Latest Posts

Caracteristicile fiecărui monopost din Formula 1 după prima parte a sezonului (II)

Vizualizări: 13291

În acest articol extins analizăm performanța fiecărui monopost de pe grilă, analizând punctele forte, dar și cele mai puțin bune. Astăzi ne uitam la primele 5 echipe în ordinea din clasament: McLaren F1, Alpine F1, Mercedes AMG Petronas, Ferrari, Red Bull Racing.

5. Mclaren

Ei bine, și Mclaren are un concept interesant. Avem în față un monopost comparabil cu cei din anii trecuti. Eficiență aero deloc neglijabilă, punte spate promptă, concept imun la porpoising, aduce temperatură repede în pneuri și bun în ritm de calificare.

Totuși, are câteva carențe. Sistemul de frânare este unul problematic. Daniel Ricciardo are mari probleme pe perioada de frânare, fiind imposibil să își exploateze principalul său atuu.

De partea cealaltă, Lando Norris reușește de multe ori să pună monopostul portocaliu în primele 3 linii ale grilei. Totuși, cu rezervorul plin pe o pistă rear limited, mașina uzează imediat puntea spate. Dacă problemele cu degradarea pneurilor și frânarea se vor rezolva, atunci Mclaren se poate lupta cu ambii piloți pentru locul 4 la constructori.

Monopost, F1

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

4. Alpine

Ce potențial are acest monopost! Un concept cu o eficiență aero senzațională (a doua de pe grilă), Alpine încearcă să limiteze problemele de downforce. Din păcate, fiabilitatea le-a dat bătăi de cap până acum, altfel ar fi avut un avans major față de Mclaren. Mașina este gentilă cu pneurile, are un balans decent și se descurcă bine pe virajele de viteză mare.

Totuși, nu se poate compara cu primele 3 echipe din punct de vedere al nivelului de downforce. Anul viitor, acest concept poate să strângă mult mai multe puncte…

Monopost, F1

3. Mercedes

Putem declara că W13 este o umbră a predecesorilor? Păi nu prea. Doar în startul sezonului era. Acum monopostul argintiu poate rivaliza cu Ferrari pe zonele virajate și reprezintă chiar etalonul (pentru puțin doar) pe virajele foarte rapide. Mașina controlează cel mai bine pneurile, iar pe un stint le poate ține piept rivalelor.

Probleme de fiabilitate nu au existat deloc. Punctul nevralgic este reprezentat de ritmul din calificări. Mașina are un setup îngust pentru performanța pe un singur tur. De asemenea, pe linile drepte pierde față de RB18 și are probleme cu denivelările.

Monopost, F1

2. Ferrari

Vorbim acum despre cea mai rapidă mașină de până acum din acest sezon. Un monopost extrem de echilibrat, cu un balans foarte bun și cu un control bun al pneurilor, F1-75 este o creație superbă, care nu are teoretic puncte slabe. Practic, din exterior totul este ok, în interior este problema. Mașina roșie este campioană la DNF-uri cauzate de probleme tehnice.

În rest, pe un singur tur este superioară oricui. 7 pole-uri pentru Charles Leclerc. Asta spune multe. F1-75 este superioară lui RB18 pe accelerație și nivel de downforce însă are un drag mai mare, asta ducând la un deficit în speed trap. În ritm de cursa, acest monopost uzează puțin cam mult puntea față pe circuitele front limited, dar are o fereastră largă de setup.

Monopost, F1

1. Red Bull Racing

Avem un etalon în privința eficienței aero. RB18 nu este cea mai rapidă mașină, însă este suficient de rapidă să fie rivalul lui F1-75 pe oricare circuit. Un monopost cu un spate volatil, perfect pentru stilul de pilotaj al lui Max Verstappen, acest concept este imbatabil în speed trap și pe zonele lungi de accelerație.

Cu suspensia față setată mai moale, lipsa de downforce pe puntea față aproape se anulează. Nu are ritmul Ferrari pe un singur tur însă este prezentă cam oriunde în prima linie. Pe pistele front limited are tendința să uzeze pneurile spate, are o fereastră mai îngustă de setup și are uneori probleme cu glitch-uri.

Monopost, F1

Una peste alta suntem doar în pauza de vară. La Spa vor debuta și celelalte părți ale PU-ului. Ierarhiile vor mai suferi schimbări. Rămâne de văzut fiecare monopost ce evoluții are în continuare.

Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss