele patru roți și anvelopele sunt cu aproximativ 14 kg mai grele decât în 2021. Cu toate acestea, având în vedere că noile anvelope au fost concepute pentru a fi mai puțin predispuse la supraîncălzire, printre altele, majoritatea fanilor ar fi de acord că este un preț demn de plătit.
Celălalt factor care a afectat greutatea mașinii sunt cerințele sporite de siguranță, cu amploarea testelor de impact crescând pentru a se asigura că piloţii vor fi mai bine protejați ca niciodată.
Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!
Sursa: Formula 1
Photocredit: Formula 1
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.